מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ז 06.12.2016

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק ההסדרה; ובלי עמונה

הכנסת אישרה אמש בקריאה טרומית את הנוסח המתוקן של חוק ההסדרה. החוק לא יחול על מקומות שבתי המשפט עסקו בהם, ובראשם עמונה. 59 ח"כים תמכו בהצעת החוק ו-49 התנגדו ● הרב יאיר פרנק רב היישוב עמונה: "במידה ויהיה פינוי הוא יהיה כפוי וכואב, אבל לא נרים יד"  חוק ההסדרה בלי עמונה
הכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק ההסדרה; ובלי עמונה
עמונה לא כלולה בחוק ההסדרה. כרזה על אם הדרך

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הנוסח המתוקן של חוק ההסדרה. החוק לא יחול על מקומות שבתי המשפט עסקו בהם, כמו עמונה למשל. 60 ח"כים תמכו בהצעת החוק ו-49 התנגדו, בהם בני בגין מהליכוד.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר כי זהו החוק להקמת המדינה הדו לאומית. בסיום דבריו קרע הרצוג את ההצעה וירד מהדוכן.

הצעת חוק ההסדרה תובא מחר לוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון. הקואליציה מתכננת להביאה מחרתיים להצבעה בקריאה ראשונה במליאה. הצעת חוק ההסדרה תובא היום לדיון בוועדה המשותפת לוועדת החוקה, חוק ומשפט ולוועדת החוץ והביטחון, לאחר שאושרה אמש בקריאה טרומית. הקואליציה מתכננת להביא מחר את ההצעה להצבעה בקריאה ראשונה במליאה.

מוקדם יותר הניחה הקואליציה על שולחן הכנסת גירסה חדשה של הצעת חוק ההסדרה, וממנה נעדרים הסעיפים הרטרואקטיבים, שהחילו את החוק גם על מקומות שבתי המשפט עסקו בעניינם, בהם עמונה.

ע"פ המתווה יועלה חוק ההסדרה מחרתיים להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת, אך בלי סעיף 7 השנוי במחלוקת.

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי הכל מבינים את מצוקת תושבי עמונה, מעריכים את מסירות התושבים ועובדים קשה מאוד למצוא פתרון לסוגייה. לדבריו, הפתרון שיש בכוונתו להציע, יוכל לאפשר לתושבים להישאר בעמונה, אך הם יצטרכו להעתיק את מקום מושבם ב'כמה עשרות מטרים'.

השר נפתלי בנט מ'הבית היהודי' הביע שביעות רצון מהסיכומים שהושגו בקואליציה לגבי חוק ההסדרה במתכונתו החדשה. "זה יום היסטורי", הבהיר בנט.

"היום כנסת ישראל עברה ממסלול של הקמת מדינה פלסטינית למסלול של ריבונות ביהודה ושומרון, ושלא יהיה לכם ספק: חוק ההסדרה הוא חוד החנית של החלת הריבונות".

ואילו תושבי עמונה חוששים לגורלם:

"הדבר הזה לא יעלה על הדעת. אם עושים מהלך שכזה, צריך לדבר אתנו ולקבל את הסכמתנו" אומר הרב יאיר פרנק, רב היישוב עמונה: "למה שמענו על הסרת סעיף 7 רק מאמצעי התקשורת?"

"מה שמשמעותי להבין זה שלא מדובר בפתרון ראוי ליישוב, מדובר במשהו שאנשי עמונה לא יכולים לחיות אתו. אנחנו דורשים הסדרת היישוב במקומו", אמר הרב יאיר פרנק, רב היישוב עמונה בראיון לרדיו "קול חי". "אם הממשלה והכנסת מקבלים את ההיגיון והדרך של פיצוי ולא פינוי, אין בעיה אמיתית בהחלת הפתרון גם רטרואקטיבית. למה זה לא יכול לכלול את עמונה? הממשלה לקחה אחריות וסוברת שיש אפשרות להסדיר יישובים, צריך שזה יכלול את עמונה".

הרב פרנק אמר כי בבית היהודי ובליכוד לא טרחו לעדכן את תושבי עמונה אמש והבשורה אודות הסרת סעיף הרטרואקטיביות מחוק ההסדרה הגיע אליהם דרך אמצעי התקשורת. "הדבר הזה לא יעלה על הדעת. אם עושים מהלך שכזה, צריך לדבר אתנו ולקבל את הסכמתנו. הסיכום שהיה צריך להיות ובע"ה אני מקווה שיהיה, הסדרת ההתיישבות כולל עמונה".

בנוגע להסכמים אליהם הגיע שר החינוך, נפתלי בנט, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הרב פרנק כי "מדובר במהלך שלטעמי אפשר לעצור אותו, יש בו חורים וחוסר וודאות ואנחנו תושבי עמונה לא שינינו את עמדתנו המקורית. אנחנו חושבים שמה שבא לידי ביטוי זו השאלה, האם יעקר עוד יישוב יהודי בארץ ישראל. הפתרון הזה הוא איננו פתרון, הוא ביזיון. הציפייה שלנו להסדרת היישוב היא מרה"מ, מבנט ומהסיעות החרדיות".

הרב הוסיף ואמר כי במידה ויהיה פינוי הוא יהיה כפוי וכואב, "אבל לא נרים יד. תהיה מחאה רחבה אבל לא נרים יד על אף אחד".


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.