מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״ז 22.12.2016

הגיע הזמן לצאת מהבונקר ● הרב יוסף גרליצקי

"בראיון האומלל של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרשת CBS בתחילת השבוע, הוא היה נשמע בדיוק כמו אותם חיילים קשישים הרובצים בבוץ עם נשקם המחליד, ועיניהם טחו שהעולם השתנה שם בחוץ" ● הרב יוסף גרליצקי במאמר דעה על רקע 'נאום שתי המדינות' האחרון של רוה"מ נתניהו, לרשת CBS  למאמר המלא
הגיע הזמן לצאת מהבונקר ● הרב יוסף גרליצקי
הרב יוסף גרליצקי (ארכיון)

הרב יוסף גערליצקי
רב מרכז תל-אביב, יו"ר קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש'

אי שם באירופה בסוף שנות הארבעים, מצאו עוברי אורח שני חיילים מבוגרים מסתתרים בבונקר צבאי ישן, עם נשקם בידם. לאחר בירור הסתבר, ששני החיילים נשארו בבונקר מאז מלחמת העולם השניה, אלא שטרם הגיעה לאוזנם הידיעה על סיום המלחמה כבר לפני כמה שנים, אשר לכן ממשיכים הם לדבוק בעמדתם, מחכים לבוא האויב...

בראיון האומלל של ראש הממשלה בנימין נתניהו לרשת CBS בתחילת השבוע, הוא היה נשמע בדיוק כמו אותם חיילים קשישים הרובצים בבוץ עם נשקם המחליד, ועיניהם טחו שהעולם השתנה שם בחוץ.

גם עיוור רואה שהעולם סביבנו מתהפך. הפוליטקלי קורקט בפרפורי גסיסה; בכל מדינות העולם האזרחים מרימים ראשם כנגד טרור רדיקלי וההגירה הערבית ההמונית; איש כבר אינו משלה את עצמו שהערביים התמימים שואפים רק לעצמאות ושלום עם שכניהם; בארה"ב נבחר נשיא תומך נלהב בביטחון ישראל ובזכותם על כל שטחי ארצם עוד יותר מרוב הח"כים הישראליים עצמם; כל הממשל האמריקני עובר מהפכה של 180 מעלות כאשר בזה אחר זה מתמנים בו בכירים שמבחינתם הרשות הפלשתינאית היא ישות טרור לכל דבר.

ונתניהו? הוא עוד שוכב בבונקר החלוד, וממשיך עם המנטרות המטופשות, החלולות, ובעיקר המסוכנות של "שתי מדינות לשני עמים"...

מאות מיליוני המצביעים האמריקאים ציפו בתקוה גדולה שהנה סוף סוף נשמע זמירות חדשות במזרח התיכון; טראמפ ואנשיו לא מפסיקים לשלוח הצהרות ומסרים ברורים שמבחינתם העולם הערבי, קל וחומר הפלשתינאים ותומכיהם, לא יקבעו את סדר יומם; העולם כולו עומד ומצפה לראות את ישראל קמה ומתנערת מהבוץ שנאלצה להתפלש בו בעקבות הממשלים האמריקנים הקודמים.

אך לא, נתניהו לא ייצא מהבונקר. הוא "מקוה שטראמפ יסייע לו לקדם את פתרון שתי המדינות".. הוא ישכנע את טראמפ שאולי בכל זאת כדאי להכיר במדינה פלשתינאית...

אין צורך להסביר את גודל האסון במדינה פלשתינאית בלב ארץ ישראל. די לראות את הסכנה הגדולה הנשקפת משם כרגע, כאשר עדיין אינם רשמית מדינה. אין מילים לתאר את האיוולת בכך שאנחנו בונים לעצמנו איום חדש במרכז הארץ. נתניהו נוהג לבקר את מבצעי ההתנתקות מרצועת עזה, ש"הביאו לנו את איראן לגבולנו הדרומי". המדינה הפלשתינאית שהוא מקים תביא לנו, חלילה וחס, את דאע"ש וכל ארגוני הטרור הנוראיים ביותר ללב הארץ. האם יש עוד מישהו בעולם הנאור שחושב באמת שהשאיפה הפלשתינית מסתכמת במדינה צנועה קטנה ושלווה? שאו עיניכם סביבנו במזרח התיכון, קראו את ספרי הלימוד שלהם בבית הספר, הקשיבו לנאומיהם, ותדעו בדיוק מה הם חלומותיהם – כיבוש, הרג, דם ואש ותמרות עשן!

כולם כבר יודעים זאת, יותר מכך – כולם כבר לא חוששים לומר זאת. כולם ראו מה קיבלה ישראל על כל נסיגה, על כל פשרה, על כל כניעה ללחץ בינלאומי – עוד הרג, יותר טרור, הרבה יותר פיגועים. רק ממשלת ישראל עוד תקועה בחלומות העבר. אפשר להוציא את היהודים מהגלות, אבל קשה מאד להוציא את הגלות מהיהודים. אפשר להסיר מממשלת ישראל את הלחץ האמריקני, אבל כמעט בלתי ניתן להוציא את ה"לחץ" המדומה המוטבע עמוק בדי.אנ.איי. הגלותי והנחיתי של ממשלת ישראל.

טוענים תומכיו של נתניהו: אלו סתם דיבורים ודיפלומטיה, עובדה היא שנתניהו עד כה לא ויתר ולא מסר שטחים אף פעם. אך זוהי בדיוק הבעיה: ההצהרות והדיבורים, גרועים כמו המעשים עצמם! כאשר ראש ממשלת ישראל נכנע ללחץ ומדבר על מדינה פלשתינאית, ועל אפשרות ל"ויתורים כואבים" – הוא למעשה 'מזמין' את ארגוני הטרור ללחוץ עוד ולפגוע עוד כדי להשיג יותר. כך קובעת ההלכה בשלחן ערוך (אורח חיים סימן שכ"ט), וכך היא המציאות בשטח בכל השנים האחרונות. כל הצהרה כזאת – הביאה לגל טרור נוסף!

קל וחומר כאשר יראה המחבל הערבי כיצד מפנים יהודים מבתיהם בעמונה – הוא לא יודע הרבה חשבונות, מבחינתו זו רק עוד הוכחה פשוטה להססנות הישראלית ולחוסר בטחונם בצדקתם ובבעלותם על הארץ. והמסקנה המתבקשת – עוד טרור, עוד דם יהודי ח"ו, והם ייסוגו עוד ועוד!

ייאמר ברורות: בעולם כולו, בפרט בארצות-הברית, מצפים לראות כיום ישראל חזקה, נחושה ותקיפה. ישראל שלא מקיימת משא ומתן עם אף אחד על שטחה, ודאי לא עם שונאיה המייחלים להשמדתה, אם בסתר או בגלוי. ישראל שמכריזה בגאווה על זכותה על כל שטח ארץ הקודש, שהובטחה לנו בברית בין הבתרים. ישראל שבונה עוד ועוד בכל שטחיה, וחס-ושלום איננה הורסת ומפנה אפילו בית אחד. ישראל שנוקטת יד קשה וגודעת את דמיונותיהם וחלומותיהם של שונאיה. אומות העולם אינם רוצים בשום אופן עוד כניעה ישראלית ללחץ ולטרור, שתצית את דמיונם של צעירים ערביים נוספים בעולם, להצטרף לארגוני הג'יהאד העולמיים.

משמים נתנו לנתניהו הזדמנות היסטורית אדירה ונדירה, בתוצאות הבחירות המדהימות בארה"ב, לשנות אחת ולתמיד את כל ההתנהלות המטופשת של ממשלות ישראל. לדאבון לב נראה כי הוא בועט בדלי ומפספס במכוון את ההזדמנות.

אך גם אם הצליח נתניהו "לשכנע" את הממשל האמריקני החדש שיואיל "ללחוץ ולסייע" לשתי מדינות לשני עמים, חס ושלום היה-לא-תהיה – עדיין לא מאוחר 'לקום מהבוץ של הבונקר', להתנער מעפר, ולהכריז מול כל העולם את ההכרזה שתשנה את כללי המשחק: "אוסלו וגרורותיו וההתנתקות היו טעות נוראה ומוכחת, מכאן ואילך אין פרטנר ואין מו"מ ואין מדינה פלשתינאית! לא עוד פינוי של שעל אחד או בית אחד מכל שטחי ארץ הקודש. ארץ ישראל כולה שלנו, "ברצותו נתנה לנו", כמובטח בתורת ישראל, ואנו נחליט היכן לגור ולבנות בה". רק כך יביא שלום אמיתי לעם ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.