מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״ז 08.12.2016

עיריית נובוסיבירסק הציבה שלטי הכוונה לבית הכנסת

הצבת שלטי הכוונה לבית כנסת על ידי הרשויות, היא דבר נדיר כשלעצמו ברחבי העולם, אולם במרכז סיביר אליה הושלכו רבבות יהודים בגין שמירה על תורה ומצוות יש לה משמעות היסטורית  שלטי הכוונה לבית הכנסת
עיריית נובוסיבירסק הציבה שלטי הכוונה לבית הכנסת
חמש עשרה שנה מאז הפתיחה המחודשת של הקהילה היהודית בנובוסיבירסק, עיר הבירה של סיביר, הציבו השבוע הרשויות ברחבי העיר שלטי הכוונה רשמיים לבית הכנסת והמרכז היהודי.

הצבת שלטי הכוונה לבית כנסת על ידי הרשויות, הוא דבר די נדיר כשלעצמו ברחבי העולם, אולם במרכז סיביר, יש לה משמעות ייחודית ומרגשת. אדמת סיביר ספוגה בדם יהודי שנהרגו לאחר שגלו והועבדו בפרך במחנות העבודה בארץ הכפור והשלג בגין שמירת תורה ומצוות, ותפילה בבית הכנסת.

רבים מבין יהודי העיר הם צאצאים ליהודים שנשלחו לגלות לסיביר על עוון של קיום תורה ומצוות מתוך מסירות נפש ולא־חר תום תקופת מאסרם הורשו להתיישב במקום, כאשר במהלך שנות הניתוק מהדת איבדו בני משפחתם את הקשר ליהדות. כמו כן אחוז ניכר מהקהילה היהודית מורכב מאקדמאים משכילים, אשר באותם ימי שלטון האימים של הקומוניסטים לא הורשו להשתלם באוניברסיטאות במוסקבה עקב יהדותם ונשלחו הרחק אל המרכז האקדמי של סיביר, והנותר הם אלו יהודים שברחו מהמלחמה מזרחה סיביר מציפורני החיה הנאצית אל יערות השלג בערבות סיביר.

בחמש־עשרה שנה האחרונות פועל במקום הרב שניאור זלמן זקלס שחולל מהפכה יהודית של
ממש בעיר, עם הקמת מוסדות חינוך וחסד, מקוואות, מנייני תפילה קבועים, חנות למצרכי מזון כשרים, מסעדה כשרה ועוד, מוסדות רבים ומפוארים השוכנים בתוך בנין מרכזי ומפואר שנחנך
לפני שנתיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.