מערכת COL | יום י"ד כסלו ה׳תשע״ז 14.12.2016

נתניהו בקזחסטאן: "אני מרגיש שיש פה סגירת מעגל" ● וידאו

"יש פה דבר שלא ידעתי עד שלא נכנסתי לבית הכנסת הזה. אני נפגשתי עם הרבי מלובביץ, והראו לי הרב ואלכסנדר את התמונה של האבא של הרבי מלובביץ' שהוגלה לכאן ומת כאן בקזחסטן, אז אני מרגיש שיש פה סגירת מעגל מבחינתי: ואני אגיד לכם איך המעגל נסגר, האבא של הרבי היה יהודי גאה, הוא לא ויתר על מורשתו ומורשתנו, ואת זה הוא הוריש לבנו", כך ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא בעת ביקור בבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובוויאטש באסטנה, בירת קזחסטן  נתניהו בקזחסטאן
נתניהו בקזחסטאן:
צילום: חיים צח, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו ביקרו בבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובוויאטש באסטנה, בירת קזחסטן.

נאומו של ראש הממשלה:

"אני מאוד נרגש מהביקור הזה, כי בנוסף לזה שהוא מחזק מאוד את הקשרים בין ישראל לקזחסטן, בפגישה יוצאת מן הכלל שהייתה לי עם נשיא קזחסטן היום- יש פה דבר שלא ידעתי עד שלא נכנסתי לבית הכנסת הזה. אני נפגשתי עם הרבי מלובביץ, והראו לי הרב ואלכסנדר את התמונה של האבא של הרבי מלובביץ' שהוגלה לכאן ומת כאן בקזחסטן, אז אני מרגיש שיש פה סגירת מעגל מבחינתי.

ואני אגיד לכם איך המעגל נסגר, האבא של הרבי היה יהודי גאה, הוא לא ויתר על מורשתו ומורשתנו, ואת זה הוא הוריש לבנו. כשאני פגשתי באותה פגישה את הרבי מלובביץ', הוא אמר לי: "תהיה יהודי גאה ותדליק את הנר של האמת בהיכל החושך הנצחי", "את האור הזה יראו מרחוק". ומאז אני מנסה לנהוג כמצוות הרבי - בכל פורום, בכל מקום, מול כל המנהיגים, מול כל שועי עולם. להדליק את הנר של האמת והנר של עם ישראל. לא להרכין ראש, לא להיכנע, לא להתחסד, להגיד את הדברים כהווייתם, כפי שהרבי היה אומר.

הפגישה שלי עם הרבי הייתה לפני 32 שנים. תראו מה קרה מאז - ברית המועצות נפלה, ישראל עלתה כמעצמה טכנולוגית כבירה, ואני מצטער שהרבי איננו עומד איתנו כאן, אולי ברוחו עומד, והיה רואה מה קרה למעמדה של ישראל בעולם. כל המעצמות הגדולות של אסיה באות לישראל - סין, הודו, רוסיה, יפן, כולם. כל מדינת אפריקה באות לישראל, כל מדינות אמריקה הלטינית באות לישראל, והקשר עם ארה"ב איתן מתמיד.

ישראל מקבלת מעמד איתן באומות לא מתוך הרכנת ראש, אלא מתוך עמידה איתנה וגאה. ואת זה אני אומר כאן, במרכז אסיה, במדינה מוסלמית שמכבדת את ישראל, שמכבדת את הדו-קיום ואת הסובלנות ומהווה מודל למה שצריך לקרות ויכול לקרות גם באזורנו. אולי השינוי הדרמטי ביותר שהרבי לא יכול היה לראות אותו זה מה שקורה בינינו לבין העולם הערבי, אבל על זה אני אספר לכם בהזדמנות אחרת. שינויים כבירים שבאו ברוח של אותו מפגש ראשון שאמר: "הדלק את נר האמת, אל תירא ואל תיחת, חזק ואמץ".

אז כאן, בבית הכנסת הזה, ברוחו של הרבי מלובביץ', באסטנה בירת קזחסטן, בביקור היסטורי אני אומר לכם יחד עם אנשי משלחתי ויחד עם רעייתי: "נצח ישראל לא ישקר". חג חנוכה שמח לכולכם"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.