מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשע״ז 04.12.2016

תורה ללא הפסקה בכולל "תפארת שם טוב" תל אביב

שמו של כולל תפארת שם טוב הולך לפניו. בס"ד עצומה זוכה הכולל לגבש בשנה זו מחזור שני של אברכי משי ת"ח מוסמכים, על אף גלגוליו השונים (אם תרצו גלויות) בכמה אתרים, מצליח הכולל להעמיד רבים באורח נבכי ההלכה על כל פרטיה ממסד ועד טפחות • מלבד הכנת החומר הנלמד ע"י האברכים עצמם, כפשוט, עמל בחיות ובכישרון רב ראש הכולל הרב חיים קירנברג על הנגשת החומר כולו לתועלת הלומדים, יסודות הדינים והבנתם בפרט, שיטת השו"ע בכלל ועוד ועוד, הם אבן פנה בכל נושא נלמד • תפארת שם טוב
תורה ללא הפסקה בכולל
העובר ושב ברחוב המפותל העונה לשם בר כוכבא, אינו יכול להחמיץ את כרזת הענק המודיעה בצהוב עז "מנחה ב 2" בפשטות הידיעה ולבטח נכונותה, משדרת בחום יהודי יקר 'בא אל התיבה'!

קמט קל במצח בתוספת משיכת כתפיים ספקנית היתכן נווה מדבר בלב שממה?! והנה היהודי שלנו כבר בפתח, מופתע ולא בכדי, מבעד למפתן הקטן תחזינה עיני התל אביבי התורן, תריסר אברכים רכונים על תלמודם בלהט מנצחים זא"ז בהלכה בלא משוא פנים, כאומרים: הגעת ליעד, זוהי תל אביב של מעלה כאן למטה ומבהירים בגאון: אין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה, פשוטו כמשמעו.

כנראה שתחושת חמימות מורגשת בפינה זו מה שמסביר את התרחבות מעגל המתפללים בהיכל הכולל.

אכן, שמו של כולל תפארת שם טוב הולך לפניו. בס"ד עצומה זוכה הכולל לגבש בשנה זו מחזור שני של אברכי משי ת"ח מוסמכים, על אף גלגוליו השונים (אם תרצו גלויות) בכמה אתרים, מצליח הכולל להעמיד רבים באורח נבכי ההלכה על כל פרטיה ממסד ועד טפחות.

מלבד הכנת החומר הנלמד ע"י האברכים עצמם, כפשוט, עמל בחיות ובכישרון רב ראש הכולל הרב חיים קירנברג שליט"א על הנגשת החומר כולו לתועלת הלומדים, יסודות הדינים והבנתם בפרט, שיטת השו"ע בכלל ועוד ועוד, הם אבן פנה בכל נושא נלמד.

במסגרת זו, כל סעיף בשו"ע נידון בהרחבה ממקורותיו ברבותינו הראשונים, החל מדיוק בלשונותיהם הם וכלה בלשון השו"ע עצמו. ליבון סוגיות אלו נעשה גם בשיעורים כלליים לכל אברכי הכולל וכמובן גם במו"מ בשעות הסדרים.

חשוב לציין שנדבך יסודי באופן הלימוד הוא, בנוסף לבקיאות הרבה הנרכשת מושם דגש בלתי מתפשר על עיון עצמי הנדרש מכל אברך, דבר הנעשה בין היתר בדיבוק חברים וסיכום בכתב של החומר הנלמד.

אין ספק בתועלת שיטת לימוד זו, שמקנה ידע אמיתי ומוצק בחומר, ידע שהוכיח את עצמו במבחנים הארציים של הרבנות-הראשית (היכל-שלמה).

כחלק מהעצמת הידע בחומר, דואגת הנהלת הכולל להביא רבנים מומחים בתחומם, שיוסיפו מתורתם ע"י שיעורים מיוחדים, בחלקם מעשיים.

נוסף על כך עומדת לתועלת הלומדים ספריה מכובדת עם כר נרחב של ספרים להעמקה ודיון בכל נושא, זאת לצד מערכת מחשוב מתקדמת המאחסנת אלפי ספרים מבית אוצר החכמה.

הנהלת הכולל רואה לעצמה זכות גדולה לתגמל כיאות את האברכים הלומדים בכולל למען הסר מליבם דאגות בגשמיות, ולאפשר להם לשגשג בתורה הקדושה נגלה וחסידות ובד בבד לפרוץ קדימה בערי השדה הנמצאות בסמיכות לכולל בשליחות הקודש של כ"ק אדמו"ר, דבר הבא לידי ביטוי בכמה אופנים, בשיעורי תורה לנוער, מבצעים וכדו'.

כמו"כ תקוות ושאיפת הנהלת הכולל לקבל כל אברך בר אוריין הפונה אליה המעוניין בלימוד זה דאסוקי שמעתא אליבא דהילכתא כרצונו הק' של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

מתוך כל אלו הדברים המדברים בעד עצמם, עולה התודה והברכה לקרן מרומים ולעומד בראשה על הסיוע הרב לכולל בכל ימות השנה.

בעזרת ה' בימים שלישי ורביעי יתקיים יום ההתרמה השנתי לכוללנו אנא טלו בו חלק לעזור לכולל להמשיך ולהתרחב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.