מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשע״ז 21.12.2016

זעזוע: פוגרום אנטישמי בקברו של רבי נחמן באומן

אנטישמים השליכו בלילה (רביעי) חלקי גופת 'דבר אחר' בקבר רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. כמו כן שפכו במתחם הציון גם צבע אדום המדמה דם ● תגובות סוערות מכל קצוות הקשת למעשה הנפשע  פוגרום אנטישמי מזעזע
זעזוע: פוגרום אנטישמי בקברו של רבי נחמן באומן
בריבוע: ממראות הפוגרום הלילה, על רקע ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן


אנטישמים השליכו בלילה (רביעי) חלקי גופת 'דבר אחר' בקבר רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. כמו כן ציירו צלב קרס ושפכו במתחם הציון גם צבע אדום המדמה דם.

כוחות משטרה הוזעקו למקום, והממצאים החמורים הוצאו מחוץ למתחם. במשטרה פתחו בחקירת האירוע, אולם טרם נעצרו חשודים במעורבות במעשה.

יהודים השוכנים במקום מספרים כי חוו כבר בעבר אירועים אנטישמיים ברמות שונות, אך אירוע חמור כל כך אינו מוכר.

יצוין כי בימים אלו מגיעים לציונו של רבי נחמן יהודים רבים מרחבי העולם על מנת לחגוג במקום את חג החנוכה.

שר הפנים אריה דרעי על הפוגרום באומן:
״הזדעזעתי עד עמקי נפשי לשמוע על החילול הנורא והברברי שנעשה הלילה בציון הקדוש של רבי נחמן באומן. אפנה היום לנשיא אוקראינה לפעול במהירות נגד הפורעים ולהגביר את השמירה במקום״.

סגן השר מאיר פרוש, שוחח עם שגריר ישראל באוקראינה, מר אלי בלוצרקובסקי, וביקש ממנו למסור לראש הממשלה שם, את הזעזוע של כל חלקי העם בישראל, עקב המעשה החמור, האנטישמי והנפשע על ציונו הקדוש של רבי נחמן זי"ע באומן".

גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, גינה בחריפות את האירוע החמור, ופנה הבוקר לשגריר אוקראינה בישראל, נדולונקו וקרא לו לחקור במהירות את האירוע האנטישמי שהתחולל הלילה ליד הקבר של רבי נחמן מברסלב ודרש ממנו כי ממשלת אוקראינה תפעל במהרה לשמירה על המבקרים היהודים במקום: "הזדעזעתי הבוקר לשמוע על האירוע האנטישמי, המבחיל והאלים שארע במתחם קבר הרבי נחמן מברסלב באומן באוקראינה. האירוע שהתרחש הלילה הוא בלתי נסבל ומזכיר ימים אפלים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי באירופה. אני מצפה ממשלתך לגנות את האירוע ולפעול בנחישות על מנת לתפוס את המבצעים ולהעמידם לדין במהירות."

לפיד הוסיף:"יהודים רבים מבקרים בקבר הרבי נחמן מברסלב באוקראינה במהלך השנה כפי שאתה יודע. על הממשלה האוקראינית לדאוג לאבטחת המקום ואבטחת המבקרים ולדאוג כי אירועים כאלו לא יחזרו. "
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.