מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ז 05.12.2016

"המים יירדו, ואנחנו נמשיך": השליח בראיון מקוסומוי המוצפת

תוך כדי שהוא מפלס דרכו לבית חב"ד המוצף בקוסומוי תאילנד, מספר הרב מנדי גולדשמיד ל-COL על ההצפה שלכדה אותו ואת משפחתו בבית חב"ד במוצ"ש, על ילדיו ששטים בסירה להמשיך וללמוד ב"בית ספר נט" בבית חב"ד, ועל המשך הפעילות גם כשמפלס המים מציף את הרחובות ● מיוחד  שלוחים בקוסומוי המוצפת
ששש.... למעלה לומדים ב'בית ספר נט', למטה: מוצף. בעיגול: הרב מנדי גולדשמיד שליח חב"ד בקוסומוי, על רקע תמונה מלפני זמן קצר, של קומת הכניסה המוצפת של בית חב"ד

משה בן-חיים

זה החל בשבת, כשהאי האקזוטי ומושך התיירים קוסומוי שבתאילנד, הוצף לפתע: האגם שבמרכז האי, אליו זורמים כל מי הניקוז, והתעלה המובילה את מימיו לים, לא עמדו בעומס, ומפלס המים החל לעלות ולהציף את הרחובות.

שליח חב"ד, הרב מנדי גולדשמיד, רעייתו וארבעת ילדיו, נאלצו להישאר בבית חב"ד בקומה השנייה. מקומיים עם סירות חילצו את מי שרצה להתפנות, אולם משפחת גולדשמיד עשתה את הלילה במתחם.

תוך כדי שהוא מפלס דרכו לבית חב"ד המוצף בקוסומוי תאילנד הרב מנדי שוחח עם COL, ושיתף במה שעבר עליו ביממות האחרונות:

"במוצ"ש נשארנו בבית חב"ד. אתמול, (א') רצינו לדעת מה קורה בבית, ומה סדר הגדול של הנזק. יצאנו הביתה אני ורעייתי באמצעות סירות של המשטרה המקומית, והגענו הביתה. היה נזק רק לרכוש, ב"ה..."

לאחר שאמדו את הנזק מקרוב, סידרו, ניקו, והכינו את הבית למגורים ככל הניתן, חזרו השלוחים והביאו את הילדים הביתה. אך מה שהפריע להם יותר מהנזק לרכוש, היתה העובדה שכעת הילדים לא יוכלו ללמוד ב'בית ספר-נט': המחשב וציוד התקשורת והאינטרנט בבית נהרסו מההצפות.

"הבוקר (שני), החלטנו שכדאי שהילדים יסעו לבית חב"ד ללמוד ב'בית ספר נט', ויחזרו ככל האפשר לשיגרה", מספר הרב גולדשמיד. "באיזור בית חב"ד שם היו עיקר ההצפות, המים מגיעים עד למותניים. המשטרה העמידה לרשות התושבים סירות, וכך הילדים הגיעו ללימודים - בבית חב"ד".

הצפות כאלו הן דבר נדיר בקוסומוי?

"זו לא הפעם הראשונה שיורד גשם זלעפות, אולם הפעם זהו אירוע בקנה מידה חריג במיוחד. התעלות והאגם לא עמדו בעומס, כעת העמידו משאבות ענק שמנסות לשאוב את כמויות המים מהרחובות. עפ"י הערכה זה ייקח כ-3 ימים נוספים".

בהזדמנות זו, נשמח לשמוע על הפעילות השוטפת בבית חב"ד בימי השיגרה.

"זו השנה ה-8 לפעילות שלנו כאן. בבית חב"ד יש בית כנסת, שיעורי תורה, ומסעדה יהודית כשרה. הפעילות כאן היא בעיקר עם מטיילים יהודים, מהארץ, אוסטרליה, אירופה, ארה"ב, וגם עם הקהילה המקומית. המסעדה מושכת בגלל איכות כמובן, יחס מזמין ומכבד, ומזכה בפשטות יהודים באכילת מזון כשר, והיא היחידה הכשרה בקוסומוי. שבתות הפכו לשם דבר כאן, בהשתתפות של מאות יהודים: החל מ-300 ועד 1000 איש בעונת התיירות, ובשבת הארוחות חינם."

קיבלתם עידוד בתקופה לא קלה זו?

"ב"ה, הקב"ה והרבי איתנו. מקבלים עידוד מכל הכיוונים, חברים, משפחה, גם ברשת המקוונת, וגם אצלכם, ב-COL... זה מעודד. הזמן יעשה את שלו, המים ירדו, ואנחנו נמשיך הלאה, בשליחות שלנו..."

הרב גולדשמיד מוסיף: "הגן נהרס כליל ונשמח לשקם אותו מחדש לטובת כל הילדים היהודים כאן בקוסמוי שמשתמשים בכיתה זו ללימודי יהדות. כמו כן, כאמור מחשבים של הילדים שלי ללימודי 'בית ספר נט' הושבתו בהצפה הביתית".

כשהוא מסיים לשוחח עימנו, שולח לנו הרב מנדי תמונות ב'לייב' מהקומה הראשונה בבית חב"ד המוצפת במים, והוא ממשיך ומראה לנו תמונות מהקומה השנייה, של ילדיו לומדים ב'בית ספר נט', כאילו שאין שיטפונות בקוסומוי...

צפו בתמונות מלפני שעה קלה בבית חב"ד>>>

*
למעוניינים לסייע לבית חב"ד בשיקום הנזקים - לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.