מערכת COL | יום ב' שבט ה׳תשע״ז 29.01.2017

שמחה של תורה: הכנסת ס"ת וחנוכת 'שטיינבאך שול' ● תיעוד

כפר חב"ד לבש חג: ברוב פאר והדר ולקול צלילי שירה וזמרה, התקיימה ביום חמישי כ"ח טבת הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת "שטיינבאך שול" – היכל משה ● ספר התורה נתרם ע"י משפחת שעי'ה לע"נ בני משפחתם, ויצא מביתו של הרב שרון אוחיון – חבר וועד בית הכנסת ומהמייסדים ● האירוע החל משעות אחה"צ המוקדמות, בכתיבת אותיות, אליו זרמו והגיעו רבנים ואישי ציבור, חברי קהילה וחברי ועד, וכלל תושבי כפר חב"ד  סיקור מלא, 100 תמונות
שמחה של תורה: הכנסת ס
צילומים: מאיר אלפסי


כפר חב"ד לבש חג: ברוב פאר והדר ולקול צלילי שירה וזמרה, התקיימה ביום חמישי (כ"ח טבת) הכנסת ספר התורה וחנוכת בית הכנסת "שטיינבאך שול" – היכל משה.

ספר התורה נתרם ע"י משפחת שעי'ה לע"נ בני משפחתם, ויצא מביתו של הרב שרון אוחיון – חבר ועד בית הכנסת ומהמייסדים. האירוע החל משעות אחה"צ המוקדמות, בכתיבת אותיות בבית משפ' אוחיון, אליו זרמו והגיעו רבנים ואישי ציבור, חברי קהילה וחברי ועד, וכלל תושבי כפר חב"ד.

בתחילה היתה קצת דאגה ממזג האוויר והגשם שניתך ארצה בחזקה, אך משנסתיימה הכתיבה של הספר, והחלו לצאת לתהלוכה, הגשם פסק באורח פלא, לרגל תהלוכת ספר התורה הקדוש.

על אף מזג האוויר הגשום, צעדו עם ספר התורה למעלה מאלף ילדים ומאות מתושבי כפר חב"ד והסביבה, ברחוב שאך לפני מספר ימים קיבל את שמו רחוב "אדמו"ר הצמח צדק", ובכך אף חנכו אותו בתהלוכה קדושה עם ילדי ישראל תשב"ר, תמימים מהישיבה ואנ"ש דכפ"ח, אל עבר בית הכנסת שטיינבאך שול.

תהלוכת הספר הייתה ייחודית, שכן בית הכנסת נערך מראש לאירוע כפול; לכניסת ספר התורה, ולחנוכת הבית והסרת הלוט מהיכל בית הכנסת שקיבל את שמו 'היכל משה' ע"ש הרב חכם משה מיכאלשוילי זצ"ל, רבה של יהדות גיאורגיה בארץ ובעולם. ככל שהתקרבו לבית הכנסת גדלה ההתרגשות, הן של הקהילה והן של משפחת הרב, וכולם הרגישו שהם עדים לאירוע מיוחד ומכונן לתושבי הכפר והשיכונים, ולחברי הקהילה בפרט.

בהסרת הלוט התכבדו בני הרב חכם משה זצ"ל, הרב אברהם  מיכאלשוילי והרב שבתי מנחם מנדל מיכאלשוילי - רב קהילת יהודי גיאורגיה בנחלת הר חב"ד, בשליחותם של הנדיבים היקרים מיכאל ויצחק  למשפחת מירילשוילי שנאלצו להעדר מהאירוע אך שלחו את ברכתם החמה והלבבית, בראותם את ההיכל המפואר שנבנה בעזרתם הנדיבה.

בהתרגשות גדולה נכנס הספר להיכל, ומיד עם כניסתו הושלך הס באולם שהיה מלא מפה לפה, כולם נעמדו לרגע הסרת הלוט, כאשר מיד, עם הסרתו, ניתנה האות לחגיגה ופרץ אדיר של שמחה יצא מהמשתתפים שנסחפו לריקודים והקפות שנמשכו שעות. בד בבד, נערך לו טקס 'הסרת הלוט' נוסף ע"י האחים היקרים יוסי ושלמה למשפחת ביבאס, העומדים לימין בית הכנסת מיום הקמתו, ולאחרונה אף הקדישו סכום נכבד לעזרת הנשים שקיבל את שמו "היכל גילה" ע"ש המנוחה גילה בת יוכבד, בטרם מלאה שנה לפטירתה.

בסיום ההקפות וניגון ד' בבות, הוזמן כל הקהל להמשיך את השמחה ולהשתתף בסעודת מצווה כיד המלך באהל האירועים שע"י ביהכנ"ס בית מנחם, שנערך לקליטת מאות מתושבי הכפר, הקהילה, ומשפחות התורמים. התושבים נדהמו מהשפע הרב ורוחב הלב שהפגינו המארגנים, בפתחם את שערי האולם לכל מאן דבעי, והשמחה הייתה בהתאם – עד לב השמים.

את הערב החגיגי הנחה ברוב כישרון הרה"ח ר' שלמה הלוי ויינפלד, חבר מועצה ותושב השיכונים אשר מלווה את הקהילה הצעירה, ומרגיש את המהפכה הבאה בעקבות הקמת בית הכנסת והתרומה העצומה שעל ידו למשפחות הצעירים. הרב ויינפלד הזכיר את הרה"ח ר' חיים זאב שטיינבאך ע"ה מיקירי השיכונים, שעל שמו נקרא בית הכנסת 'שטיינבאך שול', וסיפר על אישיותו היחודית ופועלו הרב הזכור לטובה עד היום הזה.

הערב נפתח בקריאת מכתבו של הרבי, ע"י סגן יו"ר המועצה הרה"ח ר' בנימין  ליפשיץ, המחובר לקהילות הצעירים והמבין לליבם. ר' בנימין אף הביא את ברכתו של יו"ר הוועד הרה"ח ר' שמעון רבינוביץ', אשר נבצר מאתו להשתתף עקב שמחת בר המצווה של בנו שהתקיים באותו הערב (רוב תודות לו על השתתפותו בכתיבת האותיות לפני היציאה לתהלוכה).

לאחר מכן, נשא את דבריו רב בית הכנסת וראש ישיבת משכן משה-ירושלים הרה"ח ר' ברוך ציקוושוילי, שפתח בברכת 'ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה'! והסביר לקהל והמחיש את התועלת העצומה בהקמת בית הכנסת וארגון הקהילה שנוצרה בתוכו. הרב המריץ את הקהילה הצעירה, ועודד אותם, ודבריו נתקבלו בקריאות עידוד ובמחיאות כפים שהפגינו את החיבור וההזדהות של הרב עם כל אחד מחברי הקהילה.

אחריו נקרא אל הבמה ראש כולל 'שובה ישראל'-חולון הר' יפה, נציג משפ' שעי'ה. הר' יפה ערך סיום מסכת, וקישר זאת בטוב טעם לחנוכת הבית והכנסת ספר התורה.

בסיום דבריו של הרב יפה, פצחה תזמורתו של אמן הקלידים יוני שיחי' אליאב בשירה וזימרה, בליווי הזמרים החסידיים: ר' אברהם  ג'ייקובס והת' מנדי שפירא, והקהל רקד בשמחה והתלהבות, משל היתה זו שמחת חתונה.

חברי הקהילה ובפרט חברי וועד בית הכנסת התרגשו כאשר עלה הרב המרא דאתרא הרה"ח הרב מאיר אשכנזי– וראו בכך 'סגירת מעגל' בקבלת ברכתו של הרב שיחי', כהמשך לברכתו של אביו המנוח המד"א הגרמ"ש אשכנזי ע"ה. הרב תיבל את דבריו בענייני דיומא כדרכו בקודש, וקישר זאת לזכות העצומה ולכבוד הגדול שנפל בחלקו של כפר חב"ד לארח את בתי הכנסת לצעירים, ותרומתם הרבה לחיזוק התורה והחסידות בקרב המשפחות הצעירות.

התרגשות גדולה אחזה במשתתפים עם הכנסו של הרה"ר לישראל הגאון הרב דוד לאו שכיבד בנוכחותו את האירוע. הרב נשא דבריו וגילה שליטה מרשימה בפרטי הנהגות הקהילה, בשיעורי התורה שמתקיימים בה, בהתוועדויות, ודיבר על תרומתה העצומה לכלל תושבי כפר חב"ד. הרב איחל למשתתפים כי "זה הגדול קטן יהיה". הקהל לא הבין בתחילה כוונתו, אך הרב הסביר, שבברית המילה מאחלים "זה הקטן גדול יהיה", בתקווה שהילד יגדל ויהא לאדם בוגר ובר דעת. אך בנוגע לבית הכנסת יש לאחל "זה הגדול קטן יהיה" – שהבית שבנו כעת הוא אמנם מספיק גדול להכיל את כל חברי הקהילה, אך במהרה שיהיה קטן מלהכיל אותם, ושיצטרכו להרחיב ולהוסיף כהנה וכהנה.

הרב בירך את משפחת מירילשוילי היקרה, והזכיר את אישיותו הכבירה והמיוחדת של הרב חכם משה זצ"ל, ואת זכותו הגדולה בקריאת היכל בית הכנסת על שמו. הרב ירד מהבמה לקול תשואות הקהל, שהריע וליווה אותו בצאתו מן האולם.

באירוע השתתף הרב יצחק אמיר רב בית כנסת בית חשמונאי.

את המשא המרכזי של הערב, נשא שליח הרבי לארה"ק ורב קהילת חב"ד אשקלון הרב צמח מנחם מענדל ליברמן, שריתק את הקהל במשליו וסיפוריו המיוחדים והמלאים מוסר השכל, בחן המיוחד בו ניחן הרב, והלהט בו יוצאים הדברים מפיו. דבריו הותירו רושם רב בקרב הקהל, ונתנו זריקת עידוד ומרץ רב כאשר הרב הדביק את השומעים בלהט האופייני לו כל כך. הרב שליט"א נחשב למורו ורבו של חבר הוועד הר' שרון אוחיון, ובא להשתתף יחד עם כל פמליית שלוחי חב"ד אשקלון בשמחה הגדולה של כפר חב"ד באותו הערב, והרגיש בה כבשמחתו שלו.

המנחה הרב ויינפלד, הפתיע את הקהל, בהקריאו את המכתב ששיגר לו באותו הערב יו"ר המועצה מ' דוד  יפרח, אשר הרים על נס את התרומה האדירה של בתי הכנסת לצעירים בכפר חב"ד, והביא את ברכתו למעמד הנכבד. מ' יפרח נעדר מן האירוע עקב אילוצים קודמים, אך לא חסך מלשגר את ברכתו החמה בדמות מכתב ארוך שהקריא אותו מנחה הערב בטוב טעם.

במהלך הערב הוקרן סרטון קצר מהכנסת ספר התורה שהתקיימה בקראון הייטס בבית חיינו אצל הרבי, בשנת ה'תשמ"ח, כאשר סב המשפחה הר' חכם יעקב מיכאלשוילי זצ"ל (שהיה תושב השיכונים, וזכה לראות את בית הכנסת שטיינבאך בבניינו טרם נפטר) העניק מתנה לרבי – ספר תורה קטן – ששוכן עד היום בבית הכנסת 770 בקראון הייטס, וההתרגשות במשפחת הרב הייתה רבה.

כמו כן, הוקרן בהפתעה, סרטון קצר שהוכן על קהילת שטיינבאך שול ועל יסוד בית הכנסת. בסרטון מתארים המייסדים את השלבים הראשונים, למן המחשבה על בית הכנסת ועד לביצוע במעשה בפועל. וכן מתראיינים הגבאים של בית הכנסת, וחולקים עמנו כמה דברים מניסיונם הקצר למאז הקמת בית הכנסת ועד היום. (הסרטון יעלה אי"ה השבוע לאתר)

שליח הרבי לקרית מלאכי וראש ישיבת הר המלך – הר' ליפא קורצוייל, בירך בקצרה את הקהל והתורמים שנכחו באולם. לרב פינה חמה למשפ' אוחיון, והגיע במיוחד להשתתף בשמחת הקהילה היקרה. כמו כן, כיבד את המעמד בדבריו, משפיע בית הכנסת הרה"ח ר' שניאור קובעטשיק, המלווה את הקהילה מיום הקמתה.

הערב הסתיים במעמד מרגש של חלוקת התשורות והמתנות לתורמים, לתורם ספר התורה ומשפחתו, לאחים יוסי ושלמה ביבאס היקרים, והחברים אף הכינו הפתעה לחבר וועד בית הכנסת והגזבר היקר ר' יהודה מחפוץ כאשר העניקו לו אות הוקרה לכל פועלו הרב והחשוב למען בית הכנסת, ואחלו לו רפואה שלימה והחלמה מהירה מהאירוע הרפואי שעבר אך לא מזמן. הר' שרון אוחיון הודה לכל המשתתפים, ובירך את תורם ספר התורה ומשפ' שעיה היקרה שיזכו לאורך ימים ושנים טובות, וזכות ספר התורה הקדושה יגן עליהם אמן!

לקול צלילי מקהלתו של יוני אליאב הסתיים לו הערב, בשירה וריקודים, כאשר לאחר מכן התיישבו באופן ספונטאני חברי הקהילה להתוועדות עם הרב מיכאל  טייב, המלווה לאחרונה את הקהילה במסעותיה השונים, ונהנה מכל רגע במחיצתם. הרב אף הבטיח, כי בכל יום ראשון בערב, ימסור שיעור תניא בהיכל בית הכנסת שטיינבאך שול, והקהל מצפה לכך בעניין רב, ומקווה שהמשפיע האהוב ימשיך לפקוד את בית הכנסת באירועים שונים ויהא קשור לקהילה.

*

רוב תודות לידידינו ר' משה גוטמן אשר ניהל ביד רמה את הערב הנפלא, לר' יוסי גולדברגר שסייע להכנות, למנחה ר' שלמה ויינפלד, לגבאי ביהכנ"ס נחום יצחק על השאלת ספרי התורה, לבנימין ויוסף רבקין (קייטרינג) על הערב הנפלא, לועד כפ"ח, לראש המועצה מ' דוד יפרח, לר' נחמן רייכמן, למערכת חב"ד און ליין, לצלמים מאיר אלפסי ואהרלה זנד, ליודי רבקין (קול-שר) ולכל התומכים והמסייעים.

אשריכם חסידים!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.