מערכת COL | יום י"ד טבת ה׳תשע״ז 12.01.2017

דאצ'יה לודג'י (דיזל)

תגיות: אלה ברכב
שנתיים חלפו מאז הגעת המותג דאצ'יה לישראל. חזרנו לביקור באולם התצוגה בפתח תקווה וניצלנו את ההזדמנות להכיר את גירסת הדיזל של הלודז'י. על הדרך ערכנו ניסוי קטן, היה מעניין.
דאצ'יה לודג'י (דיזל)
ב"ה אלפי רכבים של המותג הרומני-דאצ'יה כבר מתגלגלים על כבישי ישראל. בשנת 2016 המכירות כמעט הוכפלו וזאת בעיקר עקב הגעת תיבות אוטומטיות לחלק מהדגמים. לקוחות דאצ'יה שפגשנו בחודשים האחרונים הביעו את שביעות רצונם מהבחירה שלהם. מי שעדיין לא זכה לתיבה אוטומטית הוא הלודג'י, המיניוואן בעל שבעה מושבים שנמכר ברמת איבזור אחת ושני מנועים לבחירה. את גירסת הבנזין כבר בחנו בקיץ ועתה הגיע תורה של גירסת הדיזל. בדאצ'יה מתגאים מאד במרחב של הלודג'י ובמסגרת המבחן ביקשנו לעשות ניסוי קטן. זימנו שישה גברים ממוצעים (ועכשיו הם מגלים זאת לראשונה...) לנסיעה בת מספר שעות וביקשנו מהם לחוות את דעתם על רמת הרכב, הנוחות ואיכות הנסיעה. עורך דין, מוזיקאי, מורה, אברך כולל, דת"ל וחבדניק, זו לא התחלה של בדיחה. אלו הנוסעים שהצטרפו לנסיעה המדוברת. להפתעתי לא כולם הכירו את המותג, כן למרות השקעה של מיליונים בפרסום במגזר הכללי, יש עדיין במגזר הדתי בעלי רכבים שלא חשופים כלל לאמצעי המדיה הכלליים ולא הכירו את הסמל הרומני. (לתשומת לב משרד הפרסום החרדי של דאצ'יה). באופן טבעי השארנו את המושבים בשורה השלישית לדקי הגיזרה מתוך מחשבה ששם יותר צפוף. די מהר התברר שטעינו, כולם רצו לשבת בשורה השלישית. מסתבר שהשורה השנייה פחות מרווחת לברכיים וגם יש צורך להתחלק ברוחב עם עוד שניים. התוצאה בכל מצב מדהימה. בישראל לא קיים מיניוואן כזה עד למחיר של 200.000 ₪ שמאפשר מרחבים כאלו ועוד נשאר מקום למטען. רכב המבחן היה חדש יחסית, בטח בהשוואה לנסיעה עם הלודג'י בפעם הקודמת, בה קיבלנו רכב שעבר קילומטרז' גדול וחלק מהידיות התפרקו לנו בידיים... הוסיפו לזה מערכת מולטימדיה חדשה בהתקנה מקומית (תוספת של 3.000 ₪) עם מערכת ניווט וויז', כך שחווית הנסיעה הפעם הייתה הרבה יותר נעימה. כמו בפעם הקודמת אהבנו את הדשבורד בעל שני הגוונים ופחות אהבנו את מושב הנהג שנע קדימה יחד עם הנהג בכל עצירה, זה מטריד ולא בטיחותי. וכן גם הפעם אנו נזכרים ומזכירים שהלודג'י לא אוהב נסיעה מהירה. הסיבה שלשמה התכנסנו הוא מנוע הדיזל שהותקן בחזית. אלו הנתונים: 1.200 סמ"ק בבנזין מול 1.500 בדיזל . 115 כ"ס בבנזין , 110 כ"ס בדיזל. חמישה הילוכים בבנזין ושישה בדיזל. תכל'ס קשה למצוא את ההבדלים בין השניים עם יתרון קל בביצועים לטובת הבנזין. צריכת הדלק בדיזל עמדה על כ-15 ק"מ לליטר, היתרון לטובת הדיזל אבל הפער לא מאד משמעותי. בפשטות אם אינכם גומעים קילומטרים רבים בשנה, אין הצדקה לתוספת התשלום (16.000 ₪) על מנוע הדיזל. סיכום: הלודג'י ממשיך בינתיים לשאת את התואר המיניוואן המשתלם ביותר בישראל והמרווח ביותר בקטגוריה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.