מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשע״ז 03.01.2017

בניגוד למה שחשבת... ● יום עיון לנשי חב"ד בביתר עילית

ביום שני, נר שני של חנוכה, התקיים בביתר - זו השנה השישית - יום עיון בנושאי הבית היהודי לנשי חב"ד בביתר עילית, בשיתוף מכון 'צופיה הליכות ביתה' שע"י ארגון נשי חב"ד הארצי ● בניגוד למה שחשבת... ניגודיות יוצרת מציאות, תחת הכותרת המזמינה התאספו כ-180 נשים מביתר ומחוצה לה, להתמלא בכוחות ולהתעשר בידע ובכלים חסידיים ומקצועיים להעצמת הבית והמשפחה  יום עיון לנשי חב"ד
בניגוד למה שחשבת... ● יום עיון לנשי חב

יום עיון הבית היהודי, נשי חב"ד בביתר עילית, בשיתוף מכון צופיה הליכות ביתה

ביום שני, נר שני של חנוכה, התקיים בביתר, זו השנה השישית, יום עיון בנושאי הבית היהודי.

בניגוד למה שחשבת... ניגודיות יוצרת מציאות, תחת הכותרת המזמינה התאספו כ-180 נשים מביתר ומחוצה לה, להתמלא בכוחות ולהתעשר בידע ובכלים חסידיים ומקצועיים להעצמת הבית והמשפחה.

למשתתפות ציפתה קבלת פנים מרשימה, אולם בית כנסת חב"ד נערך בטוב טעם ובהדר ע"י הגב' אילה סגל.

בר מרשים ומפנק עם שתיה חמה ומבחר מגוון של עוגיות ביתיות נערך לכבוד הנשים, בכניסה לאולם הוענקה ערכה אישית שכללה חוברת שהופקה בעמל רב לכבוד יום העיון עם מקבץ פתגמים והוראות בעבודת השם המאירים באור שונה ועמוק את שגרת החיים במבט מתוך עדשת משקפיים חסידיות .

החוברת בצירוף מגוון פינוקים אישיים נוספים , נארזו בשקית מהודרת מתנת "שיינדי תכשיטים" מכפר חב"ד , וכך הוענקו לכל אחת ממשתתפות יום העיון.

את הארוע פתחה והנחתה הגב' רבקי לפידות בלבביות ובטוב טעם, היום נפתח במראות קודש של הרבי ולאחריו שיר שנכתב במיוחד עבור האירוע על ידי השליחה הגב' צירי טייכטל אותו שרה בהופעת בכורה ובביצוע מרגש הגב' גיטי ברוד. המופע שולב במצגת מרהיבה שנערכה על ידי הגב' חני כוחונובסקי.

את המשא המרכזי והמאלף העביר הרב יואב אקריש שהאיר באור חדש ומרתק את כוחות האישה ותפקידיה בהעצמת התא המשפחתי דווקא מתוך הניגודים שכה מאפיינים את שגרת החיים .

לאחר מכן עברו הנשים לסדנאות שנערכו בבית ספר בית חיה חב"ד ביתר, כל אשה השתתפה בשתי סדנאות על פי בחירתה בהתאמה לגילאים השונים של המשתתפות:

בשעה הראשונה של הסדנאות שמעו הנשים את גב' חנה אברהם בנושא "עצמי ותפקידי", גב' אסתר קרפול "קֶצֶר או קֶשֶר" -ניגודים בתקשורת. ד"ר חנה קטן "אני וגופי- מודעות לתהליכים פיזיולוגים בגיל ההתבגרות". והשנה יועדה סדנא מיוחדת לנשואות צעירות: הרבנית ברוריה אשכנזי "אשת חיל" להכנס ברגל ימין לתפקיד הרעיה.

גם בשעה השניה נהנו הנשים מסדנאות מקצועיות עם הרבנית ברוריה אשכנזי "כל כבודה" - עקרת הבית מול קבלת עול, הגב' שולמית מיארה ניגודים בנפש הילד - צרכים המרכיבים את עולמו הרגשי, וסדנא נוספת, שאף היא יועדה לצעירות על ידי רפואת הנשים ד"ר חנה קטן: "שכינה ביניהם - אינטימיות בחיי הנישואין".

בסיום הסדנאות חזרו הנשים לארוחת צהרים עשירה ומפנקת באולם בית הכנסת.

המושב שני, נפתח בהחלטות טובות ומיד אחריו צפו הנשים בסרטו המרגש והמשכיל של הרב אברהם סגל "חנוך לנוער" על ניגודים בין רגש הילד לצורך האב.

יום העיון נחתם עם טעם של עוד, כשהמשתתפות יוצאות לביתן עם תחושה של סיפוק, מוטענות בכוחות נפש ובתחושה שניגודיות יוצרת מציאות טובה וחדשה יותר....

התודה והברכה לרבנית אסתר ירוסלבסקי ולגב' דבורה מקובצקי מארגון "צופיה הליכות ביתה" שע"י ארגון נשי ובנות חב"ד הארצי, שליוו את יום העיון החל משלבי התכנון ולכל אורך הדרך.

תודת המארגנות בשם כל המשתתפות נתונה לכל התורמים שבזכות תרומתם ועידודם התאפשר לקיים את הפעילות המיוחדת והחשובה, תודה למנהלת בית הספר "בית חיה" הגב' שרה הגר על שבאדיבותה התאפשר לקיים בנוחות את מגוון הסדנאות בכיתות בית הספר כמו גם קייטנה ושמרטפיה בהן העסיקו מדריכות מסורות מתלמידות ביה"ס בית חיה את הילדים והתינוקות ובכך התאפשר לאמהות ליהנות מההרצאות והסדנאות באין מפריע .

כמו כן תודה לחברת B&H משקאות קלים ומשרד הפרסום החרדי 'שרה תקשורת'.

משנה ברכה ותודה לגבאי ומתפללי בית כנסת חב"ד ברחוב זועהיל , שאירחו בנדיבות את יום העיון וסייעו בכל דרך לקיומו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.