מערכת COL | יום ז' טבת ה׳תשע״ז 05.01.2017

המושל האקבי: "רעיון שתי המדינות הוא פנטזיה שטותית"

משלחת של ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" נועדה לפגישה מיוחדת עם מושל מדינת ארקנסו לשעבר, מר מייק האקבי, בכיר בממשל האמריקני שהיה מועמד לנשיאות ארה"ב, להביא בפניו את עמדת תורת ישראל בנושא ארץ הקודש ואיסור מסירת שטחים לנכרים ● אינני יודע מי המציא את האיוולת הזו שנקראת 'שתי מדינות לשני עמים' ומה הוא חשב לעצמו", אמר האקבי  "שתי המדינות הוא פנטזיה שטותית"
המושל האקבי:
משלחת של ראשי קונגרס הרבנים "פיקוח נפש" נועדה לפגישה מיוחדת עם מושל מדינת ארקנסו לשעבר, מר מייק האקבי, בכיר בממשל האמריקני שהיה מועמד לנשיאות ארה"ב, להביא בפניו את עמדת תורת ישראל בנושא ארץ הקודש ואיסור מסירת שטחים לנכרים. יו"ר הקונגרס, רב מרכז ת"א הרב יוסף גערליצקי, הציג בפני המושל האקבי את פסק-הדין המפורסם, עליו חתומים כ-400 רבנים, האוסר על מו"מ על שטחי ארץ ישראל על-פי שלחן ערוך סימן שכ"ט, ורואה בכך סכנה לתושבי ישראל. פסק-הדין והחתימות תורגמו במיוחד לאנגלית, והמושל האקבי שמע בהתעניינות על ההסתכלות התורנית על הנושא.

המושל האקבי אמר לרבנים כי עמדת תורת ישראל היא הדרך ההגיונית ביותר לעסוק בנושא הסכסוך הישראלי-ערבי, וכי ברור לכל ש"חזון שתי המדינות" אינו אלא פנטזיה דיפלומטית שטותית, שאין לה כל אחיזה במציאות. "אינני יודע מי המציא את האיוולת הזו שנקראת 'שתי מדינות לשני עמים' ומה הוא חשב לעצמו", אמר האקבי, "הופתעתי בשעתו לגלות שיש מדינאים ישראליים שתומכים ברעיון. זה רק יגביר את חוסר היציבות האזורי ואת האיומים כלפי מדינת ישראל. אין לי בעיה עם מדינה פלשתינאית - בבקשה, שיקימו אותה בירדן, בלבנון, בסעודיה, באחת מעשרות המדינות הערביות הגדולות! למה לחלק את ארץ ישראל הקטנה? בגלל לחץ הטרור או בגלל הלחץ של אובמה בימים הספורים שנותרו לו"?

הרבנים הודו למר האקבי על תמיכתו הגדולה בישראל, וביקשו ממנו לוודא כי ממשל טראמפ ימשיך את הקו של תמיכה מלאה ללא סייג בשלמות ארץ ישראל ומאבק חסר פשרות באויביה. האקבי הבטיח לעשות ככל יכולתו, והוסיף כי על ישראל לפעול תמיד אך ורק לפי האינטרסים שלה, ולא לחשוב שעל-ידי ויתורים היא תמצא חן בעיני דעת הקהל העולמית. "בדיוק כפי שהתורה אומרת, ויתור בגלל לחץ, יביא תמיד לחץ נוסף", אמר האקבי, "כל החשש הישראלי התמידי מ"מה יגידו בעולם" הוא חשש שווא. להיפך, כולם רוחשים כבוד לארץ ישראל ולעם ישראל. חשוב להעביר לעולם את המסר שזו ארץ מיוחדת, ארץ הקודש שהובטחה לעם ישראל. צריך לומר בגאון שהבסיס לבעלות היהודית על הארץ היא לא פוליטיקה אלא אמונה. בלי אמונה ארץ ישראל לא תתקיים, ועם אמונה - אף אחד לא יוכל לה".

בפגישה השתתפו גם ראשי קונגרס הרבנים: הרב שלום גולד רב שכונת הר נוף, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית, והרב אברהם לוין מזכ"ל הקונגרס. מר האקבי התבדח שזה ממש נס שארבע-מאות רבנים יחתמו על אותו פסק דין... הרבנים השיבו כי אכן מדובר בהלכה בשלחן ערוך שאין חולק עליה מאז ומעולם, כי בנושא של "פיקוח נפש" ברור לכולם שאין להקל וחובה על כל רב להודיע ולפרסם זאת. הרבנים בירכו את המושל האקבי להצלחה בהמשך דרכו האישית והציבורית, ובהמשך פעילותו התמידית למען ארץ ישראל ועם ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.