מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ז 11.12.2016

היו ימים ● תמונה היסטורית

בכפר חב"ד ציינו היום בהתוועדות בביהכנ"ס 'המרכזי' את היארצייט של הרה"ח ר' אהרן גופין ע"ה, שהיה המייסד של התלמוד תורה וישיבה קטנה אשר בכפר חב"ד והי' למנהלה משך עשרות בשנים ● לרגל היארצייט, מפרסם שמואל בן-צבי תמונה בפרסום ראשון של ר' אהרן גופין ע"ה, בעת ביקורם המיוחד של קבוצת השלוחים ששלח הרבי בחודש אב תשט"ז לכפר חב"ד, בעקבות הטבח הנורא בבית הספר למלאכה ● בפנים:  הסיפור המלא
היו ימים ● תמונה היסטורית
למעלה: קבוצת השלוחים המיוחדת ששלח הרבי לאה"ק בשנת תשט"ז, בעקבות הטבח בבית הספר למלאכה, מתקבלת ע"י ר' אהרן גופין ע"ה (משמאל). משמאל: הכרזה לרגל בואם של השלוחים (ארכיון שמואל בן-צבי)


בכפר חב"ד ציינו היום בהתוועדות בביהכנ"ס 'המרכזי' את היארצייט של הרה"ח ר' אהרן גופין ע"ה, שהיה המייסד של התלמוד תורה וישיבה קטנה אשר בכפר חב"ד והי' למנהלה משך עשרות בשנים.

לרגל היארצייט, מפרסם שמואל בן-צבי תמונה של ר' אהרן גופין ע"ה, בעת ביקורם המיוחד של השלוחים ששלח הרבי בחודש אב תשט"ז לכפר חב"ד, בעקבות הטבח הנורא בבית הספר למלאכה.

רקע היסטורי לתמונה

רצח יד החמישה אירע בליל יום חמישי, אור לא' אייר תשט"ז, בערך בשעה שמונה בערב, הותקף חדר הלימוד והתפילה של בית הספר למלאכה בכפר חב"ד, על ידי מחבלי ה'פידאיון'. בטבח האכזרי נהרגו מדריך וחמשה תלמידים, הי"ד.

הרבי חיזק ועודד את תושבי הכפר. הוראותיו החד משמעיות של הרבי: איש בל יזוז ממקומו. הרבי לא הותיר מקום לספק "לא לנוס מהמערכה", "להרחיב הכפר ומוסדותיו", כי "במקום שנתגלתה מידת הדין - תתגלה עתה מידת הרחמים". במכתב מיוחד כתב הרבי מונח שנטבע בדברי ימיו של הכפר: "בהמשך הבניין תנוחמו".

זמן קצר לאחר מכן, שלח הרבי קבוצת שלוחים מיוחדים לארץ ישראל, שתפקידם היה לחזק את כפר חב"ד ואת ישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, ובכלל - להרים את רוחם השפופה של חסידי חב"ד בארץ הקודש.

עשרה תלמידים נבחרו לשליחות המיוחדת, ואלו שמותיהם:
הרב אברהם קארף. הרב דוד שוחאט. הרב זושא פויזנר. הרב חיים יהודה קרינסקי. הרב יוסף חיים רוזנפלד. הרב שרגא פייבל רימלר. הרב שלום דובער שם טוב. הרב שלום דובער בוטמן. הרב שלמה קירש. הרב שמואל פוגלמן. הרב שלום איידלמן. הרב שרגא הרצוג.

*

בתמונת השער המצורפת, כאמור בפרסום ראשון מארכיונו רב-הערך של שמואל בן-צבי:
קבוצת השלוחים מתקבלת ע"י מנהל התלמוד תורה הרב אהרן גופין.

בתמונות הנוספת: הכרזה שפורסמה לרגל בואם לאה"ק.


מזהים את הדמויות בתמונה? שתפו במערכת התגובות>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.