מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשע״ז 06.12.2016

אלפי ילדים באירופה ילמדו על חנוכה באמצעות סדנת פעילויות

לקראת חג החנוכה, בעוד כשלושה שבועות, יצאה לאור תוכנית חנוכה מרתקת ומגוונת לשלוחים בישראל ובאירופה  סדנת פעילויות
אלפי ילדים באירופה ילמדו על חנוכה באמצעות סדנת פעילויות
לקראת חג החנוכה, בעוד כשלושה שבועות, יצאה לאור תוכנית חנוכה מרתקת ומגוונת לשלוחים בישראל ובאירופה.

התוכנית בארה"ק מופצת על ידי 'מעגלי השנה' שעל ידי 'מרכזי יד לילד', ולשלוחים באירופה על ידי אגף 'מורשה' שעל יד 'מרכז רבני אירופה'.

הסדנה ייחודית לילדים נקראת בשם "האור שבקצה המנהרה", דרכה הם ילמדו בדרך מרתקת על הנושאים השונים הקשורים בחג החנוכה בתוספת מסרים וערכים חינוכיים לחיי היום יום.

התוכנית, שנערכה באופן של עשה זאת בעצמך, מיועדת להפעלה עצמית על ידי רבני קהילות או מורים ומורות, והיא כוללת חוברת הדרכה עם חומרים נלווים. בחוברת מאוגדים כל ההפעלות שיכולים המפעילים לעשות לילדים. כמו כן יש בה גם מצגות וקבצים שונים המיועדים לכל הפעלה בנפרד. בהפעלות בהן מחולקים חומרים לילדים, תרגם הצוות את החומר לשפות שונות (אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית).

זאת הפעם השניה בה מופצת חוברת מסוג זה - בסוכות היתה הפעם הראשונה - שמאפשרת הנחלת ערכים, מורשת ותרבות יהודית בצורה חווייתית המתאימים לעולמם של ילדים. מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' הרב מנחם מרגולין אמר: "התגובות הנלהבות בה התקבלה הסדנה הראשונה ברחבי אירופה, מקהלים מגוונים, לימדה אותנו עד כמה דבר כזה היה חסר ודירבנה אותנו להוציא כבר לחנוכה סדנה מותאמת".

התוכנית לחנוכה מתמקדת בשני נושאים:

נסי החג, ניצחון היהודים במלחמה נגד היוונים "מעטים מול רבים" ואת המסר מכך שכאשר נלחמים עם הרוח (האמונה, התורה), מנצחים גם את הכח הכי גדול. הילדים ילמדו גם שהמעט, כאשר הוא איכותי, גובר על המרובה.

נס פך השמן – סיפור הנס לצד סגולותיו ומעלותיו של השמן, עם מסר ערכי על נצחיות העם היהודי.

בחוברת ההפעלה המצורפת לסדנה מוצגים התכנים, הפעילויות (המשתנות בהתאם לגילאים וכמות המשתתפים), והאביזרים הנדרשים לכל שלב באופן ברור ומפורט. התכניות מגוונות וכוללות הצגה חינוכית וסוחפת בשיתוף הילדים,לצד משחק סיכום תחרותי.

את הסדנה ערכה והפיקה מושקא מנדלזון, את סרטי האנימציה ביצע ר' דורון הגי, הגב' יפוש ברכהן הופקדה על הביצוע באולפני ההקלטות.

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג אמר: "קיבלנו תגובות נלהבות מרבנים ומאנשי חינוך כבר עתה, ימים ספורים לאחר הפצת הסדנה. הם ציינו את המקצועיות והערכים שהוטמעו בחן רב, כמו גם את המסרים והתרגום המעולה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.