מערכת COL | יום י"א אדר א ה׳תשס״ה 20.02.2005

ישיבת חכמי לובלין תשופץ לקראת סיום הש"ס

לקראת חגיגת 'סיום הש"ס' האירופאית המרכזית שתיערך אי"ה ביום רביעי כ"א אדר א' בהיכל ישיבת חכמי לובלין, בעיר לובלין שבפולין, יצאה משלחת של 'הוועד המארגן' של האירוע מטעם 'מרכז רבני אירופה' לביקור בעיר לובלין שבפולין ובבניין ישיבת חכמי לובלין. מ 'מרכז רבני אירופה' נמסר ל-COL כי עקב חוסר תקציב חוסר אמצעים של הקהילה היהודית בלובלין ובוורשא נמצא בניין הישיבה בליקויים חמורים במיוחד. "דלתות רבות נעקרו ממקומם, הרצפה שבורה ולקוייה, הצבע מזמן התקלף מהקירות, והפאר והדר שאפיין את בניין ישיבת 'חכמי לובלין' המעטירה מזמן חלפו ועברו מן העולם". בניין הישיבה הינו גדול מימדים ויש בו אולמות וחדרים רבים, אולם רובם עדיין אינו ראוי לשימוש ולאכלוס הקהל הרב שאמור להשתתף בחגיגה הגדולה. 'מרכז רבני אירופה' עושים מאמצים רבים ע"מ להכין את הבניין לקראת החגיגה הגדולה, וצוות גדול במיוחד עמל על תכנון האירוע בצורה הטובה ביותר תוך כדי הכנת המבנה לקראת החגיגה.
ישיבת חכמי לובלין תשופץ לקראת סיום הש
אדמו"רים, רבנים וראשי ישיבות מכל רחבי אירופה שקיבלו השבוע הזמנת כבוד ממשרדי 'מרכז רבני אירופה' הבטיחו את השתתפותם במעמד הגדול שבודאי יקדש שם שמיים, יחזק את לומדי ה'דף היומי' וירחיב את מעגל השיעורים והלומדים.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
שאלה לקהל הגולשים
י"א אדר א ה׳תשס״ה
האם משהו יודע יחס הרבי למפעל דף יומי?
האם שהתתף באיזשהו צורה או עידד חגיגות הסיום?
האם אולי הורה לשלוחיו או רבנים להשתתף בזה?
מעניין לדעת.
2.
יחס הרבי
י"ב אדר א ה׳תשס״ה
ידוע שהיו יחסים שונים לכל הענין. ידוע לי מיהודי חב"דניק שגר בקיבוץ של אנ"ש ושם בביהמ"ד ליובאוויטש אירגן שיעור בדף יומי שנמשך עשיריות שנים. פעם כשהוא נכנס ליחידות ביקש ברכה לשיעור דף היומי, והרבי פנה אליו בתמי': מה לכם ולדף היומי?
נראה שמכיוון שאדמו"ר הריי"צ לא קיבל את הדף היומי ואף התבטא נגד זה כאילו שזה מבטל יהודים מלימוד עיוני ועוד ביטויים כאלו, הרבי לא אימץ את דף היומי ולא עודד את זה.
אבל נראה שבשנים האחרונות הרבי שינה את היחס לדף יומי ונתן ברכות לסיומי הש"ס וגם תמך ברעיון לימוד דף היומי הירושלמי שנוסד ע"י האדמו"ר לב שמחה מגור, ונדמה לי שאפילו שלח מכתב לסיום הראשון של דף יומי הירושלמי.
אח"כ כשהרבי קבע את לימוד הרמב"ם היומי תמך את הרעיון בלימוד דף היומי הבבלי והירושלמי כתקדים לרעיון לימוד הרמב"ם (עי' בהקדמה למורה שיעור), אלא שהרמב"ם ענינו הלכה משא"כ לימוד התלמודים שהינם לימוד לגירסא - לימוד התורה כפשוטו.
3.
Daf Yomi
י"ב אדר א ה׳תשס״ה
Regarding the Daf Yomi of the Yerushalmi there are plenty of Horoas from the Rebbe how it should be done. Even though it never became a Takanah
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.