מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תשע״ז 07.12.2016

במה התעניין הרמטכ"ל הגרמני? ● מיוחד

קצינים בכירים בצבאות אירופה, לצד ראשי התעשיות הבטחוניות ואנשי עסקים מישראל השתתפו בוועידת הביטחון של ברלין ה-BSC למלחמה בטרור ● בפאנל הישראלי נשא דברים עוה"ד מרדכי ציבין על דרכים משפטיות-אפקטיביות למלחמה בטרור באירופה, אולם מה ש'צד את העין' היתה דווקא התעניינותו של הרמטכ"ל הגרמני ג'ורג' וולמר בפרוייקט 'חכמת חיים'...   לסיפור המלא
במה התעניין הרמטכ
למעלה: עוה"ד מרדכי ציבין והרמטכ"ל הגרמני ג'ורג' וולמר אוחזים בחוברת 'חכמת חיים'. למטה מימין, עם מפקד חי"א לשעבר איתן בן אליהו, ועם גנרלים מצבאות אירופה

כתב COL

קצינים בכירים בצבאות אירופה, לצד ראשי התעשיות הבטחוניות ואנשי עסקים מישראל השתתפו בוועידת הביטחון של ברלין ה-BSC, שאירגן מר הארי רייצ'יק, בעלי החברה Interconsult 2003.

בין המשתתפים: הרמטכ"ל הצרפתי והרמטכ"ל הגרמני, אנשי האיחוד הארופאי לשעבר ובכירים באיחוד הממונים על לוחמה בטרור. בין המשתתפים מישראל: מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף במיל. איתן בן אליהו, ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא, ומפקד חיל הים לשעבר ידידיה יערי.

על פי הנתונים שהוצגו בכנס, המערב משקיע 2.5 מליארד דולר במלחמה בטרור. בעבר פעלו עוה"ד מרדכי ציבין ואורי יבלונקה להעמדה לדין של פעילי טרור בבית הדין הבינלאומי בהאג. הם פנו לתובע באנטוורפן לעצור בכירים בחמאס בכניסתם לבלגיה והגישו תלונה לאיחוד להפסיק לתמוך, כספית - ברש"פ בעזה, הואיל וחלק מהכספים מגיעים לארגוני טרור הפוגעים באזרחי האיחוד המתגוררים בישראל. 

עוה"ד מרדכי ציבין שהוזמן באופן רשמי והשתתף בכנס, הציע למשתתפים דרך נוספת להלחם בטרור מעבר לפן הצבאי והמבצעי, וקרא למערכות המשפט באירופה לקחת חלק פעיל במאבק בטרור.

בדבריו הוא הדגיש כי סמכויות שיפוט אוניברסליות מאפשרות להגיש תביעות נגד בכירי הטרור האיסלמי, אולם מערכות המשפט באירופה נמנעו עד עתה בנקיטת צעדים אלו.

אלו הדברים שנשא עוה"ד ציבין בפאנל הישראלי של הכינוס:

"מערכות המשפט האירופאיות מוכרחות להתעורר ולהבין כי עליהם לקחת חלק במאבק הבינלאומי בטרור. אני מצפה ממערכות החוק האירופאיות להוציא לפועל את כוח השיפוט שלהם ולתבוע את ראשי כל ארגוני הטרור האיסלאמיים. ישנם מספר פרוצדורות חוקיות בהם ניתן לעשות שימוש, כולל האפשרות ליישום עיקרון סמכות השיפוט האוניברסלית.

"לפני יותר משש שנים אספנו הרריי ראיות כנגד עשרה טרוריסטים חברי חמאס מסוכנים ביותר, והגשנו תלונה פלילית מבוססת ביותר לתובע הכללי הבלגי. בקשנו ממנו כי יפעיל את סמכותו המשפטית על עשרות מקרים בהם רקטות אשר נורו מעזה על ידי החמאס, לתוך יישובים ישראלים. עשרות אזרחים בלגים אשר גרים באזורים אלה נפגעו מפשעים אכזריים אלה. לרוע המזל, התובע הבלגי לא עשה דבר על מנת לקדם חקירה בנושא. כעת, טרור הפצצות האיסלאמי הגיע לאירופה ובעיקר לבלגיה וצרפת. עכשיו אלו שנרצחים ונפגעים אינם אזרחי בלגיה בלבד אלא תושביה!

"אנו מפצירים במערכות המשפט בגרמניה וברחבי האיחוד האירופי להתחיל להעמיד לדין טרוריסטים איסלאמיים כבר עכשיו, כאשר הם עדיין בבסיסיהם המזרח תיכוניים, ולא לחכות עד שהם יגיעו לליבה של אירופה."

במה התעניין הרמטכ"ל הגרמני?

במהלך הכנס החשוב עוה"ד מרדכי ציבין נפגש עם גנרלים ממדינות אירופה, ושיחה מיוחדת נקשרה בינו לבין הרמטכ"ל הגרמני ג'ורג' וולמר. ציבין, שבאופן אישי הוא תומך נלהב של פרוייקט 'חכמת חיים' של פעילי חב"ד, ניצל את ההזדמנות ועניין את הרמטכ"ל הגרמני בכרטיסיות הלימוד של הסוגייה 'אחים לצרה'.

למי שלא שמע עדיין: 'חכמת חיים', הינו פרוייקט שהוקם ביוזמת 'פעילי חב"ד' ובתמיכת קרן מרומים בראשות הרב משה שילת, לפני שנה בדיוק. הוא מבוסס על בקשתו של הרבי שכל אחד ילמד יהודי מילה אחת בתורה ו'אפילו א' ב'. את הפרוייקט מנהל הרב ישראל אשכנזי.

קצת נתונים על הפרוייקט: 350 מאנ"ש ובעלי בתי עסק מפעילים שיעורים כאלה בכל שבוע. היא מונגשת באמצעות כרטיסיות ידידותיות וע"פ נושאים, השווים לכל נפש ומתאימים ל'סיעור מוחות' קבוצתי משותף, בנושאים מגוונים של תורת חיים – התורה הקדושה.

וכאן אנו חוזרים לכנס: עוה"ד ציבין, שהיה מהראשונים שהצטרפו למיזם, תומך בו בכל מאודו ומקיים גם שיעורים קבועים במסגרת עבודתו, מפיץ את הרעיון בכל הזדמנות, וגם את הרמטכ"ל הגרמני הוא עניין בכרטיסיות שעסקו בנושא "אחים לצרה..."

הרמטכ"ל הגרמני האזין ברוב קשב להסבריו של עוה"ד ציבין, ובו במקום ציין כי היה שמח אם ישלחו לחיל החינוך הגרמני רעיונות חינוכיים מהפרוייקט...

מי שלא הגיע לכינוס, אך גם הביע התעניינות בפרוייקט 'חכמת חיים', הוא רפי איתן איש קהילת המודיעין, שבין היתר מופקד על מבצע לכידתו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן בארגנטינה בשנת תש"כ.

"אם התמונה שלי תביא עוד לומדים ב'חכמת חיים', אז אני מוכן להצטלם", אמר בחיוך רפי איתן לציבין שביקש ממנו להצטלם לצורך כך.

(חלק מהפרטים המופיעים על הכנס, מתוך אתר 'גלובס').

*
גם כעת, באפשרות כל אחד ואחד מאנ"ש להצטרף למיזם 'חכמת חיים'. לפרטים והרשמה ניתן לשלוח מסרון לטל': 0526-718-770

או לפנות במייל:
[email protected]




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.