מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשע״ז 03.01.2017

דמעות של שמחה: מאות יתומים ואלמנות בנופש שלא יישכח

למעלה משלוש מאות יתומים ואלמנות השתתפו בנופש מושקע של קרן 'חסד מנחם מענדל' שעל יד ארגון החסד 'כולל חב"ד' במלון 'רמדה' בירושלים ● רובם של האלמנות והיתומים איבדו רק באחרונה את יקיריהן - חלקם בעקבות אירועי טרור רצחניים, והנופש הזה היה קריטי עבורם, להשתחרר מעט מהאווירה הקשה כל כך בה הם נמצאים ● הנופש שלא יישכח מהמשתתפים, הוא רק חלק מפעילות ענפה וקבועה שמקיים ה'קרן' עם המשפחות השכולות במשך ימות השנה כולה ● רגעים מרגשים רבים התרחשו במהלך הנופש שנמשך שבעים ושתיים שעות ברציפות ● דמעות של שמחה
דמעות של שמחה: מאות יתומים ואלמנות בנופש שלא יישכח

"עכשיו מוזמן להדליק נר של חנוכה, הילד... שהוריו נרצחו בפיגוע לפני כשנה", הכריז המנחה במהלך הדלקת נר חמישי, בפתח טקס חגיגי שנערך השבוע עבור מאות יתומים ואלמנות על ידי 'כולל חב"ד' במלון 'רמדה' בירושלים.

הסבא והסבתא של היתום הרך, שהפכו בעל כורחם להוריו החדשים, הביטו לעברו בהתרגשות רבה, שמחים יחד עמו בחגיגת התוססת לכבוד החנוכה, חגיגה שמשכיחה מעט מהכאב ומרפה קצת מהתחושות הקשות שמלוות אותם מאז הבשורה המרה שנחתה עליהם ביום בהיר. הילד ניגש להדליק את הנר ולאחריו הוזמנו עוד יתומים להדליק נר, כל אחד והסיפור הטראגי ששינה את חייו, שלהבת שכבתה לה לפתע באמצע החיים.

כמידי שנה, גם השנה קיים קרן 'חסד מנחם מענדל' שעל ידי ארגון החסד 'כולל חב"ד' נופש משפחתי ענק ומושקע במלון 'רמדה' לכשמונים (!) משפחות של אלמנות ויתומים שלא עלינו איבדו את היקר להן. למעלה משלוש מאות יתומים ואלמנות השתתפו בנופש שנמשך שלושה ימים ונחתם היום (חמישי).

הקרן, בניהולו של הרב עמרם בלוי, הפיק נופש שכלל אש"ל מלא ואיכותי, באדיבותה הרבה של משפחת פינגר.

רובם של האלמנות והיתומים איבדו רק באחרונה את יקיריהן והנופש הזה היה קריטי עבורם, להשתחרר מעט מהאווירה הקשה כל כך בה הם נמצאים. בנופש המיוחד, הם נהנו מפעילויות מגוונות, בפיקוד צוות אחראי ומסור שהעניק חוויה של נופש ברמה הגבוהה ביותר.

רגעים מרגשים רבים התרחשו במהלך הנופש שנמשך שבעים ושתיים שעות ברציפות. "לראות את היתומים שרים ורוקדים ואת האלמנות שמחות ונהנות, זה משהו שלא מותיר לך מקום למילים", אומרים ב'קרן', "אין אפשר לתאר את התחושות העצומות כשרואים את המראות הללו".

את הנופש ליוו 22 מדריכות ששימשו כשמרטפיות ומדריכות בנופש עבור עשרות הילדים הרכים. המדריכות עצמן, יתומות שחוו סיפורים קשים בעבר, גדלו על ידי 'חסד מנחם מענדל' ועכשיו מגיעות להודות ולעזור לקרן...

בסיום הנופש, המשפחות הודו בחום להנהלת הקרן. "היה לנו ממש ממש ממש כיף שאין לי מספיק מילים לתאר", כתבה אחת המשפחות וכמו ביטאה את תחושת כולם, "אשמח שהרב יידע כמה אור ושמחה זה הכניס לליבנו! התחלנו את חנוכה עם המון שמחה ותקווה שהכל יהיה בסדר ובאמת כך היה. האפשרות שנתתם לנו לצאת לנופש, הוסיפה עוד ועוד! הילדים באורות מכל המתנות שקיבלו ביד רחבה!!!! תודה לרב ולכל הצוות על ההארת פנים והחום. ברוכים תהיו!!!".

הנופש שלא יישכח מהמשתתפים, הוא רק חלק מפעילות ענפה וקבועה שמקיים ה'קרן' עם המשפחות השכולות במשך ימות השנה כולה.

יצוין כי בשבת הקרובה תערך בנפרד שבת נופש למשפחות אלמנות ויתומים מאנ"ש ועל כך נדווח בהמשך אי"ה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אני אלמנה קרוב לשנתיים. איך אני מצטרפת א...
כ' טבת ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.