מערכת COL | יום י' טבת ה׳תשע״ז 08.01.2017

פיגוע בארמון הנציב בירושלים

ארבעה בני אדם נהרגו וכעשרה נפצעו לאחר שמשאית נהוגה בידי מחבל דרסה קבוצת חיילים סמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים ● המדריך שחיסל את המחבל, בהתייחסו להתמהמהות החיילים: "פחות כמה שניות התמהמהות, והמצב היה יותר טוב" ● בפנים: קטע מהראיון להאזנה  פיגוע דריסה בירושלים
פיגוע בארמון הנציב בירושלים

ארבעה נהרגו ולפחות 10 נפצעו בצהריים (ראשון) לאחר שמשאית דרסה קבוצה של אנשי כוחות הביטחון סמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים.

מדיווחים ראשוניים מהשטח עולה כי נהג המשאית נורה ונוטרל.

מהמשטרה נמסר: "משאית שהגיעה אל טיילת הנציב ארמון מכיון רחוב עלר סטתה ממסלולה ופגעה בקבוצת חיילים שירדו מהאוטובוס. במקום מספר נפגעים בדרגות שונות".

יעקב קמינצקי מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של קבוצת הולכי רגל שנדרסו ע"י משאית בטיילת ארמון הנציב. חלק מהולכי הרגל היו לכודים תחת למשאית ללא הכרה וביקשתי ממוקד איחוד הצלה סיוע של צוותי כיבוי ומתנדבים נוספים עקב כמות גדולה של נפגעים. בסמוך למשאית היו פזורים מספר נפגעים נוספים במצבים קשה בינוני וקל".

אנשי מד"א מדווחים כי הם העניקו טיפול רפואי ל-10 פצועים בזירת האירוע, מתוכם 2 במצב קשה.

מדוברות כיבוי האש בירושלים נמסר כי צוותי כיבוי וחילוץ הוזנקו לפני זמן קצר לטיילת ארמון הנציב, בעקבות דיווח על לכודים מתחת למשאית.

*
כוחות המשטרה פשטו על בית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד טיילת ארמון הנציב בירושלים. המחבל שחוסל התגורר בשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח העיר.

*
איתן רונד, מורה דרך, שהיה אמור להדריך קבוצת חיילים הוא שחיסל את המחבל הדורס. רונד סיפר כי המשאית דהרה לתוך קבוצת צעירים ואז נסעה גם ברוורס כדי להעצים את הפגיעה.

בשיחה עם גלי צה"ל סיפר, "ראיתי משאית דוהרת במהירות מאוד גדולה לתוכנו. היא העיפה אותי ואחרי כמה גלגולים על הדשא חשבתי שמדובר בתאונה". "קמתי כדי להבין מה קורה וראיתי את המשאית נכנסת לרוורס. הבנתי שזו לא תאונה, בדקתי שהאקדח שלי עדיין עלי והתחלתי לירות", הוסיף.

"כואב לי להגיד, אבל כמה שניות פחות התמהמהות, והמצב היה עכשיו קצת יותר טוב", אמר בראיון.

להאזנה לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.