מערכת COL | יום י"ב טבת ה׳תשע״ז 10.01.2017

טיביליסי: כשהנשיא ריבלין הצטרף למקהלת הילדים ● צפו

הערב (ג') התקיים ביקור מרגש של הנשיא ראובן ריבלין בבית הכנסת בטיביליסי, כשאת פני המשלחת מקבל שליח חב"ד בגאורגיה הרב מאיר קוזולובסקי וראשי הקהילה היהודית ● כשילדי 'אור אבנר' קיבלו את פניו בשירה, הוא הצטרף בקולו ● ריבלין: "יהודי כל העולם ומדינת ישראל ערבים זה לזה, עם אחד אנחנו״  צפו
טיביליסי: כשהנשיא ריבלין הצטרף למקהלת הילדים ● צפו
(צילום: חיים צח, לע"מ)

בתום ביקור רשמי בגאורגיה, נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הערב, שלישי, י"ב בטבת, עם נציגי הקהילה היהודית הגיאורגית בבית הכנסת הגדול שבטיבליסי ועם שליח חב"ד במדינה הרב מאיר קוזולובסקי. את פניו קיבלה מקהלת ילדי בית הספר חב"ד - אור אבנר, והנשיא הצטרף גם הוא לשירה.

"בשעות קשות וכואבות אלו אני רוצה למסור תנחומים וחיבוק חם למשפחות החיילים שנרצחו ביום ראשון בירושלים," פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "מכאן, ממרחק, אני שולח את דאגתי ואת תפילותיי לשלומם של הפצועים שחלקם נאבקים על חייהם. אני רוצה להודות לחיילי צה"ל ומפקדיו, לאנשי ונשות השב"כ, המשטרה וכל זרועות הביטחון וההצלה העושים לילות כימים כדי להגן עלינו, לאנשים היקרים הפועלים ללא הרף למען ביטחוננו. אסור לנו לתת לטרור את הכוח להחליש אותנו ועלינו לעמוד איתנים, יחד, על משמר ביטחוננו."

הנשיא התייחס להיסטוריה של יהודי גיאורגיה והקשיים שחוו במהלך השנים ואמר: "האמונה והגבורה של יהודי גיאורגיה, לא היו רק בעבר. יהודי גיאורגיה נאבקו במסירות נפש על יהדותם בימי סטלין. ויהודי גיאורגיה, היו אלו שהחלו לשבור ולסדוק את מסך הברזל."

"הקשרים בין מדינת ישראל לגאורגיה הם קשרים טובים, אבל אנחנו צריכים לעשות יותר כדי לחמם אותם." אמר הנשיא והדגיש :"וכאן יש לכם תפקיד מרכזי. הלב היהודי, הקשר אל הקהילה היהודית החמה שנמצאת כאן ובמיוחד ושליח חב"ד המוסיפים נשמה מיוחדת לקשרים בין המדינות. רק השבת קראנו בתורה בפרשת וייגש על יהודה שהיה מוכן להיות ערב לאחיו בנימין ולהיכלא במקומו. הערבות ההדדית היא סוד כוחו של עם ישראל, כך היה בעבר וכך כיום – יהודי כל העולם ומדינת ישראל ערבים זה לזה, עם אחד אנחנו. אנחנו נעשה כל שבידינו להמשיך ולשמר את הקשר החם אתכם ועם גאורגיה, ואני בטוח שגם נצליח."

באירוע השתתפו בין היתר: נשיא הקהילה היהודית, רב בית הכנסת, שלישו הצבאי של הנשיא ריבלין, ראש הלשכה הגב' רבקה רביץ, שגריר ישראל בארמניה, ועוה"ד מרדכי ציבין השוהה בימים אלו בגאורגיה.

מאוחר יותר ימריאו נשיא המדינה ורעייתו חזרה לישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.