מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשע״ז 14.01.2017

במהלך ביקור הנשיא ריבלין: מפגין לא צפוי בפתח הפרלמנט

מפגין לא צפוי בפתח הפרלמנט הגאורגי: מדוע הפגין עוה"ד מרדכי ציבין יחד עם אזרחים גאורגים בשעה שנשיא המדינה ראובן ריבלין, נפגש באותה עת בבניין עם יו"ר הפרלמנט?  לסיפור המלא
במהלך ביקור הנשיא ריבלין: מפגין לא צפוי בפתח הפרלמנט


כתב COL

במהלך ביקורו של הנשיא ריבלין כאורח יו"ר הפרלמנט הגאורגי, נצפה בסמוך לבניין עוה"ד מרדכי ציבין כשהוא נושא דברים במהלך הפגנה של אזרחים גאורגים, מה הוא עשה שם?

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, נשיא המדינה ראובן ריבלין חתם את ביקורו הרשמי בגאורגיה יחד עם פמלייתו, בבית הכנסת הגדול, בנוכחות שליח חב"ד הרב מאיר קוזולובסקי, ונכבדי הקהילה היהודית. לציבין נשמר מושב בשורת המכובדים מאחורי הנשיא, אז למה הוא השתתף בהפגנה?

כמה שעות קודם לכן, היה הנשיא בביקור רשמי בבניין הפרלמנט בטיביליסי בפגישה עם יו"ר הפרלמנט הגאורגי.

עוה"ד מרדכי ציבין, השוהה בימים אלו בגאורגיה, לצורך טיפול בענין משפטי, ירד ממלון בו הוא שוהה, והבחין למרגלות הבניין בהפגנה סוערת. ציבין ברר על מה המהומה והתברר לו שמדובר בהפגנה של אזרחים גאורגים מהמעמד הבינוני-נמוך, שהפקידו את כספם בגוף פיננסי ולא קיבלו את כספם חזרה. כל זה התרחש במקביל לפגישה של ריבלין ויו"ר הפרלמנט.

בין היתר, היו בהפגנה מספר לא מבוטל של יהודים גאורגים מהם ישראלים-לשעבר. כמה ממארגני ההפגנה ועו"ד מקומי שזיהה את ציבין עקב חזותו היהודית הבולטת, בקשו ממנו התייחסות לאירוע.

עוה"ד ציבין הביע בדבריו הזדהות והערכה לעם הגאורגי וציין כי במהלך שנות ההסטוריה הארוכות גילה העם הגאורגי יחס טוב במיוחד ליהודים. כמו גם היחס החם של המימשל הגאורגי למדינת ישראל, כמו כן הוא הביע הזדהות באופן אישי עם המפגינים שהפסידו את חסכונותיהם. בדברים שנשא ציבין אל מול פני המפגינים הוא ציין כי המסורת היהודית מקפידה מאד על כספי הזולת ורכושו וכי ערך העזרה ההדדית והעזרה לחלש היא מהיסודות החשובים של החברה היהודית מאז קיומו של העם היהודי, ערך שיהודי גרוזיה הצטיינו בו במיוחד.

ציבין הוסיף שאין לו ספק שהבנק המרכזי של גאורגיה יבטיח את כספם, הואיל ומניסיונו המקצועי-משפטי בגאורגיה, מערכת המשפט עומדת בסטנדרטים גבוהים, לא פחות מכל מדינה באיחוד האירופאי, כמו גם מצב זכויות האדם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.