מערכת COL | יום ט"ו אדר א ה׳תשס״ה 24.02.2005

כפר חב"ד – כפר יונה ומה שביניהם

שלא תחשבו שהשבת הזו התחילה ביום שישי שלפניה. היא התחילה כבר לפני חצי שנה, כשבכל יום נשארים תלמידי כיתות ו' ז' וח' מתלמוד תורה כפר חב"ד, משתתפי "פעילות נחת – חסידי" לשעה נוספת, שעה מוקדשת ללימוד נוסף בעיקר בחסידות, בריכוזו של המורה הרב דוד קסטנבוים. לאחר חצי שנה פעילה שכללה, התוועדויות ביומא דפגרא עם משפיעים ידועים, מילוי משימות נבחרות בכל יום, וכמובן – השעה הנוספת, הגיעה ההודעה על השבת הנכספת, והפעם – לאחר צפת, כפר יונה, ביתר, וקשת יהונתן, ו... שוב בכפר יונה! כבר ביום שישי הרגישו התלמידים, זו הולכת להיות שבת של מעל ומעבר. עם העלייה לאוטובוס קיבלו התלמידים דפי תכניה מפורטים, ובהם כל תכניות השבת העמוסה.המשך בכתבה מלאה. 
כפר חב
צילום: אליק
שבת של "מבצעים"

לאחר התארגנות באולם-הספורט וקבלת הוראות, יצאו התלמידים לבתי-כנסת בכפר יונה, קבוצות-קבוצות לדרוש בענייני חסידות על פרשת השבוע. כמעט כל הדורשים היו מהתלמידים, שנעמדו על בימות בתי-הכנסת ודרשו בשפה קולחת וסחטו תגובות נלהבות, וללא ספק הורגש קידוש שם חב"ד בשבת פרשת תצווה בכפר יונה.

שבת של תפילות

בזמן שהכיתות הגבוהות יצאו לדרוש, למדו התלמידים הנשארים מאמר של הרבי מענייני הפרשה. כשחזרו כל הקבוצות, ניגשו התלמידים לקבלת-שבת מתוך שמחה והתלהבות. מה שבטוח, שאת ה"לכה-דודי" של התפילה הזו, לא ישכחו להרבה זמן... לאחר שירת "שלום-עליכם" ו"אשת-חיל" ניגשו התלמידים לסעודת השבת.

שבת של התוועדויות

סעודת השבת נמשכה אל תוך הלילה, ובה נשמעו ניגונים רבים, שמחים ומרגשים, מפי התלמידים והמורים כאחד, ודברי תורה נאמרו מפי הצוות.יישר כוח לתמים יצחק בורובסקי על הארגון בצד הגשמי של השבת, ובפרט על הסעודות וההתוועדויות.
בבוקרו של יום השבת, יצאו התלמידים לטבילה במקווה, ולאחר ששמעו מפי המורה הרב אהרון הלפרין שי' את שיעור התניא היומי והסברו, התפללו התלמידים. לאחר מכן נתקיימה התוועדות עם השליח הרב נחמיה שמערלינג שי' שסיפר לתלמידים על השליחות שעשה בחג השבועות בבחרותו במוצב הר אפרים ובישוב מעלה אפרים, ועל החוויות מאותו חג עם חיילי צה"ל.

לאחר מכן ניגשו התלמידים לסעודת שבת והמשך ההתוועדות עד שעות הצוהריים. ואז פרשו התלמידים למנוחה, אמירת חת"ת וכ'ו.
לאחר תפילת מנחה שהתקיימה גם היא בחצר בית – חב"ד, התקיים סדר ניגונים עם הצוות, ומתפללי בית חב"ד ואחד התלמידים ניגש לומר מאמר.
לאחר תפילת ערבית של מוצאי – שבת וקידוש – לבנה, ניגשו התלמידים לסידור הדברים והחזרת המקום למצבו הקודם, הנקי והמסודר, כפי שקבלנו אותו. אין ספק שהתנהגות התלמידים במשך כל השבת היוותה קידוש – ה' גדול בכלל, וקידוש שם חב"ד בפרט.


יישר כח גדול למורים המלווים: המורה הרב דוד קסטנבוים שי' המנהל את המבצע כבר מתחילתו, ולמורה הרב אהרון הלפרין שי' שליווה את השבת יישר כוחכם התלמידים, ולהתראות בשבת הבאה, בגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש!



לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מאיר כהן
ט"ז אדר א ה׳תשס״ה
אתה נראה משהו משהו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.