מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשע״ז 29.12.2016

אירוע פתיחה לבית חב"ד לישראלים בדנייפר

ביום ראשון אור לכ"ו כסלו נר שני של חנוכה נורתה יריית הפתיחה של הבית חב"ד לישראלים בעיר דנייפר אוקראינה. האירוע התקיים במרכז מנורה סביב שולחנות ערוכים וסעודה חגיגית, בהשתתפות חברי הקהילה הישראלית בעיר, המורכבת מאנשי עסקים, דיפלומטים וסטודנטים ישראלים. את האירוע הנחה מנהל בית חב"ד הרב יעקב גולדשטיין  בית חב"ד לישראלים בדנייפר
אירוע פתיחה לבית חב
ביום ראשון אור לכ"ו כסלו נר שני של חנוכה נורתה יריית הפתיחה של הבית חב"ד לישראלים בעיר דנייפר אוקראינה. האירוע התקיים במרכז מנורה סביב שולחנות ערוכים וסעודה חגיגית, בהשתתפות חברי הקהילה הישראלית בעיר, המורכבת מאנשי עסקים, דיפלומטים וסטודנטים ישראלים. את האירוע הנחה מנהל בית חב"ד הרב יעקב גולדשטיין.

שליח הרבי לעיר ורבה הראשי הרב שמואל קמינצקי, שהקמת הבית חב"ד נעשתה ביזמתו ובברכתו, התכבד בהדלקת הנרות וכיבד את המשתתפים בדברי ברכה. הרב קמינצקי אמר שפתיחת הבית חב"ד לישראלים מהווה אירוע היסטורי לעיר, "לא רק בפוקט, לא רק בהודו, גם בדנייפר מגיע לישראלים הרבים הגרים והמבקרים בעיר בית חב"ד משלהם", ואיחל הצלחה לבית החב"ד החדש.

בהמשך נשאו דברי ברכה: קונסול ישראל בדנייפר מר ויצ'יסלב סמוטקין, ראש הסוכנות היהודית בנציגות דנייפר הגב' נטלי נביטובסקי, איש העסקים וקונסול ישראל לשעבר מר שמואל קצב, המלווה את בית החב"ד מהרגע הראשון, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה ונשיא מכללת בית חנה הרב מאיר סטמבלר. כמו השתתפו המשפיע הרב מ"מ פלדמן, הרב מ"מ מרינובסקי ר"מ בישיבת חב"ד בעיר, והשלוחים הרב משה נוימן והרב לוי איינגלסמן.

המשתתפים צפו במראות קודש מהרבי על משמעות חג החנוכה, הדליקו נרות, והתוועדו עם השלוחים. במקביל התקיימה פעילות מיוחדת לילדים.

את האירוע ארגנה השליחה בלומה גולדשטיין בעזרתם המסורה של צוות מנורה

בית חב"ד לישראלים נפתח על מנת לפעול בקרב הקהילה הישראלית המקומית והמבקרים הישראלים הרבים הפוקדים את העיר דנייפר מדי שנה ולהביא להם את אור היהדות ואת החמימות החסידית באופן מותאם לסגנון והאופי הייחודי של הקהילה הישראלית. מנהל בית חב"ד הרב יעקב גולדשטיין השיק בפני המשתתפים את האתר החדש של הבית חב"ד לשימוש הקהילה והמבקרים הישראלים בדנייפר.
www.Chabad-dnepr4i.com

תחת קורת גג אחת


"יש יותר ויותר סוחרים ואנשי עסקים ישראלים שגילו את פוטנציאל העסקים באוקראינה, ובאים לדנייפר. חרדים שמייצאים אוכל כשר לארץ, סוחרים שמייצאים סחורה מאוקראינה, או אנשי הייטק שבאו לפתוח פה משרדים. המשבר הכלכלי האחרון שפקד את המדינה והוריד את המטבע המקומית לשפל חסר תקדים גרם לכך שכוח העבודה יותר זול אפילו מסין. (150$ בממוצע)
מרכז מנורה מאפשר לאיש עסקים שומר מצוות להתארח בעיר ברמה גבוהה, עם נוחות וכשרות מרבית. הכל תחת קורת גג אחת, מלון, בית כנסת, מקווה, מסעדות, חנויות, בנק, סוכנות נסיעות וכו' שנמצאים בקומפלקס מנורה המפואר.

לאחרונה אנחנו רואים יותר ויותר משפחות אנ"ש מהארץ ומהעולם, שבאים לחופשה לדנייפר. הם משתכנים במנורה, בית מלון 4 כוכבים עם כשרות של 5 כוכבים. הכל מאוד זול, אמר לי אריה שבא לסוף שבוע עם אשתו, באנו עם סכום מסוים, קנינו בלי סוף ועוד נחזור לארץ עם עודף.
יותר זול לעלות על טיסה ולנפוש בדנייפר, מאשר לנסוע לחופשת סוף שבוע בארץ. בדוק ומנוסה.
המרחק הקצר מדנייפר להאדיטש (3 שעות נסיעה) גורם לרבים מהמבקרים שבאים כל שנה להאדיטש, לטוס דרך דנייפר, ולהתארח פה בשבתות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.