מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשע״ז 29.12.2016

דרמה בעפולה: המתפללים בלמו את הדחפור בגופם

מתפללי בית הכנסת המרכזי חב"ד בעפולה - המשמש כבית כנסת איזורי למתפללי הסביבה - הופתעו השבוע לראות דחפור ענק שהגיע לחצר בית הכנסת כדי 'לקבוע עובדות בשטח' ● המתפללים חסמו את הגישה לדחפור – בגופם  דרמה בעפולה 
דרמה בעפולה: המתפללים בלמו את הדחפור בגופם
בעיגול: הדחפור השבוע, כפי שתועד בידי המתפללים. בתמונה: תפילת שחרית בבית הכנסת חב"ד בעפולה, השבוע


כתב COL

מתפללי בית הכנסת המרכזי חב"ד בשדרות ארלוזורוב בעפולה - המשמש כבית כנסת איזורי למתפללי הסביבה - הופתעו ביום שני השבוע לראות דחפור ענק שהגיע לחצר בית הכנסת כדי 'לקבוע עובדות בשטח'. המתפללים חסמו בגופם את הדחפור ובכך מנעו את פעולתו.

צפו ברגעי הדרמה:



הנושא נדון בבית המשפט

עפ"י דברי ד', אחד המתפללים עימו שוחחנו, סיפורו של בית הכנסת נמשך מספר שנים במו"מ עם העירייה, ובחודשים האחרונים הגיע לפתחו של בית המשפט. "בי"ב שבט נקבע המשך דיון בבית המשפט, מה שככל הנראה שלא מנע ביום שני מדחפור של העירייה לנסות ולקבוע עובדות בשטח", כך לדבריו.

בית הכנסת שמהווה תל-פיות לכל הסביבה

סיפורו של בית הכנסת חב"ד בשדרות ארלוזורוב בעפולה, הוא סיפור יוצא דופן בפני עצמו. לא רק בית כנסת לקהילת חב"ד, אלא תל-פיות לכל הסביבה. 500-800 מתפללים ביום, מניינים סביב השעון; מניין מסתיים, ואחריו מתחיל הבא. שיעורי תורה, פעילויות לילדים, התוועדויות בשבתות וביומי דפגרא, בית כנסת שוקק חיים כל ימות השבוע. המקום מנוהל ע"י הגבאי הראשי הרב חיים שלום סגל, יחד עם הגבאים האחרים בהצלחה יתרה, ומהווה דוגמא ושם דבר בעיר עפולה כולה.

אז למי כל זה מפריע?

"מספר לנו ד': "כאמור, הנושא כעת על שולחן בית המשפט. מדובר בסכסוך ישן, ובו עמותה העבירה את הזכויות באתר, הכולל את בית הכנסת והשטח מאחוריו – המיועד להרחבת בית הכנסת, לידי העירייה, עם תנאי ברור: שלא לפגוע בזכויות המתפללים ובית הכנסת. בעירייה כפי הנראה התנערו מההסכם עם העמותה והחליטו להפקיע את כל הזכויות מהקהילה והמתפללים. כעת נראה כי מישהו בעירייה החליט גם לקבוע עובדות בשטח."

מדובר רק על השטח שמאחורי בית הכנסת, או גם על בית הכנסת עצמו?

"מדובר על קעקוע ח"ו של כל הזכויות בשטח, כולל על בית הכנסת עצמו, מיד המתפללים. זאת הכוונה של גורמים בעירייה. בכוונתם לבנות במקום בנייני מגורים משולבים במסחר, ומה שראינו כאן ביום שני, זה כאמור נסיון לקבוע עובדות בשטח ולתפוס חזקה על המגרש – בהתעלמות מוחלטת מכך שהנושא מצוי כעת על שולחנו של בית המשפט."

ומה עשיתם בתגובה?

"באופן ספונטאני מתפללים חסמו את הדחפור וגירשו את הנהג. לאחר מכן הוגשה תלונה במשטרה, ושיטור עירוני שהגיע למקום אסר בינתיים על המשך עבודות עד לבירור העניין."

כמה מנציגי המתפללים הגיעו לאחר מכן למשטרה, ושם נאמר להם כי עד לבירור העניין בבית המשפט, המשטרה מתנגדת לביצוע מהלכים חד-צדדיים משום גורם. אולם גם זה לא מרגיע את המתפללים, והם חוששים מאוד לגורל בית הכנסת.

א' המתפללים מוסיף ומספר: "ביומיים האחרונים מזג האוויר היה סוער, ועבודות גם כך לא יכלו להתבצע במקום. יתכן שבימים הקרובים יהיה ניסיון נוסף לקבוע עובדות בשטח, מכך אנו חוששים מאוד".

COL ימשיך לעקוב ולדווח.

*
הערת המערכת: ביקשנו את תגובת דוברות העירייה והיא טרם נתקבלה. כשתתקבל – נשמח לפרסמה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.