מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ז 12.12.2016

שני מטוסי החמקן f-35 'אדיר' נחתו בבסיס נבטים

לאחר עיכוב של שעות בגלל מזג האוויר, נחתו שני מטוסי חמקן 'אדיר' f-35 בבסיס נבטים של חיל האוויר, והתקבלו ע"י רוה"מ, נשיא המדינה מפקד חיל האוויר ואישים בכירים. מדובר במערכת הנשק היקרה והמשוכללת בעולם ● רוה"מ בטקס: "העוצמה הצבאית מקבלת תוספת משמעותית ביותר"  נחתו מטוסי החמקן הראשוניםצפו: מטוס החמקן 'אדיר' נוחת על המסלול>>
שני מטוסי החמקן f-35 'אדיר' נחתו בבסיס נבטים
מטוס החמקן 'אדיר' על המסלול בבסיס נבטים. צילום תמונות ווידאו: שמואל בן צבי


כתב COL

אירוע קבלת מטוסי האף-35 או בשמם החדש 'אדיר' לחיל האוויר נערך הערב (שני) בבסיס נבטים שבדרום. זאת, לאחר איחור של שש שעות בהמראתם של שני המטוסים בשל ערפל כבד באיטליה, משם המריאו. לבסוף נחתו שני המטוסים בסביבות השעה 20:20

מדובר במערכת הנשק היקרה ויש אומרים גם המשוכללת בעולם, כשכל מטוס מוערך בכ-110 מליון דולר, והוא נבנה כדי להחליף מטוסים קודמים בארה"ב ועבור מספר רב של חילות אוויר בעולם.

ישראל חתמה בשנת תש"ע על עסקת רכישה של 19 מטוסים תמורת 2.75 מיליארד דולר ולפני שנתיים נחתמה עסקת השלמה נוספת בהיקף של כשני מיליארד דולרים, הכוללת 14 מטוסים, אשר מיועדים להיקלט בבסיס נבטים של חיל האוויר החל מהשנה. בסוף התהליך מתכוונים בחיל האוויר להצטייד ב-50 מטוסים. במטוס יותקנו גם המערכות הנדרשות מתוצרת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס כי "העוצמה הצבאית מקבלת תוספת משמעותית ביותר. מטוסי האדיר יוכלו לפעול בכל זירה, קרובה יותר וקרובה פחות. הזרוע הארוכה נעשתה היום יותר ארוכה ויותר עוצמתית. כל מי שחושב לתקוף אותנו, יותקף."

למרות ההצהרות והטקס המרשים בישראל, חבלי הלידה של המטוס לא היו קלים, והתקציב תפח מעבר למתוכנן במהלך פיתוח המטוס, דבר שהביא ביקורת קשה בארה"ב.

ביקורת נשמהע גם מכיוון... נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ. הוא אמר לאחרונה כי תכנית מטוס החמקן F35 יצאה משליטה וכי מיליארדי הדולרים שהוצאו עליה ייחסכו כאשר יהפוך לנשיא בעוד כחודש.

מעבר להצהרות על 'זרוע ארוכה' ו'עוצמה צבאית', אנו יודעים כי אם ה' לא ישמור עיר, שווא שקד שומר...

לצפיה בוידאו:

לאופציה הנוספת לחץ כאן:  חלק א'   חלק ב'   חלק ג'   חלק ד'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.