מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשע״ז 20.01.2017

עיטור כבוד יהודי לכוחות הביטחון של בלגיה

הקהילה היהודית בבלגיה העניקה עיטור כבוד לסגן ראש ממשלת בלגיה המכהן גם כשר הפנים והביטחון של המדינה, יאן ג'מבון ולבכירים ממשטרת בריסל כהוקרה על ההגנה המוגברת על מוסדות יהודים במדינה ● מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב מנחם מרגולין: "הגברת האבטחה היא אמנם אפקטיבית, אך מהווה לא יותר מפתרון נקודתי" ● לסיפור המלא
עיטור כבוד יהודי לכוחות הביטחון של בלגיה
צילום: ייבגני אברוסימוב

הקהילה היהודית בבלגיה העניקה עיטור כבוד לסגן ראש ממשלת בלגיה המכהן גם כשר הפנים והביטחון של המדינה, יאן ג'מבון ולבכירים ממשטרת בריסל כהוקרה על ההגנה המוגברת על מוסדות יהודים במדינה.

בדבריו באירוע, ציין השר ג'מבון את הקשר הישיר בין פיגועי הטרור האחרונות בירושלים לפיגועי הטרור שהתרחשו באירופה בשנה האחרונה ובבלגיה בפרט. "שנת 2016 תיזכר כשנה רעה ורוויית פיגועים. צריך לזכור שכוחות הביטחון הבלגים עדיין נמצאים במצב כוננות 3 מה שאומר שאנחנו צופים כי ישנה אפשרות אמתית לאירוע טרור נוסף ברחבי המדינה. מצד שני, מציין השר ג'מבון, "בעקבות שנת הפיגועים שעברנו, ביקרתי בשנה האחרונה פעמיים בישראל על מנת ללמוד כיצד להתגונן נגד טרור. בעקבות הביקורים, יישמנו שורת נהלים ביטחוניים חדשים שבעבר לא היו עולים על הדעת וכוללים הצבת חיילים ברחובות לתמיכה במשטרה, סיורים ביטחוניים וביקורת גבולות".

מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' ו'איגוד הארגונים היהודיים באירופה', הרב מנחם מרגולין, הודה לשר ג'מבון ולכוחות הביטחון הבלגים על ההגנה שהם מספקים למוסדות היהודיים ברחביי המדינה אך התריע כי: האבטחה האדוקה על מוסדות יהודיים, אפקטיבית ככל שתהיה מהווה לצערי פלסטר בלבד ואינה מיועדת לטפל בשורש הבעיה – העלייה המטרידה באנטישמיות ברחביי אירופה. על ממשלות אירופה לעבוד ביחד עם הקהילות היהודיות על מנת למצוא פתרון כולל לעלייה באנטישמיות".






הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.