מערכת COL | יום א' טבת ה׳תשע״ז 30.12.2016

ההפקה החב"דית היומית שסוחפת רבבות ילדים בחנוכה

רבבות תלמידי מוסדות חינוך חב"ד ברחבי הארץ יצאו אומנם לחופשת חנוכה, אבל סדר היום שלהם גדוש בתכנים חינוכיים חסידיים, באמצעות חווית מולטימדיה מושקעת מבית 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' ● גם ההכנות לחנוכה לוו בשלל תכניות חינוכיות ● מעגל האור פרץ החוצה על ידי תלמידות בתי ספר חב"ד, בפעילות אור באלפי גני ילדים ברחבי הארץ ● סיקור מלא מפעילות האור של ה'רשת' ● מעגל האור
ההפקה החב

זר שייקלע בימים אלו לבתיהם של רבבות תלמידי מוסדות חינוך חב"ד ברחבי הארץ, יתהה האם הילדים אכן יצאו לחופשת חנוכה... תלמידי מוסדות חב"ד ממלאים את חופשת החנוכה בתוכן חינוכי-חסידי, באמצעות חומרי העשרה איכותיים שהופקו על ידי האגף לחינוך חברתי-חסידי של 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' לקראת ימי האור.

לקראת כל חג, ובהתאם להוראת הרבי לקחת אחריות על התלמידים גם בימי החופשה, באגף לחינוך חברתי-חסידי של ה'רשת' שוקדים לפני כל חג על תכנית מיוחדת שתמלא את ימי החופשה בתכנים חינוכיים.

הפעם, בערב חנוכה, קיבלו התלמידים דיסק ייחודי במינו, עם אמצעים טכנולוגיים שפותחו במיוחד, (בכדי לוותר על הצורך בשימוש באינטרנט), דרכו נחשפים התלמידים מידי יום לתכנים חינוכיים שונים.

באמצעות הדיסק, התלמידים – המגיעים מכל שכבות האוכלוסייה בישראל - מנהלים סדר יום חסידי. כך, למשל, הם פותחים את הבוקר בכינוס צבאות השם, 'ראלי', עם אמירת שתים עשרה הפסוקים כתקנת הרבי, נתינת צדקה, שיעור הלכה ומושגים חסידיים - והכל בשלל אפקטים ויזואליים המושכים את לבם של התלמידים. בהמשך, התלמידים מוזמנים להשתתף במשחקים מרתקים, כך, למשל, הם יכולים 'לנהל' בית חב"ד במסגרת המשחק, 'למכור' תשמישי קדושה בחנות יודאיקה של בית חב"ד, להשיב לפניות של אנשים בעניין חנוכה, וגם לנהל את בית חב"ד באופן חשבונאי.

מתחילת ימי החנוכה, מקבלים שלוחי הרבי ברשת – המנהלים וצוותי המורים והמורות תגובות רבות מהורי התלמידים, שהדיסק לא רק משפיע על התלמידים בלבד, אלא מכניס אווירה חינוכית-חסידית לכל הבית ומשרה אור של ממש על כל בני הבית.

החומרים המושקעים של ה'רשת' סופקו גם לילדי השלוחים ברחבי העולם, אשר מהווים מודל לדוגמא לכלל תלמידי הרשת במסירותם היום יומית ובהנהגתם המעשית כ'נרות להאיר', בהתאם לרצונו הקדוש של הרבי.

פעילות חנוכה במוסדות

התלמידים, מסתבר, הגיעו לימי החנוכה מוכנים, באמצעות שלל פעילויות שנערכו בבתי הספר ובתלמודי התורה, ששולבו עם חוברות הלכה ומצגות מרהיבות ועוד חומרי עזר חינוכיים רבים.

במאות גני חב"ד חולקו שלל אביזרים צבעוניים לחנוכה; כתרים, טבלאות של מעשים טובים ועוד אביזרי אור ייחודיים שילוו את 'חג החינוך'.

במהלך חנוכה, מתקיימים במוסדות רבים אירועי פעילות שונים, עם הצגות והופעות עם דמויות הקשורות לנס החג, בהם גם מתארחים ילדים מאוכלוסיות נוספות שאינם מתחנכים לע"ע במוסדות חב"ד.

פעילות של אור בגנים ברחבי הארץ

הפעילות לקראת חנוכה יצאה מהמעגל החב"די, זאת בעקבות פעילות שקיימו תלמידות מוסדות חב"ד בקרב אלפי גני ילדים ממלכתיים בכל רחבי הארץ. התלמידות הציגו בפני הילדים על מסרים מחג החנוכה וחילקו חוברות ייחודיות לחנוכה, 'חנוכה משפחתי' שמה, ובה שלל תכנים מרתקים לימי החנוכה.

בפתח החוברת, נכתבה פנייה להורי התלמידים: "הורי היקרים, היום ביקרו בגננו ילדות ממש גדולות, תלמידות בית ספר חב"ד. צפינו בהצגה יפה שהכינו אודות הניסים בחג החנוכה, שרנו יחד והייתה אווירה חגיגית ושמחה, בערב, כשנשב יחד סביב נרות החנוכיה המאירים, נשחק בסביבונים, ונשיר שירים, תקריאו לי בבקשה על הדמויות שבחוברת, אני בטוח שאדע מיד מהי המילה המתחרזת"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.