מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשע״ז 13.12.2016

נתניהו בבאקו: "הרבי לימד אותנו אהבת ישראל" ● וידאו

"אני שמח להיות אתכם, המכובדים מהקהילה ומחב"ד. רעייתי ואני מאוד שמחים להיות פה משני טעמים: אחד, אנחנו אוהבים את אזרבייג'ן ושניים, אנחנו אוהבים את חב"ד. היחסים עם אזרבייג'ן הם מאוד קרובים. והם נעשים עוד יותר טובים אחרי הביקור הזה... הרבי לימד אותנו אהבת ישראל ואהבת האדם, ופה יש אהבת ישראל ואהבת האדם" ● צפו בנאום המלא של ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בבית הספר "אור אבנר-חב"ד בבאקו שדיבר על הרבי ועל פגישתו עם הרבי בעת שכיהן כשגריר באו"ם  נאום ראש הממשלה
נתניהו בבאקו:
צילום: חיים צח, לע"מ
נאומו המלא של ראש הממשלה:

אני שמח להיות אתכם, המכובדים מהקהילה ומחב"ד. רעייתי ואני מאוד שמחים להיות פה משני טעמים: אחד, אנחנו אוהבים את אזרבייג'ן ושניים, אנחנו אוהבים את חב"ד. היחסים עם אזרבייג'ן הם מאוד קרובים. והם נעשים עוד יותר טובים אחרי הביקור הזה. אני רוצה להגיד משהו על חב"ד.

לפני 32 שנה פגשתי את הרבי מילובביץ' פעם ראשונה והוא אמר לי, הלכתי לאו"ם, להיות שגריר ישראל באו"ם, הוא אמר לי: "אתה הולך", איך הוא קרא לזה, "בית החושך הנצחי". כפי שאתם יודעים, לא הייתה לו דעה גבוהה על האו"ם, בכל אופן הוא אמר לי: "אתה הולך לבית החושך ותזכור שאם אתה מדליק נר אחד של אמת, הוא יפיץ אור יקרות שיראו אותו למרחקים". ואני משתדל מאז לעשות בדיוק כדברי הרב. אבל אני חייב להגיד שיש גם מצבים אחרים.

לפעמים מדליקים נר במקום שיש אור ולא חושך וזה המצב פה בבאקו, באזרבייג'ן. הרבי לימד אותנו אהבת ישראל ואהבת האדם, ופה יש אהבת ישראל ואהבת האדם. הנשיא חיידר אלייב ובנו הנשיא אילהם אלייב, הם הקימו ומקיימים קרן שעוזרת, כפי שאמרת אדוני השר, לחינוך יהודי פה במדינה מוסלמית. ובניגוד למה שנאמר מפי אז חבר הכנסת ריבלין, אנחנו גם תורמים לזה, מדינת ישראל גם עוזרת לזה. ואיך אפשר לא להתרגש מהילדים והילדות הנפלאים האלה שראיתם אותם כאן, אבל אני מתרגש ממשהו נוסף, שני הדגלים האלה, מגן דוד, חצי הסהר.

תראו, תסתכלו על שני הדגלים האלה, זה מה שאנחנו מראים לכל העולם - יכול להיות וצריך להיות. זה בדיוק ההפך, אבל בדיוק ההפך מהחשיכה, זה האור, זה האור שמפזר את האפילה. וזו הרוח שמנחה אותנו בישראל, באזרבייג'ן, בחב"ד, בעזרת השם גם במקומות אחרים במרחב ובעולם, ולכן אני מאוד מאוד שמח להיות אתכם. תודה לכם, תודה מקרב לב". .

צפו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.