מערכת COL | יום י"ח כסלו ה׳תשע״ז 18.12.2016

יוצאי מרוקו בהצדעה לרבי ● סיקור, וידאו

יוצאי מרוקו הצדיעו לרבי, על מפעל השליחות האדיר שהקים במרוקו מיד עם עלותו לכס הנשיאות ● אמש מוצאי שבת, התאספו בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע בהנהלת הרב זלמן גורליק - רבנים, אישי ציבור ויוצאי מרוקו, להתוועדות י"ט כסלו, בה שולבה השקת הספר "חב"ד במרוקו", עם אורח הכבוד הרב ראובן מטוסוב שליח הרבי ללשכת ליובאוויטש בצרפת, ובנו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד במרוקו  יוצאי מרוקו בהצדעה לרבי
יוצאי מרוקו בהצדעה לרבי ● סיקור, וידאו


מנחם גוטמן

יוצאי מרוקו הצדיעו לרבי, על מפעל השליחות האדיר שהקים במרוקו מיד עם עלותו לכס הנשיאות; אמש מוצאי שבת, התאספו בבית חב"ד המרכזי בבאר שבע בהנהלת הרב זלמן גורליק - רבנים, אישי ציבור ויוצאי מרוקו, להתוועדות י"ט כסלו, בה שולבה השקת הספר "חב"ד במרוקו", עם אורח הכבוד הרב ראובן מטוסוב שליח הרבי ללשכת ליובאוויטש בצרפת, ובנו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה שליח הרבי ומנהל מוסדות חב"ד במרוקו.

האמת, שקשה מאוד לתאר את האווירה ששררה בהתוועדות, בה רבנים ואישי ציבור היללו ושיבחו את הרבי על מפעל השליחות האדיר במרוקו, כאשר רבים בקהל לא מצליחים להסתיר את התרגשותם. הספר החדש "חב"ד במרוקו" - ובו תיעוד פעילות שלוחי הרבי במרוקו בספר בפורמט אלבומי, בצבע מלא, הוענק לרבנים ואישי הציבור שנטלו חלק בהתוועדות, וכולם החלו לעיין בספר תוך כדי התוועדות, ומצאו מידע ותיעוד, אודות השלוחים, מורים, ידידים מכרים וגם על עצמם, מהשנים בהם התגוררו במרוקו.

ההתוועדות נפתחה על ידי הרב דוד וולס רב בית הכנסת של הבית חב"ד, בהקראת מברק מהרבי להתוועדות י"ט כסלו, ומיד על מסך הוידאו הופיע הרב יוסף יצחק מטוסוב שליח הרבי בטולוז שבצרפת, והוא מספר כי בפעם הראשונה שאביו הרב שלמה מטוסוב נכנס ל'יחידות', הציג בפני הרבי את תמונת ילדיו שנולדו וגדלו בקזבלנקה, והרבי ביקש להשאיר את התמונה אצלו. ומספר ימים לאחר מכן, כאשר הרב מטוסוב ביקר את הרבנית חנה, סיפרה לו בהתפעלות על פעילות השלוחים במרוקו, כפי ששמעה מבנה - הרבי. והוסיפה - יש לך ילדים יפים. ומכך הבין הרב שלמה מטוסוב, כי הרבי אף הראה לאמו את התמונה של ילדיו, שנולדו בשליחות.

ההתייחסות מהרבי לשליח הרבי וילדיו, גרמה להתרגשות גדולה, ומיד לאחר מכן עלה לדוכן הנואמים ר' יצחק מרציאנו. למד בישיבת חב"ד בקזבלנקה ומשם נשלח בברכת הרבי ללמוד בישיבת תומכי תמימים בברינואה, ולאחר ארבע שנים שב לקזבלנקה וכיהן כמורה במוסדות חב"ד במשך עשר שנים. לאחר עלייתו לארץ הקודש, כיהן כמפקח מטעם משרד החינוך ובשנים הבאות כסגן ראש עיריית באר שבע. ר' יצחק דיבר בהתלהבות על פועלו של הרבי באמצעות השלוחים בכל רחבי תבל ובפרט בקרב יהודי מרוקו.

לצפיה בוידאו - לחץ כאן

הנה קטעים קצרים מדבריו שהכניסו התלהבות אדירה בקהל:
"במרוקו היו אלפי יהודים, אלפים שלולי שלוחי חב"ד לא יודע מה היה קורה איתם. בפירוש, אילולי הפעילות שלהם במרוקו, לא היו שומרי תורה ומצוות, אלא היו אנשי מסורת, העבודה שלהם היתה מתוך מסירות נפש; תארו לעצמכם, יושב שם אחד שבא מתרבות אחרת אשכנזי, לא יודע לדבר בשפת המקום והוא פועל במסירות נפש. אני זכיתי לעבוד תחת פיקודו של הרב שלמה מטוסוב עשר שנים. כי שלחו אותנו [קבוצה מתלמידי הישיבה החב"דית במרוקו] לישיבת חב"ד בברינואה, במצות הרבי, כדי להכשיר אותנו לחזור ולפעול.

"לא זכור לי שפעם אחת במשך עשר שנים, הרב מטוסוב נעדר מהעבודה, לא זכור לי, לא היה דבר כזה, ישיבה שרבי שלמה לא נמצא, וזכור לי הרבה תמונות ממנו. אני הכרתי שני רבי שלמה, בעבודה אין הנחות, אדם שדורש ממך שלימות במאה אחוז, לא בתשעים ותשע רק מאה אחוז, וכאשר פגשת אותו בחוץ באיזו שמחה, פגשת איש עם לב רחב, ואתה אומר זה לא מסתדר אבל זה הוא, בעבודה זה שליחות של הרבי, צריך לתת מאה אחוז. לולי השליחות של חב"ד והמסירות נפש שלהם, היתה תורה נשכחת מאלפי אלפים של יהודים מרוקאיים, ואנחנו באמת חייבים להם הרבה תודה, כי בעזרתם נשארנו יהודים נאמנים לדרך התורה והמצוה".

וכהשלמה לדברי ר' יצחק מרציאנו, התכבד לנאום אורח הכבוד, הרב ראובן מטוסוב שליח הרבי ללשכת ליובאוויטש בצרפת, אשר רבים מהיושבים בקהל זוכרים אותו משנות ילדותו בקזבלנקה.

הרב מטוסוב העלה זכרונות מתקופת השליחות במרוקו, וקישר את דברי הרבי אודות המהפיכה הצרפתית הרוחנית בדור האחרון כסימן לגאולה ההולכת ומתממשת, לעומת ההתלבטות בזמן אדמו"ר הזקן מי ינצח רוסיה או צרפת: "והנה היום, בצרפת במרוקו וגם ברוסיה, שלוחי הרבי פועלים ויהודים מתקרבים ליהדות וחסידות,".

הרב מטוסוב הדגיש, כי אין צורך לספר ליוצאי מרוקו, מה זה י"ט כסלו: "אתם כולם יודעים, חגגתם י"ט כסלו כל שנה בישיבות חב"ד, בקזבלנקה, במקנס, ובעשרות ערים וכפרים. בבאר שבע אלפים חייבים לחגוג י"ט כסלו, כי כל יוצאי מרוקו חיו עם זה כל השנים".

אחריו דיבר הרב זלמן גורליק מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, אשר הוריד את דברי אורח הכבוד למעשים בפועל: כל אחד מהיושבים פה, יקח על עצמו משימה, לגרום ליהודי נוסף לקיים מצוה, אם זה להניח תפלין, להדליק נר חנוכה, או כל מצוה אחרת, וכך יהודי מרוקו יגרמו לעוד תושבים רבים בעיר לקיים מצוות בפועל".

הרב מאיר סוויסא, רב שכונה א' בה שוכן הבית חב"ד, התכבד לסיים את ספר התניא, ובכך חתם את מסכת הנואמים. וכאשר ההתוועדות הפכה לאוטנטית, וכולם הסבו יחדיו, הגיע אורח נכבד - רב העיר - הרב יהודה דרעי שליט"א, אשר בא היישר מהתוועדות י"ט כסלו במגדל העמק.

הרב התרגש לקבל את הספר חב"ד במרוקו, וסיפר כי חמיו הרב יצחק טולידנו היה מהתומכים הראשיים של מוסדות חב"ד בעיר מקנס שבמרוקו, בהנהלת שליח הרבי, הרב מיכאל ליפסקר.

רב העיר, המשיך להתוועד עם הציבור, ותיאר כיד ה' הטובה עליו, את התוצאות הברוכות של פעילות שלוחי הרבי ברחבי תבל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.