מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״ז 08.12.2016

"אי אפשר לשחד את הקדוש ברוך הוא ב"חוק ההסדרה"

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש", יוצא למאבק בתוכנית לפינוי תושבי עמונה ● בראיון היום לכלי התקשורת הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז ת"א ויו"ר קונגרס הרבנים השמיע ביקורת חריפה על שרי וח"כי הבית היהודי, שהביעו שמחה על ה"הסדר" המביש, של פינוי הבתים בעמונה תמורת חוק ההסדרה  הרבנים נגד פינוי עמונה
כנס רבני 'פיקוח נפש' (אילוסטרציה)

קונגרס הרבנים "פיקוח נפש", המונה כ-400 רבני גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, אדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה, מועצת הרבנות הראשית, רבני ערים וישובים בישראל, יוצא למאבק נחרץ בתוכנית לפינוי תושבי עמונה מבתיהם. הרבנים קוראים לממשלה ולכנסת לעצור את התוכנית מיד, שכן עצם הדיבורים על פינוי יהודים מבתיהם הינם עידוד ישיר להגברת הטרור.

"בתורה נאמר על הקדוש-ברוך-הוא 'לא ישא פנים ולא ייקח שוחד'", אומרים הרבנים, "אלוקי ישראל, תורת ישראל, וארץ ישראל, אינם מקבלים שוחד. אי אפשר 'לשחד' אותם עם 'חוק ההסדרה', ובפועל לגרש יהודים מביתם, ולהעביר שטחי יהודים לנכרים. מבחינת אויבינו אין כל הבדל אם מפנים עשרות קילומטרים או עשרות מטרים – המסר הוא אחד: היהודים לא בטוחים בבעלותם על אדמת ארץ-ישראל, ומתקפלים בפני לחצים".

הרבנים קובעים כי על פי ההלכה היהודית (שלחן ערוך אורח חיים סימן שכ"ט), כל ויתור לתביעה כלשהי מצד הנכרים על שטחי ישראל – הינו סכנה גדולה לארץ כולה. "ההלכה איננה נוקטת במספרים של מטרים ואיננה נוקבת בגודל השטח, אלא קובעת עיקרון פשוט – עצם ההסכמה לדון על שטחי ישראל בעקבות הלחץ של הגוי, יביא ללחץ גדול יותר, וימריץ את האויב להגביר את המלחמה ושפיכות הדמים. עיקרון זה של ההלכה איננו רעיון מיסטי או רוחני, הוא הוכח במציאות בשטח לאורך כל עשרות השנים האחרונות, החל מהמו"מ על אוסלו ועד לאחר ההתנתקות, כל ויתור ללחץ, כל מו"מ וכל פשרה – הביאו להתגברות הטרור יותר ויותר".

בראיון היום לכלי התקשורת אמר הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז ת"א ויו"ר קונגרס הרבנים, כי ההנחה כאילו העולם מצפה מאיתנו לפנות את עמונה הינה שקרית ומעוותת את המציאות: "כל אומות העולם, בפרט ארצות-הברית המתמודדות כולן מול הטרור הערבי, מצפות מישראל להיות חזקה ותקיפה, לא להתחשב ב"נאורות" המעושה ובפוליטקלי קורקט, ולעמוד כחומה בצורה מול הלחץ הערבי והמסייעים לו מהשמאל האירופאי. אנחנו מדמיינים שיש לחץ ומביאים אותו בעצמנו. זוהי התגשמות האמור בתורה "ונסתם ואין רודף", בורחים מ"קול עלה נידף". וכי יש מישהו הגיוני בעולם שהעלה בדעתו שישראל תפנה משפחות יהודים מבתים שנרכשו כחוק ותמסור אותם לשונאיה המייחלים להשמדתה? אנחנו שכנענו את העולם שזה בכלל עומד על הפרק".

הרב גרליצקי השמיע ביקורת חריפה על שרי וח"כי הבית היהודי, שהביעו שמחה על ה"הסדר" המביש, של פינוי הבתים בעמונה תמורת חוק ההסדרה: "הדבר משול לאדם שיגיד, אני נותן הרבה כסף לצדקה, אז מותר לי לחלל שבת פה ושם... – לא נותנים להקב"ה שוחד, ודאי לא בנושא זה בו הקב"ה מכריז בתורתו – שמדובר בסכנת שפיכות דמים להמוני יהודים, רחמנא ליצלן. אין ולא יהיה לעולם כל היתר לפנות יהודים ביישובי ספר מבתיהם. רק עמידה תקיפה, והכרזה ברורה שכל המו"מ והדיבורים עד היום היו טעות חמורה, ושטחי ישראל יישארו בכל מצב ובכל תנאי בבעלות עם ישראל – ירתיעו את אויבינו ויביאו שלום אמיתי".



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.