מערכת COL | יום כ"ח כסלו ה׳תשע״ז 28.12.2016

הנשיא פוטין: עם ישראל שורד בגלל השמירה על יהדות אמיתית

"אני רוצה לברך אותך ואת כל יהודי רוסיה לכבוד חג החנוכה ולאחל כל טוב, לך, לבני משפחתך, בני העמים וכל יהודי רוסיה. אני חייב לומר, שיש התפתחות טובה מאוד ברוסיה, בתי כנסת חדשים ומרכזים יהודים חדשים נפתחים, ועל כך אני מודה לכם מאוד", כך איחל ואמר נשיא רוסיה וולדימיר פוטין בעת פגישה מיוחדת שערך עם רבה הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר, שנערכה אמש לכבוד חג החנוכה בלשכתו שבקרמלין, במרכז העיר מוסקבה  הנשיא פוטין
הנשיא פוטין: עם ישראל שורד בגלל השמירה על יהדות אמיתית
"אני רוצה לברך אותך ואת כל יהודי רוסיה לכבוד חג החנוכה ולאחל כל טוב, לך, לבני משפחתך, בני העמים וכל יהודי רוסיה. אני חייב לומר, שיש התפתחות טובה מאוד ברוסיה, בתי כנסת חדשים ומרכזים יהודים חדשים נפתחים, ועל כך אני מודה לכם מאוד. אני מקווה כי העבודה המשותפת שלנו, תימשך ותגבר הלאה"

כך איחל ואמר נשיא רוסיה וולדימיר פוטין בעת פגישה מיוחדת שערך עם רבה הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שנערכה אמש לכבוד חג החנוכה בלשכתו שבקרמלין, במרכז העיר מוסקבה.

בהמשך דבריו אמר הנשיא לרב הראשי: "עמים רבים היו ונעלמו, אך עם ישראל שורד דור אחר דור מזה אלפי שנים. בטוחני, שזה אך ורק בגלל שמירת התורה והמצוות, וההקפדה על מסורת ישראל בכל הדורות ובכל התנאים".

"אני רוצה להודות לכם שוב, על פיתוח הקהילות היהודיות והגברת הפעילות היהודית בכל התחומים ולכל הגילאים, כאן ברוסיה מדינתנו", המשיך פוטין ואמר.
בפגישה שנערכה לכבוד ימי החנוכה, השתתף גם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, ר' אלכסנדר ברדה.

חלקו הראשון של המפגש, היה פתוח לתקשורת הרוסית הכללית, אשר סיקרה ודיווחה על כך בצורה אוהדת ומכובדת. ובמהלך המפגש, עלו מספר נושאים חשובים למען המשך התפתחות המוסדות היהודיים הרבים בכל ערי רוסיה, ובכללם השבת מבנים היסטוריים ששימשו בעבר כבתי כנסת ומוסדות חינוך, כאשר הנשיא תומך בחום בכל הפניות והיוזמות.

הפגישה הסתיימה לאחר שעה ארוכה, מתוך תחושה עמוקה של כוונת מילות הברכות בזמן הדלקת נרות חנוכה "בימים ההם בזמן הזה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.