מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תשע״ז 16.01.2017

השיעור האחרון של הרב מאיר-צבי גרוזמן ● פרסום ראשון

כולל בית מנחם המיתולוגי שזוכה לאחרונה לעדנה מחודשת ארח בערב י"ט כסלו את הרה"ג הרב מאיר צבי גרוזמן לשיעור מיוחד ב"שיטת אדמוה"ז בהלכה" שריתק את שומעיו. לאחר פטירתו אמש, התברר כי זהו השיעור האחרון שמסר לפני אשפוזו, ממנו לא התאושש ● במוצ"ש ערב השיעור, ביקש הרב גרוזמן לצלם את דפי השיעור שהכין: "זה יעזור לי בבריאות", אמר ● בלעדי: רשימת השיעור האחרון של הרב גרוזמן ● מרגש  השיעור האחרון של הרב גרוזמן
השיעור האחרון של הרב מאיר-צבי גרוזמן ● פרסום ראשון
למעלה: הרה"ג הרב מאיר-צבי גרוזמן ע"ה. למטה: כולל 'בית מנחם' בכפר חב"ד. בקטן: דפי השיעור האחרון של הרב גרוזמן ע"ה, עם סימוניו על השורות

מערכת COL

כולל בית מנחם בכפר חב"ד קיים משנת תש"מ, והוקם ע"י הרה"ח ר' זושא ריבקין ע"ה, ויבדלח"ט הרב משה הלפרין שיחי'. הכולל זכה ברבות השנים לברכתו ועידודו של הרבי.

לאחרונה, זוכה הכולל לעדנה מחודשת: גבאי בית הכנסת בראשות הרב בנימין ריבקין, מנהל הכולל הרב משה הורביץ, בתמיכת המועצה האיזורית עמק לוד, ועד כפ"ח, ועמותת חינוך ורווחה כפ"ח, פיתחו את הכולל, הוסיפו בשיעורים ובשעות, בכמות ובאיכות, ומעת לעת מתארחים בשיעור רבנים ומרצים לטובת הלומדים.

הרב משה הורביץ, פנה באחד הימים לרה"ג מאיר צבי גרוזמן, בבקשה שימסור שיעור בכולל. "מיד הוא נתן את הסכמתו העקרונית לכך, ולאחר מכן תקופה מסויימת לא ראיתיו", מספר לנו הרב הורביץ. "בשבוע לפני י"ט כסלו, נפגשנו וקבענו שהשיעור יערך ביום ראשון י"ח כסלו בשעה 12:00 בצהריים. הנושא היה: "שיטת אדמוה"ז בהלכה".


הרה"ג הרב מאיר-צבי גרוזמן ע"ה (ארכיון COL)

במוצאי השבת, כחצי שעה לאחר צאת השבת, מקבל הרב משה הורביץ טלפון מהרב גרוזמן. "אשמח אם תוכל לבוא אלי, לקחת את דפי השיעור שהכנתי לצלמם לקראת השיעור מחר", אמר לו. "חשוב לי שתגיע עוד הערב לקחת את השיעור, זה יעזור לי בבריאות..."

"התפעלתי מההשקעה של הרה"ג מאיר צבי גרוזמן", מספר לנו היום יבדלח"ט הרב משה הורביץ. "ראיתי את העומק של השיעור שנכתב בצורה למדנית מאוד עד כדי כך שתהיתי אם יתאים ללומדים מן-השורה. (ראה השיעור בדפים המצורפים) הרב גרוזמן הרגיע אותי: "יהיה בסדר..."

ריתחא דאורייתא

למחרת השיעור התקיים כמתוכנן. למרות חולשתו של הרב גרוזמן, השיעור נמשך 45 דקות ברציפות, עם 'ריתחא דאורייתא'. המשתתפים שאלו שאלות והשתתפו בצורה ערה בשיעור. "ראו עליו שביעות רצון מיוחדת", משחזר בהתפעלות הרב הורביץ. "הרב גרוזמן דיבר והסביר את השיעור בצורה ברורה ומובנת לכל אחד".


'ריתחא דאורייתא': כולל 'בית מנחם' בכפר חב"ד

לאחר השיעור סוכם כי הרב גרוזמן ימשיך בסדרת השיעורים החל מיום ראשון הבא מידי שבוע, אך למגינת לב, אושפז הרב מאיר צבי גרוזמן ימים אחדים לאחר מכן, למשכב ממנו לא קם. אולם את השיעור שמסר, לא ישכחו שם זמן רב.

יהי זכרו ברוך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.