מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ז 19.12.2016

ארגון החסד היהודי הגדול בעולם התכנס במנהטן ● גלריה

כבר שלושים ושלוש שנים ברציפות נערך הדינר השנתי של ארגון החסד 'כולל חב"ד', אך בכל פעם מחדש הוא מצליח לרגש את תומכיו הרבים של ה'כולל', העומדים לימינו בכל ימות השנה בתמיכה בפעולותיו הכבירות 'דינר' כולל חב"ד
ארגון החסד היהודי הגדול בעולם התכנס במנהטן ● גלריה
כבר שלושים ושלוש שנים ברציפות נערך הדינר השנתי של ארגון החסד 'כולל חב"ד', אך בכל פעם מחדש הוא מצליח לרגש את תומכיו הרבים של ה'כולל', העומדים לימינו בכל ימות השנה בתמיכה בפעולותיו הכבירות.

אל מלון 'הילטון' היוקרתי במנהטן, נהרו בימים האחרונים למעלה מאלף תומכי 'כולל חב"ד' ובני משפחותיהם לדינר החגיגי והמרשים, המציג מידי שנה את מפת העשייה האדירה של ארגון החסד, באמצעות נתונים שנתיים אודות היקף הפעילות בכל התחומים, לרווחתם של יושבי ארץ הקודש, מכל קצות הקשת.

הדינר נפתח. האורות כבים. מסכי הוידאו הענקיים מאירים. פניו הקדושות של הרבי נראים לפתע וקולו מהדהד בכל רחבי האולם הנוצץ. זהו קטע משיחת קודש, בה מזכיר הרבי את דברי אדמו"ר הזקן נ"ע, מייסד 'כולל חב"ד' ובעל הגאולה.

ההתרגשות בקהל גדולה מאוד. פתאום כולם חשים ומבינים יותר, את הקשר העמוק של הארגון לכל שושלת הרביים – החל מאדמו"ר הזקן ועד לרבינו.
הדינר נערך בכל שנה ברציפות, ולא בכדי. על חשיבותו של הדינר המסורתי, התבטא הרבי ב'יחידות' הראשונה של מנהל הארגון הרב שלום דוכמן, לפני קרוב לארבעים שנה. לצד דברי הרבי על איסוף כספים, הרחיב על החשיבות לקיים דינר לתומכים באופן קבוע. "כמעט ארבעים שנה אחרי אותה יחידות, חשים את ברכותיו של הרבי בכל פעם מחדש בעריכת הדינר", אומר הרב דוכמן.

תומך מביא תומך

אנו עוברים בין השולחנות העגולים הרבים ומביטים על הכמות האדירה של התומכים. מהיכן הם באו? שאלנו את עצמנו. לאחר הדינר, קיבלנו את התשובה מהרב דוכמן בעצמו: "בדינר ישנם תומכים וותיקים שנמצאים ממש מהשנה הראשונה. חלקם הצטרפו בהמשך. מה מחבר ביניהם? בדינר שלנו, קיימת תופעה מעניינת במיוחד: תומכים רוכשים בכל שנה 'שולחן' בדינר ומביאים אליו תומכים נוספים. זה משהו ייחודי שמרחיב בכל פעם את מעגלי התומכים שנחשפים לראשונה לפעולות ה'כולל', מה שברוך השם מאפשר להרחיב את הפעילות".

הסקרנות העיתונאית מחפשת תמיד רגע מיוחד, רגע יוצא דופן, אבל האמת היא, ובלי מליצה, שכל רגע ורגע בדינר של 'כולל חב"ד' הוא מיוחד ומרגש. לא פחות.

אבל אם נבחר את אחד מרגעי השיא, זה כאשר עלה לנאום אחד התומכים הגדולים, מר ארי קרוקסקי, שסיפר על התרגשותו הרבה כשהשתתף בשנה שעברה בחגיגת המצווה לנערים היתומים ולנערות היתומות ברחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו. מר קרוקסקי, בעל חברת תיירות משגשגת בארה"ב, הכריז שהשנה יממן טיסה לרבי לשלוש משפחות של בני ובנות המצווה – שיוגרלו מתוך כל המשתתפים. "בעזרת השם אעשה זאת בעשור הקרוב", הצהיר מר קרוקסקי לקול מחיאות הכפיים של המוני המשתתפים.

מר קרוקבסקי לא עצר בהצהרה חגיגית זו, והכריז כי יחד עם הנגיד הרב יוסף צחק פופאק, תוקם קבוצת תומכים ייחודית לפרויקט בר המצווה שהוקם לכבודו של הרבי נשיא דורנו ואף זכה לחביבות מיוחדת. הנגיד תיאר בפני התומכים את האושר הגדול של בני ובנות המצווה היתומים שזוכים לעבור את היום המיוחד בחייהם, באמצעות ליוו אישי ופרטני של 'כולל חב"ד'.

יחס מיוחד מהרבי

נאומו של הרב דוכמן, מנהל ה'כולל', סקר את הפעולות הרבות של ארגון החסד היהודי הגדול בעולם, שהחל בחלוקת מזון לנזקקים בשנים ההם וכיום חולש על אימפריית חסד שמקיפה תחומים רבים המסייעים לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ, זאת לצד פרויקטים ייעודיים לאנ"ש חסידי חב"ד. הרב דוכמן סיפר על היחס הנדיר שזכה לקבל ה'כולל' מהרבי, לאורך השנים, בליווי והדרכות אין סופיות, חלקם חשף לראשונה בשבועון כפר חב"ד חג הסוכות האחרון.

הרב דוכמן משתף בעובדה שממחישה על החביבות המיוחדת לארגון החסד: הרבי טרח בכל שנה מחדש לשגר ל'כולל' שני מכתבים. אחד בלשון הקודש לסעודת מלווה מלכה השנתית והשני באנגלית עבור הדינר.

אחד מרגעי השיא במעמד העוצמתי, הוא הקרנת קטעי הוידאו המספרים את סיפורו של ה'כולל' והנעשה בו בשנה האחרונה. בזה אחר זה נראים כל מפעלותיו, על קצה המזלג. סיוע, חסד, נתינה, עזרה, הושטת יד, תמיכה. כל המונחים המאפיינים את ה'כולל' מתנקזים לקטעי הוידאו שגרמו לרבים להזיל דמעה של התרגשות ובעיקר שמחה על הזכות להיות שותפים במפעל הכביר הזה.

באחד מקטעי הוידאו, מסופר על בניין חדש ההולך ונבנה בירושלים. זהו מבנה הנמצא בתוכנית שימור בירושלים, שנרכש על ידי ה'כולל' בעלות של מיליוני דולרים ויהפוך למרכז מיוחד שייתן מענה לאנשים עם נכויות פיזיות קשות ל"ע. המוסד צפוי להיחנך בעזרת השם לקראת ג' תמוז השנה.

בהמשך הדינר, עלו תומכים שונים, שסיפרו על גאוותם להיות חלק מתומכי ארגון החסד הוותיק, המסייע בכל יום ויום לרבים מתושבי ארץ הקודש.

"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" – זו התחושה עמה יצאו המשתתפים מהדינר שלא יישכח. כל אחד ואחד, בפרט אלו שמלווים את הדינר מיומו הראשון, חשו איך הרבי ממשיך ללוות את ה'כולל' שלב אחר שלב, בכל יום מחדש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.