מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ז 11.12.2016

"בלבול הדולרים" שהוסבר לאחר 13 שנה ● וידאו

רק אחרי שהילדים שלהם התארסו, הבינו משפחות אמזלג ואיטקין למה הרבי צחק בחלוקת הדולרים, ועל "השידוך" שעשה הרבי בחלוקת הדולרים 13 שנה לפני החתונה  "בלבול הדולרים"
האם אתה מאמין בצירופי מקרים? האם אתה חושב שהעולם מנוהל על ידי כוחות אקראיים, ללא כל משמעות או תכלית?

לפני 28 שנים בדיוק, בחודש כסלו תשמ"ט, ר' אהרון אמזלג מסידני, אוסטרליה, היה בניו יורק. הוא הגיע לרגל קשרי השידוכין של בתו מרים עם בחור צעיר מוונצואלה, משה מוסקוביץ'.

ביום בו הם השתדכו, הלך אמזלג להודיע לרבי על החדשות הטובות, ואמר לרבי בחיוך קורן: "בתי נהיתה כלה היום". הרבי נתן לו דולר, וברך אותו שהחתונה תתקיים בשעטומ"צ.

אמזלג המשיך ללכת, והאדם הבא בתור, ר' מנדל איטקין מלוס אנג'לס, הגיע לפני הרבי. אלא שהרבי קרא לאמזלג לחזור אליו, כאשר הוא מחזיק בדולר נוסף שאותו הוא רצה לתת לאמזלג לכבוד שידוכי בתו.

אך אמזלג לא שמע זאת, כך שנוצר רגע של מבוכה. הרבי ניצב עם הדולר ביד. התור נעצר. מנדל איטקין ממתין. צופה ברבי ומנסה לקרוא לאמזלג בחזרה. בתוך ההמולה, הדולר שאמור להינתן לאמזלג, ניתן במקום זאת לאיטקין.

רגע לאחר מכן, אמזלג חוזר אל הרבי שנותן לו דולר אחר, באומרו: "זה עבור הכלה", ואז הרבי לוקח דולר אחר, ואומר לאמזלג: זה בשביל החתן. אך בטרם שנתן את הדולר לאמזלג, הרבי לקח דולר נוסף ונתן את שני הדולרים לאמזלג, כאשר הוא שואל אותו: קעסט? - מילה אידישאית שמשמעותה, נדוניה, תמיכה כספית שהחותן מספק לחתנו. אמזלג מחייך ומקבל את שני הדולרים הנוספים, ואז, מתקדם. בשלב זה הרבי נראה מחייך ואומר: הוא אינו יודע מה המשמעות של "קעסט".

מה קורה כאן? הרבי נתן לאמזלג 4 דולרים. אחד לעצמו, אחד לבתו, ושניים לחתנו. את הדולר החמישי, במקום לתת לאמזלג, הרבי נתן זאת לאדם מלוס אנג'לס.

ההחלפה המסתורית הזו הפכה להגיונית, כאשר אנו מריצים 13 שנים קדימה, בשנת תשס"א, כאשר מענדל איטקין, נישא לבתו האחרת של אמזלג, אביבה. כך שהדולר שנועד לבתו של אמזלג, הלך לבעלה לעתיד של הבת האחרת, שמתוך אלפי האנשים שהיו שם באותו יום, יצא לו בדיוק להיות הבא בתור, והדולר הנוסף עבור החתן, היה בגלל חתן אחר שהחל להתארגן באותו יום עבור משפחת אמזלג. וגם הרבי לא היה יכול שלא לחייך, משום שבאותו זמן איש לא ידע את משמעות הדברים.

אך יש עוד. כל זה צולם בוידאו המצורף. אך הדמויות בסיפור לא ידעו על כך מאומה עד לפני שבועיים. מישהו שמכיר את אמזלג נתקל בסרטו ביו טיוב, ושלח לו. המשפחה נדהמה לראות את החותן והחתן לעתיד עומדים זה ליד זה, מבלי לדעת זאת, כאשר הרבי יצר את התיאום ביניהם שנים רבות מראש. 

צפו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.