מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשע״ז 13.01.2017

ילדי השלוחים מתשע מדינות באירופה נהנו ממחנה חורף חסידי

למעלה מ-80 בנים ו-90 בנות מילדי השלוחים מתשע מדינות ברחבי אירופה, בהם; אוקראינה, רוסיה, בלארוס, לטביה, צפון קפריסין, שבדיה, טורקיה, הונגריה ופולין, נסעו לערים ז'יטומיר ודנייפר שבאוקראינה למשך שבוע שלם, בכדי להכיר חברים חדשים, ליהנות מפעילויות, חיות והשראה חסידית ב"שלוחים שטעטל”, מחנה חורף מיוחד לילדי השלוחים דוברי עברית מכל רחבי אירופה, שנערך זו השנה השישית ברציפות  מחנה חורף חסידי
ילדי השלוחים מתשע מדינות באירופה נהנו ממחנה חורף חסידי
למעלה מ-80 בנים ו-90 בנות מילדי השלוחים מתשע מדינות ברחבי אירופה, בהם; אוקראינה, רוסיה, בלארוס, לטביה, צפון קפריסין, שבדיה, טורקיה, הונגריה ופולין, נסעו לערים ז'יטומיר ודנייפר שבאוקראינה למשך שבוע שלם, בכדי להכיר חברים חדשים, ליהנות מפעילויות, חיות והשראה חסידית ב"שלוחים שטעטל”, מחנה חורף מיוחד לילדי השלוחים דוברי עברית מכל רחבי אירופה, שנערך זו השנה השישית ברציפות.

האווירה החמימה והביתית בשני מחנות החורף כמו חיפו על מזג האוויר הסוער זאת בזכות הניהול המוצלח של המחנות ע"י הרב משה ורעייתו שושי וובר, שלוחים בדנייפר, אוקראינה, בשיתוף ארגון 'My Shliach' תחת 'מרכז 302'.

בעיר שלא היתה ידועה כמסבירת פנים ליהדות וליהודים בתקופה בה הרבי גר שם כילד קטן בתקופת השלטון הקומוניסטי, התאספו חיילי צבא הרבי בכדי לשאוב השראה וליצור חברויות אמיצות, טרם שובם הביתה בכדי לעזור להוריהם בהפצת המעיינות במקומות שליחותם ברחבי אירופה וברית המועצות לשעבר.

“העובדה שישנו מחנה באוקראינה לילדי השלוחים הוא לא פחות מנס”, אמר הרב ישראל זילברשטיין, שליח בצ'רניגוב, אוקראינה. “אין לנו מספיק מילים בכדי להביע את הערכתינו לכך, שמרחק שעות ספורות בלבד מהבית שלנו מתקיים מחנה חסידי לילדי השלוחים!"

בשני המחנות, השקיע הצוות מאמץ עצום ותכנון דקדקני, בכדי ליצור לוח זמנים גדוש בחוויות מרגשות ומעוררות השראה לשלוחים הצעירים.

הצוות המסור של מדריכי מחנה הבנים נוהל על ידי מענדי אייזנבאך, דובל'ה הלפרין ואברהם גערליצקי. כאשר הצוות המסור של מדריכות מחנה הבנות, שהורכב מחבורה נפלאה של בנות מנוסות אשר עובדות במהלך בשנה אצל שלוחים שונים ברחבי אירופה נוהלו על ידי מירי ברטוב ופניני סוסובר. .

הרב שניאור שניאורסון, שליח ברובנו, אוקראינה, הודה לצוות על מסירותו. "כאבא, אני רוצה לתת ישר כוח גדול לבחירה המצויינת בצוות המדריכים הזה. התחושה שקבלתי מהבנים שלי היתה, שמלבד ה"שטורעם" וההתלהבות, הצוות היה מסור מאוד עד לפרטים הקטנים ביותר, בכדי לוודא שהמחנה יהיה מהנה לכולם".

חניכים בשני המחנות נהנו משלל טיולים מרגשים ופעילויות מאתגרות כולל; סקי, החלקה על קרח ומשחק פיינטבול. הארוחות הטעימות והמזינות שהורכבו ממוצרים שהוזמנו במיוחד מישראל וארה”ב הוכנו על ידי הרב אברהם דייטש, והיו פינוק מיוחד לילדים שבאו ממקומות בהן יש אפשרויות מוגבלות מאוד לאוכל כשר.

כבשנים עברו, מחשבה ותכנון רב הוכנסו לא רק ל"גשמיות" של המחנה אלא גם ל"רוחניות", וזאת באמצעות תוכנית לימודים מיוחדת שנועדה להגביר את הידע החסידי ואת ההתקשרות. בשתי החטיבות, הן של הבנים והן של הבנות, התמקדה תוכנית הלימודים ביום השנה ה-30 לניצחון של ה' טבת, עם לימוד עיוני ופעילויות שנוגעות במיוחד לארועים שהובילו ושהגיעו לשיאם ב"דידן נצח". תוכנית הלימודים השאירה בחניכים תחושה אמיתית של חיות חסידית לרגל היום-טוב החסידי שמשמש ובא. “לראות את הבן שלי רוקד לצלילי הניגון של ה' טבת יחד עם חבריו היה כמו חלום”, אמר הרב יוסי וולף, השליח בחרסון, אוקראינה.

“המחנה 'שלוחים שטעטל' מציע לילדי השלוחים הזדמנות נפלאה לפגוש ולהתיידד עם ילדים אחרים שחיים אף הם בשליחות הרבי, מתוך אווירה של חום וחיות חסידיים", אמר הרב מנדי קוטלרסקי מ"מרכז 302".

במהלך השבוע, קיבלו ההורים עדכונים שותפים על הפעילויות השונות באמצעות ווצאפ. חני סגל, שליחה בחרקוב, אוקראינה כתבה, “אני יכולה לראות כמה שהילדים נהנים. תודה רבה לכל המארגנים!“. הורים רבים הצטרפו לתחושתה, והיו אסירי תודה על ההזדמנויות של ידידות והנאה שילדיהם קיבלו במחנה, ועל ההשראה החסידית שהביאו עימם הביתה.

“ותודה רבה למשפחת וובר ולצוות המדהים על כל ההשקעה במחנה בגשמיות וברוחניות", כתב הרב עקיבא נימוי, שליח בברדיצ'ב, אוקראינה.

תודה מיוחדת לרב שמואל קמינצקי, רבה הראשי של דנייפר והצוות של מרכז מנורה על אירוח מחנה הבנות, לרב שלמה וילהלם מז'יטומיר עבור אירוח מחנה הבנים, ולרב מנדי שאנוביץ וצוות "My Shliach" על מסירותם לילדי השלוחים בכל רחבי העולם, במהלך השנה כולה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.