מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשע״ז 04.12.2016

ת"א: התוועדות ר"ח כסלו מלאה באור במדרשת בית שושנה

רחוב ברנר בתל אביב, נמצא במרכזה של 'העיר ללא הפסקה', רגיל לאוירה השינקינאית שהגיעה הישר מהרחוב הסמוך, אוירה של חול ● מאז נפתחה ברחוב מדרשת חב"ד בית שושנה לצעירות מתקרבות - ומאז נפתחו בו גני הילדים של מרכז חב"ד בתל אביב, שינה הרחוב את פניו ● בר"ח כסלו זכה רחוב ברנר להתוועדות חסידית אמיתית  בית שושנה
ת


רחוב ברנר, הוא רחוב תל אביבי הנמצא במרכזה של העיר ללא הפסקה. רחוב שהיה רגיל לאוירה השינקינאית שהגיעה הישר מהרחוב הסמוך, אוירה של חול.

מאז נפתחה ברחוב מדרשת חב"ד בית שושנה לצעירות מתקרבות - ומאז נפתחו בו גני הילדים של מרכז חב"ד בתל אביב, שינה הרחוב את פניו.

בחורות צעירות מהארץ ומחו"ל הרוצות ללמוד יהדות ולהתקדם לקראת הקמת בית בישראל, יודעות שברחוב ברנר 19 ימצאו את מבוקשן. ואכן התרגלו דיירי הרחוב לראות בנות מגיעות לשיעורים, בנות מחלקות נרות שבת ובזמנים מיוחדים קהל רב של נשים ובנות המגיעות להתוועדות או הרצאה מיוחדת במדרשה.

בשבוע שעבר זכה רחוב ברנר שוב להתוועדות חסידית אמיתית. בראש חודש כסלו - היום הבהיר נערכה התוועדות חגיגית סביב שולחנות ערוכים. סעודה עשירה פתחה את הערב כפי שמתאים לראש חודש כסלו, יחד עם סדר ניגונים מרגש ושמח בהנחיית המדריכה מנוחי.

הידיעה כי אחת הבנות באה בקשרי השידוכים בשעה טובה גרמה לשמחה להתעצם והניגונים התחברו לריקודים לצלילי מארש ראש חודש כסלו ושאר ניגונים שמחה.

ואז הגיע החלק המשמעותי והחשוב של ההתוועדות: הרב כץ מרחובות הגיע במיוחד כדי להתוועד על מהותו של חודש כסלו , על המשמעות של להיות חסיד, כיצד ניתן להיות עשיר באמת ע"י שהופכים למשפיע ולא למקבל ואם ח"ו נופלים, כיצד ליפול נכון?...

עשרות נשים ובנות צעירות ישבו מרותקות לסיפורי החסידים והמשלים שקלחו למסרים המרתקים שהועברו בצורה ברורה ובהירה.

בנות מרקעים שונים לחלוטין, חלקן כבר בעיצומו של התהליך חלקן רק בתחילתו יחד עם בוגרות המדרשה, כולן בלי יוצא מן הכלל נהנו, והיה ניתן להרגיש במוחש כיצד התוועדות חסידית אמיתית פועלת ומשפיעה על הנפש יותר מכל דבר אחר.

בסיום ההתוועדות הציגה מנהלת המדרשה הגב' מינדי שמערלינג את מערכת השיעורים לסמסטר החורף בעברית ובאנגלית ואת האפשרויות להצטרף למסלול האקסטרני או למסלול הכולל מגורים במדרשה (כמובן על פי הקריטריונים ועל בסיס מקום פנוי), הודתה לאם הבית הגב' חנה יחזקאל ולצוות המדריכות תמר לויוב ומנוחי אולמן על אירגון ההתוועדות הנפלאה ולקבוצת 'בנות חב"ד' תל אביב שהגיעו לסייע ולהשתתף בהתוועדות.

בנות המדרשה יצאו מההתוועדות בהתרוממות ובשמחה, ובעיקר בצפייה לקראת חודש כסלו גדוש באירועים, כשכבר בשבת הקרובה הם צפויות להתארח אי"ה לשבת שליחות בבית חב"ד רעננה אצל שליחי הרבי משפחת שדמי הנפלאה שמטרת את בנות המדרשה לשבת מליאה כל טוב בגשמיות וברוחניות.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.