מערכת COL | יום כ"ו טבת ה׳תשע״ז 24.01.2017

ארה"ב: כינוס צאצאי האדמו"ר הזקן ● סיקור מיוחד

כ-200 מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ, התכנסו במוצאי שבת קודש פרשת שמות, כ"ג אור לכ"ד טבת, למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך" שהתקיימה בקראון הייטס  סיקור מלא
ארה
תמונות: שמעון רומני

כתב COL בארה"ב


כ-200 מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"ם, התכנסו במוצאי שבת קודש פרשת שמות, כ"ג אור לכ"ד טבת, למלוה מלכה השנתית של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן נבג"מ בעל התניא והשולחן ערוך" שהתקיימה בקראון הייטס. הצאצאים למדו תורתו, ניגנו ניגוניו והתייחדו עם זכרו של כ"ק אדמו"ר הזקן.

כל משתתפי ונואמי הכינוס צאצאים

הכינוס התבטא במיוחד בזה שכל משתתפי הכינוס וכל נואמי הכינוס היו צאצאים של כ"ק אדמו"ר הזקן.

"הייתי בהאדיטש והזמנתי את כ"ק אדמו"ר הזקן למלוה מלכה"

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן יושב ראש איגוד צאצאי כ"ק אדמ"ר הזקן ומנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, סיפר שהשנה לפני כ"ד טבת נסע להאדיטש האוהל של כ"ק אדמו"ר הזקן, והרב יהודה לייב גראנער, מזכירו של הרבי אמר לו שבהיותו בהאדיטש יזמין את כ"ק אדמו"ר הזקן למלוה מלכה. "עניתי להרב גראנער שאני אעשה זאת משמו, וכן עשיתי".

"כבשנת ההסתלקות"

הרב בוטמאן הדגיש שהשנה היא שנה מיוחדת כי הקביעות בשנה זו היא כמו הקביעות בשנה של הסתלקות כ"ק אדמו"ר הזקן – וכמו שכותב כ"ק אדמו"ר הצמח צדק (נדפס בהקדמה ל"מענה לשון") שההסתלקות היתה במוצאי שבת קודש פרשת שמות, כ"ג אור לכ"ד טבת, סמוך לשעה חצי האחת עשרה.

בקשר לזה הוא סיפר שבקביעות כזו הוכנסה ההזמנה להרבי והרבי הואיל להוסיף בכתב יד קדשו "כבשנת ההסתלקות".

"ונהי' אנחנו וצאצאנו"

הרב בוטמאן מסר את דברי הרבי בשיחתו המיוחדת בקשר להמלוה מלכה של "איגוד צאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן", שישנם נוסחאות בברכות השחר "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" רק שכ"ק אדמו"ר הזקן בחר כנוסח התפילה בסידור שלו "ונהי' אנחנו וצאצאנו". כי אם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" הרי זה מוגבל לשלושה דורות, "אנחנו וצאצאנו וצאצאי צאצאנו" ובאם אומרים "ונהי' אנחנו וצאצאנו" הרי זה כולל כל אלו שהם צאצאים ממנו -- בלי הגבלה של דורות.

ואז הרבי הוסיף שבתיבה אחת של "וצאצאנו" הכניס כ"ק אדמו"ר הזקן את בנו ממלא מקומו כ"ק אדמו"ר האמצעי נבג"מ יחד עם כל אחד ואחד מהצאצאים.

הזכות הגדולה והנשגבה

בנאום מקיף ומצוטט ממקומות רבים ציין הפסיכולוג המפורסם הרב בן ציון טווערסקי את המעלות להיות נכדם של צדיקים. הרב טווערסקי הוא נכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהארנסטייפל, נכד הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, בן הרה"צ ר' מרדכי מטשרנוביל וחתן כ"ק אדמו"ר האמצעי, בן אחר בן להרה"צ ר' זושא מאניפאלי וחתן הרה"צ ר' חיים מצאנז, וגאון בנגלה ובנסתר. הרב טווערסקי הדגיש שיש בזה מעלות הנשגבות וזכויות גדולות שצריכים לנצל בכל לב ונפש בעניני התורה ומצוותי' שיהיו על רמה שמתאימה לאחד שזכה לכך.

"סיפור מאבא"

הרב שלמה בעסער, בן העסקן הנודע הרב יחזקאל בעסער ז"ל, נכד הרב החסיד ר' דובער לודמיר ז"ל, נכד הרבנית הצדקנית מנוחה רחל בת כ"ק אדמו"ר האמצעי סיפר סיפור רגשי מאד "מבית אבא".

הרבי פעם הזמין את אביו הרב יחזקאל בעסער ליחידות ואמר לו בלשון רכה שאין זה ציווי רק מבקש ממנו אם אפשר שיסדר הדבר שמבקש ממנו. העניין הי' בקשר לשני צדדים במוסד מסויים, שלא רצה לפרוש בשמם, שלא היו שוה בשוה, והרבי ביקש ממנו אם יוכל להתעניין בזה ולהשכין השלום ביניהם.

"אבא חשש שהוא ינזק משני הצדדים ולכן העניין לא יצא לפועל". והרב בעסער המשיך את סיפורו שזמן קצר לפני פטירתו אביו אמר לו שהוא מצטער על שלושה דברים בחייו, ודבר זה הוא אחד מהם. "אבא בכה ואמר שהוא מצטער על זה כי אילו הי' נכנס לעניין זה הי' מצליח כי הרי זה מה שהרבי רצה".

סיום והתחלת שלחן ערוך אדמו"ר הזקן

את הסיום וההתחלה של שלחן ערוך אדמו"ר הזקן, ערך הרב שלמה יהודה הלוי סגל, דיין בקראון הייטס ונכד הרה"ק ר' משה בן כ"ק אדמו"ר הזקן. הרב סגל הביא בטוב טעם את שיחת הרבי על הלכות "שאלה ושכירה וחסימה" סיום השלחן ערוך, בה מודגשות המעלות הנשגבות של העם היהודי והסביר שהענין שיהודי פטור "בדבר שאינו מתכוון" הוא רק במצוות "לא תעשה" אבל ב"מצוות עשה" הרי אפילו אם עשה "בלי כוונה" הוא גם קיים את המצווה.

"כי בשמחה תצאו"— מהגלות

הרב ר' חיים יהודה בעק, הרב דקהילת צ'רקס במאנסי, נו יורק, ונכד הרה"צ ר' מרדכי דוב מהרנסטייפל, חתן הרה"צ ר' יעקב ישראל מצ'רקס, חתן כ"ק אדמו"ר האמצעי, עמד על הזכות הגדולה והנפלאה להיות מצאצאי כ"ק אדמו"ר הזקן והדגיש שעלינו להיות בשמחה כי על ידי השמחה נצא מהגלות – "כי בשמחה תצאו". ומזה פחד פרעה ואמר "הבה נתחכמה לו פן ירבה והי'" שענין "והי'" הוא ענין של שמחה ואז כשיהיו בשמחה יצאו מן הגלות – "כי בשמחה תצאו" לכן רצה לעצור את ה"והי'" ואנחנו מוכרחים להתגבר על כל ההעלמות וההסתרים ולהיות בשמחה – ולצאת מהגלות.

הרבי דואג לצאן מרעיתו

מזכירו של הרבי הרה"ח ר' יהודה לייב גראנער סיפר כמה סיפורים מהרבי ועורר את קהל הצאצאים לשמור על היחס המיוחד לו זכו בשבילם ובשביל צאצאיהם עד סוף כל הדורות, ובפרט שאנחנו נמצאים בזמן מיוחד לפני התגלות האור הגדול של משיח צדקנו.

הרבי גראנער הדגיש את הסגולות הנפלאות הנמצאות בתוך ספר התניא --סגולות שאין כדוגמתם-- ולכן צריכים לייקר אותם מאד מאד.

חלוקת שולחן ערוך אדמו"ר הזקן

לכבוד כינוס הצאצאים הוכנו מראש חוברות מיוחדות כשבכל חוברת וחוברת מונחים דפי הסימן בשלחן ערוך אדמו"ר הזקן שאותו בחרו לגמור עד כ"ד טבת תשע"ח הבעל"ט. גם על גבי החוברת מופיע פתק אלקטרוני מהמחשב בו צויין הסימן שמודפס בחוברת, וגם כמה סעיפים נמצאים באותו סימן.

הי' נעים לראות שהמבצע הזה, כחלק מ"מבצע תורה", פעל רבות על הצאצאים כשרבים מהם הולכים הביתה בגאון עם "יבול" של כמה וכמה חוברות בפי אמתחותם. "המיוחד הוא" אמר אחד הצאצאים "שבכל חוברת וחוברת יש סימן מיוחד שאתה צריך ללמוד, ואין סימן זה אצל אחר רק אצלך, וזה נותן לך האחריות לגמור שבאם לאו ח"ו תחסר השלימות של כל השלחן ערוך".

כל חלוקת השלחן ערוך נגמרה בכ"ד טבת

חלוקת השלחן ערוך נמשכה אחרי זה על ידי צעירי אגודת חב"ד המרכזית באופן אלקטרוני לכל העולם. יש לציין בשמחה כי ביום ראשון בערב יום כ"ד טבת תשע"ז, נגמרה כל החלוקה של כל ו' החלקים של שלחן ערוך כ"ק אדמו"ר הזקן ומיד הותחלה חלוקה חדשה.

ניגנו את כל "עשרת הניגונים"

כנהוג בכינוס זה ניגנו הצאצאים את כל "עשרת הניגונים" של כ"ק אדמו"ר הזקן.

הניגונים נוגנו על ידי הרב התמים יוסף צירקינד, לעילוי נשמת אביו הרה"ח התמים ר' יצחק צירקינד ז"ל, שהי' משתתף קבוע בכינוס הצאצאים במשך שנים רבות, חתנו של הרה"ח התמים ר' יצחק דוד גראנער ז"ל. הרב התמים יוסף צירקינד שר את כל ניגוני אדמ"ר הזקן בקולו הערב ובטוב טעם כשהצאצאים מתלווים לשירתו.

הליווי המוזיקלי המעולה קיבל הרב צירקינד מר' אלחנן מילקי, נינו של הרה"ח המיוחד ר' אלחנן מרוזוב הי"ד, שנקרא על שמו. וקבלה אצל חסידים שכ"ק אדמו"ר הרש"ב נבג"ם לימד באופן אישי את ר' אלחנן מרוזוב את "עשרת הניגונים" של כ"ק אדמו"ר הזקן. ר' אלחנן מילקי גם הוציא קלטת מיוחדת של "עשרת הניגונים" של כ"ק אדמו"ר הזקן.

גולת הכותרת של הכינוס שירת ניגון הגדול של כ"ק אדמו"ר הזקן בשעה 10:25 בדיוק

דברי הרבי: "שולחים פ"נ לאדמו"ר הזקן"

חרדת קודש שררה באוויר עת הכריז היושב ראש בשעה 10:20 שבשנת תשכ"ג, "שנת הק"ן" להסתלקות כ"ק אדמו"ר הזקן במוצאי שבת קודש פרשת שמות, כ"ג אור לכ"ד טבת בשעה 10:25 יצא הרבי להתוועדות ואמר שיחה ואחרי זה שרו ניגון כ"ק אדמו"ר הזקן. והרבי אמר שעל ידי זה שולחים פ"נ לכ"ק אדמו"ר הזקן "ובכן כעת הננו שולחים יחד פ"נ לכ"ק אדמו"ר הזקן לברכה בכל המצטרך בבני חיי ומזוני רויחי עם כל הפירושים, ובנקודה התיכונה והפנימית ביאת והתגלות מלך המשיח תיכף ומיד ממש". הצאצאים התחילו לשיר את ניגון ההכנה ואחרי זה בדיוק בשעה 10:25התחילו לשיר את הניגון בן הארבע בבות של כ"ק אדמו"ר הזקן.

"מעמד שאי אפשר לתאר כלל וכלל"

"אי אפשר כלל וכלל לתאר את האווירה המיוחדת במינה שהיתה במקום עת שרו הצאצאים את הניגון של כ"ק אדמו"ר הזקן" אמר אחד הצאצאים. "המעמד הזה הי' מעמד מרהיב ומרתק בל ישוער. הי' בזה משום השראה מרוממת מיוחדת שלא ניתן לתאר".

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן על אירגון וסידור סעודת המלוה מלכה, "זכות כ"ק אדמו"ר הזקן תעמוד לו בכל מכל כל".

תם ולא נשלם. הצאצאים סיימו הערב בתחושה שאדמו"ר הזקן הוא הראשון והרבי הוא השביעי, ואדמו"ר הזקן, הראשון, התחיל את עבודת רבותינו הקדושים להכין את העולם לגאולה השלימה והרבי, השביעי, הודיע לנו שדורנו הוא הדור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.