מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ז 05.12.2016

עם הפנים קדימה - אנ"ש למען חב"ד בכפר יונה

בשנים האחרונות עברו על שלוחי חב"ד בכפר יונה תקופות לא קלות • מסתבר, שכמו הרבה דברים טובים שסובלים מ"מניעות ועיכובים" - גם מערכת החינוך החבדי"ת בעיר הינה, כנראה, "מוצלחת מדי" - ולצד האהדה הגדולה בעיר היו גם לא מעט קשיים • בימים אלה , לקראת "יום השותפות" שעורך בית חב"ד בכפר יונה, עולה לאוויר קמפיין רחב היקף בתקשורת המקומית ובתקשורת החב"דית תחת הכותרת "בואו נשקיע בכפר יונה" • אנ"ש למען חב"ד כפר יונה
עם הפנים קדימה - אנ
בשנים האחרונות עברו על שלוחי חב"ד בכפר יונה תקופות לא קלות. מסתבר, שכמו הרבה דברים טובים שסובלים מ"מניעות ועיכובים" - גם מערכת החינוך החבדי"ת בעיר הינה, כנראה, "מוצלחת מדי" - ולצד האהדה הגדולה בעיר היו גם לא מעט קשיים.

שיאה של הפרשייה הגיע בתחילת שנת הלימודים הקודמת, כאשר גורמים במשרד החינוך החליטו שלא לאשר את גני חב"ד, ובכך לסגור את גני חב"ד בעיר.
היה זה צעד חסר תקדים, שכן עיתוי ההודעה היה... פחות מיממה לפני פתיחת שנת הלימודים ולאחר מחאות קשות מצד ציבור ההורים שבחרו לקיים את יום הלימודים הראשון עם ילדיהם במשרד החינוך, שנת הלימודים נפתחה. אך אישורם של הגנים נתעכב במהלך כל שנת הלימודים, כשככלות הכל, כל עלויות האחזקה היו מוטלות על בית חב"ד. הסאגה סוקרה בשעתו בהרחבה גם בכלי התקשורת החב"דיים.

בית חב"ד בראשותו של השליח הרב נחמיה שמרלינג פועל בכפר יונה כבר יותר מ-28 שנה. עוד מהימים שבהם כפר יונה הייתה מועצה מקומית קטנה שבה כולם הכירו את כולם. עם השנים צמחה כפר יונה ולפני מספר שנים הפכה באופן רשמי לעיר, ובמקביל אליה צמחה גם העשייה החב"דית בעיר: אל הרב שמרלינג הצטרפו 4 שלוחים נוספים, הוקמו מוסדות חינוך והועמק החיבור עם הקהילה.

כיום פועלים בעיר, לצד הרב שמרלינג ורעייתו, גם השלוחים הרב לוי יצחק סלומון ורעייתו, הרב מנחם מענדל הכהן טורנהיים ורעייתו, הרב דניאל ווסק ורעייתו והרב ישי אלגזי ורעייתו.
פרשיית הגנים הפכה ב"ה להיסטוריה, וכעת, אומר הרב שמרלינג - זה הזמן להביט קדימה: "בשום מקום לא כתוב שאחרי 28 שנה אין יותר נסיונות או שהכל צריך לבוא בקלות..." הוא אומר, תוך שהוא מחייך את החיוך המוכר והכובש שהפך לסמל שלו. "המציאות מכתיבה אתגרים משלה, והפיכתה של כפר יונה לעיר, מציבה אותנו, לאחר 28 שנה, בנקודת התחלה חדשה. קשיי השנה החולפת היו בכדי שנצלח אותם באופן של "לכתחילה אריבער" ונצא מהם מחוזקים עוד יותר ונסתער קדימה!".

בימים אלה , לקראת "יום השותפות" שעורך בית חב"ד בכפר יונה, עולה לאוויר קמפיין רחב היקף בתקשורת המקומית ובתקשורת החב"דית תחת הכותרת "בואו נשקיע בכפר יונה".

"הרבי לימד אותנו שהפצת היהדות היא ההשקעה הטובה ביותר. לחנך עוד ילד יהודי, לדאוג שעוד יהודי יברך על ד' מינים, לשמח חיילים בבסיסים - אין יותר משתלם מזה!" אומרים לנו במטה הקמפיין.

שלוחי הרבי בכפר יונה ייצגו שלא במודע בתי חב"ד רבים המפעילים מוסדות חינוך. כעת, הם זקוקים לעידוד של כל אחד מאתנו. אחרי שנים כה קשות, מחובתו של כל חסיד חב"ד להירתם ולתת כתף לבית חב"ד בכפר יונה.

השותפות של כל אחד מאתנו היא התודה לחב"ד בכפר יונה, והיא זו שתיתן לו כוח להמשיך ולהפיץ אידישקייט לכל תושב ותושב בכפר יונה גם בשנים הבאות.

יום השותפות של חב"ד בכפר יונה יצא לדרך ביום שני ה' בכסלו בשעה 16:00 (שעון ישראל), ויימשך עד יום שלישי ו' בכסלו בשעה 22:00 (שעון ישראל).
 
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.