מערכת COL | יום ח' טבת ה׳תשע״ז 06.01.2017

חסידי חב"ד נרתמים לסייע למוסדות חב"ד בוילנא

רבה של וילנא ושליח חב"ד הרב שלום בער קרינסקי פונה לאנ"ש והשלוחים בבקשת תמיכה וסיוע למוסדות באמצעות פנייה מקוונת לקרן ממשלתית למימון פעילות חב"ד, על מנת להציל את המוסדות   מוסדות חב"ד בוילנה
חסידי חב

הרב שלום בער קרינסקי

בימי סגולה אלו - בסמיכות ל״דידן נצח״ - שלושים שנה, באתי בזאת בבקשת תמיכה במוסדות שלנו כאן בליטא.

זה כבר כמה שנים שהמדינה כאן הקימה קרן לשם מוזרמים מליוני אירו בשנה (3.4 מליון יורו בשנה), בתור החזרת רכוש יהודי

​ שהיה ​שייך לקהילה הדתית מלפני מלחמת העולם השניה. הקרן שכאמור הינה מבוססת על ממון יהודי דתי, צריכה לממן כל פעילות יהודית ובוודאי פעילות דתית כאן, אלא שלמרות שהגשנו בקשות, הצגנו פרוייקטים וכו, באמתלאות שונות ובתירוצים שונים לא נותנים לנו כלום.

מלבד זאת, הם מפריעים ונלחמים בנו ככל האפשר, על מנת להפוך אותנו למוקצים וללא לגיטימיים כדי שלא ייאלצו לממן פעילות כלשהי שלנו. הם יעשו ככל יכולתם כדי שלא נהיה כאן היל״ת בעיר.

עקב הפעילות האקטיבית שלהם נגדינו, המוסדות שלנו בכלל ובית הספר בפרט נמצא בקשיים כלכליים עצומים.

באתי בזאת בבקשה מכם, אנא מטובכם הכנסו ללינק הבא, צרפו את חתימתכם לבקשה מהקרן לממן את הפעילות שלנו, על מנת להציל את המוסדות.

לעזרה:
https://www.change.org/p/good-will-foundation-board-please-help-make-a-vital-difference-for-lithuanian-jewry-now


מהפעולות של הקרן: מימון פעולות שנוגדות לגמרי להלכה ולכל רוח יהודי, ולדוגמא, ​מימון פעילות של ארגונים הקשורים למשכב זכור, ארגון קטולי, רק לחב״ד הם לא נותנים ועוד נלחמים, כאמור אין המדובר בכסף פרטי של יהודי שהקים קרן, המדובר בכסף של קהילות דתיות ששמרו קלה כבחמורה בתקופות קשות ובמסירות.

מטענות החצופות של​הם​: הקהילות כאן היו והינם ליטאיות וממשיכי דרכו של הגאון מווילנא נגד חב״ד, אשר ע״כ אסור להם לתמוך בנו,​ אל אף שהם בעצמם ארגנו קונצרט ​לפני שנה ​בבית תיפלה (-כנסיה) בזמן נעילת יום הקדוש יום הכיפורים​!

הם גם נלחמים בכל דבר שבקדושה, רק בשבועות האחרונים לפני חג החנוכה, פרסמו שהדלקת המנורה בפומבי (-שכבר קיימת כאן בעיר זה למעלה מעשרים שנה) הינה נגד המנהג של הליטאים, וניסו להשפיע על אנשי הממשל וסגל דיפלומטים שלא יגיעו​ - ​ב״ה בכח המשלח לא עלה בידם וראינו הצלחה שמימית בהדלקה השנה, בהשתתפות גלריה מכובדת של אנשי הרשויות ושגרירים שונים .

אסיים בברכה ובאיחול שנזכה לגרום נחת רוח לכ״ק אדמור, ושיהיה לכל אחד ואחת הצלחה רבה ו״דידן נצח״ בכלל ובפרט, ונצליח בכל פעולות הקודש מתוך הרחבה ושמחה, עדי נזכה לדידן נצח של הגאולה על הגלות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.