מערכת COL | יום י"ד אדר א ה׳תשס״ה 23.02.2005

האיגרת המשמחת של 'בית-חיה' בביתר עילית

אם המורות שואבות נחת חסידית, למה לא לשתף בכך את קרובי המשפחה? מנהלת בית הספר "בית חיה" ביתר עילית, הגב' חנה בלוי, החליטה שגם להורים, לסבים ולסבתות מגיעה קורת רוח מהתנהגות חסידית של התלמידות. וכך, במסגרת "מבצע של נחת", שיגר בית הספר "בית חיה" 207 אגרות מיוחדות לקרובי משפחה בארץ ובעולם, שכללו בשורה טובה על התנהגות חסידית מיוחדת של תלמידות מצטיינות מכיתות א' עד ה'. המבצע התמקד בהתנהגות חסידית: הקפדה על צניעות בלבוש ובדיבור, ועל תפילה כהלכה. מידי שבוע, הגישו המורות לרכזת המבצע הגב' רחל מרטון, את שמותיהן של מצטיינות המבצע. הרכזת הנפיקה מכתב מיוחד בו משבח בית-הספר את התנהגות התלמידה ומוסר להורים דרישת-שלום חמה ומשמחת על כך.
האיגרת המשמחת של 'בית-חיה' בביתר עילית
"התרגשתי בכל שבוע מחדש, לראות כיצד בכל הכיתות יש יותר ויותר בנות שקיבלו על עצמן להקפיד על התנהגות חסידית" אמרה המנהלת, שייחסה חשיבות רבה לפעילות ונהנתה לראות כיצד ההשקעה מניבה פרי. בכנס צבאות-ה' שמתקיים מידי יום שישי בבית הספר, עמדה המנהלת והעניקה תשומת לב אישית לכל אחת מהתלמידות שצוינו לשבח.

בנות שהמשיכו להצטיין גם אחרי שההורים קיבלו מכתב-נחת – זכו שבית הספר שיגר בשורה טובה על כך גם למעגל המשפחה הרחבה יותר. סבים וסבתות בארץ ובעולם, הופתעו למצוא בתיבת הדואר שלהם איגרת-נחת מעוצבת, חגיגית ומשמחת – שסיפרה להם עד כמה מיוחדת הנכדה שלהם.

תמריץ נוסף היה גם בהנפקת "כרטיס מתמידה" לבת שזכתה ליותר משני מכתבי נחת. היה זה כרטיס אישי מיוחד, שזיכה את המתמידות בהשתתפות בהגרלת פרסים שבועית.

רגע מרגש ביותר היה בעת מעמד הסיום למבצע, בכנס שהתקיים בבית הספר ביום שישי ה' שבט (ערב שבת פרשת בא), ימים ספורים לפני יום הבהיר יו"ד שבט – שלקראתו התקיים המבצע כולו.

בזו אחר זו, הוקראו שמותיהן של התלמידות שהצטיינו שבוע אחר שבוע, במשך חודשיים רצופים. תעודת הצטיינות מפוארת וממוסגרת הוענקה להן, והמנהלת הדגישה: "אמנם סיימנו חודשיים של מבצע, אבל זו רק התחלת הפעילות עצמה. עכשיו, כל אחת יודעת כיצד מתנהגת תלמידה בבית חיה: מתפללת ומברכת כראוי, מתלבשת בצניעות, מדברת בשפה נקיה ובכבוד לחברות, למורות ולכל אדם. יחד, נזכור ונזכיר זו לזו, בכל יום מחדש, להקפיד על התנהגות חסידית זו!"

לסיכומו של המבצע, חולקו בסך הכל: 129 מכתבי נחת להורים; 78 מכתבים של נחת לסבים, סבתות ובני משפחה, ו-12 תעודות הצטיינות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
חני האחת והיחידה
י"ד אדר א ה׳תשס״ה
המשיכי להשקיע בבי"הס ויהי רצון שתרווי מהבנות רק נחת.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.