מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשע״ז 25.12.2016

התוועדות י"ט-כ' כסלו במכללת הרצוג בתוכנית 'אסכולא'

התוועדות י"ט-כ' כסלו במכללת הרצוג בתוכנית 'אסכולא' תוכנית ללימודי תואר ראשון אקדמאי לציבור החרדי: ביום שלישי כ' כסלו נערכה התוועדות מיוחדת במינה עם קהל רבגוני של ציבור חרדי. ספרדים ואשכנזים, ליטאים, חסידים ודתיים לאומיים   התוועדות במכללת הרצוג
התוועדות י
ביום שלישי כ' כסלו נערכה התוועדות מיוחדת במינה עם קהל רבגוני של ציבור חרדי. ספרדים ואשכנזים, ליטאים, חסידים ודתיים לאומיים. ההתוועדות נפתחה בניגון החב"די המסורתי: "פדה בשלום נפשי".

נואם הפתיחה בדבר התורה היה ד"ר מיכאל שיחי' בן אדמון מנהל התוכנית, אשר דיבר על מעלת מידת הרחמים על מידת החסד עם מסר חסידי למחנכים לעורר את התלמידים לפתח מידה טובה וכדומה בה הוא מוצלח ושיתמיד בזה.

לאחריו התוועדו מארגני ההתוועדות צוות חב"ד במכללה ר' דוד שיחי' קירשנזפט ור' יוסף יצחק שיחי' מוטולה.

תחילה פתח ר' דוד שיחי' קירשנזפט אודות סיפור המאסר והגאולה בטוב טעם ואיך שאדמו"ר הזקן פעל שגם הטבע ואפילו הגוי יכירו שאלוקות היא הקובעת הבלעדית בעולם. בהמשך ניגן הקהל ניגוני חב"ד מעוררים.

הנואם השני ר' יוסף יצחק שיחי' מוטולה, דיבר אודות חשיבות הלימוד בספר התניא קדישא אשר בשורש העניינים נאסר בגינו אדמו"ר הזקן 53 ימים כנגד ג"ן פרקים. וחשיבות עצם החזקת הספר אשר גדולי ישראל כרבי זושא מאניפולי ורבי לוי יצחק מברדיטשוב נ"ע תמיד לקחו איתם את התניא לכל מקום. כמו"כ דובר על מעלת הלימוד בחסידות על תורת המוסר וחידושא בעולם ע"פ דברי הרבי מליובאויטש אשר מפיצה "אור וחיות" באדם ובלימוד התורה, שאפשר ללמוד גמרא- תורת ה' אך לא תמיד רואים את האור האלוקי הטמון בה ("במחשכים הושיבני" זו תלמודה של בבל) ובאה החסידות ומגלה את האור, כמשל ההבדל בין ארמון מלא באוצרות השרוי בחשיכה לבין ארמון מואר.

לסיום ברכו קהל המתוועדים איש את רעהו באמירת לחיים על משקה וסיימו בריקוד חסידי סוער ובאוירת אחדות.

התודה והברכה: למנהל התוכנית 'אסכולא' ד"ר מיכאל שיחי' בן אדמון, לחבר ההנהלה מיכאל שיחי' גנסיה, ולמזכירת התוכנית הגב' ורד תחי' שלום, על התמיכה, הסיוע והעידוד הגשמי והרוחני שיבורכו בכל מילי דמיטב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.