מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשע״ז 02.12.2016

חגיגת ענק באור יהודה: עשרות תמימים זכו לסיים מסכת

אווירת חג פשטה על אור יהודה ביום בו נערך המעמד הגדול והמרגש של ישיבות 'תומכי תמימים' בעיר, במהלכו נחתם 'מבצע תורה' לשנת תשע"ו והוכרז על פתיחת 'מבצע תורה' לשנת תשע"ז ● במעמד השתתפו תלמידי הישיבה והוריהם, צוות הישיבה, רב העיר, רבני חב"ד, אישים נכבדים ומקורבים רבים, ובמהלכו נישאו נאומים מאלפים, תמימים סיימו את המסכת והוענקו תעודות הוקרה. בעוד חודשיים וחצי, בשיאו של מבצע תורה, יוצא לדרך המסע הגדול של המצטיינים לחצרות קודשנו  סיקור מקיף וגלריה נרחבת
חגיגת ענק באור יהודה: עשרות תמימים זכו לסיים מסכת
צילום: שגב פלד
אווירת חג פשטה על העיר אור יהודה בכ' מר חשוון. ישיבות 'תומכי תמימים' חתמו את 'מבצע תורה' לשנת תשע"ו והכריזו על פתיחת 'מבצע תורה' לשנת תשע"ז, במעמד מרומם ומרגש באולמי 'קינגסטון' המפוארים, בהשתתפות תלמידי הישיבה והוריהם, צוות הישיבה, רב העיר, רבני חב"ד, אישים נכבדים ומקורבים רבים.
אימפריית ישיבות תומכי תמימים באור יהודה, בראשות הרב שלום דובער הנדל, הפכה למגדלור של תורה מאז הוקמה ושמה יצא למרחוק בקהילות אנ"ש ברחבי הארץ. לא בכדי, בחרו תושבים רבים לבוא וליטול חלק במעמד של הישיבה שמקרינה מאורה הגדול על כל הסביבה.

המעמד נפתח עם פרק התהילים של הרבי על ידי הרב משה הלל, משפיע בישיבה הגדולה, המונה עשרות תמימים מכל רחבי הארץ.

כשהרבי התפעל מבחור שסיים את בבא בתרא

גולת הכותרת של המעמד, סיום מסכת בבא בתרא – המסכת הגדולה בש"ס. ראש הישיבה הרב הנדל, ציין בפתח דבריו שעשרות תמימים מישיבות תומכי תמימים זכו לסיים את המסכת. בהמשך סיפר, שכשהנהלת אחת הישיבות כתבה לרבי על בחור שסיים את בבא בתרא, הגיב הרבי בהתפעלות, בעודו נעמד מלוא קומתו ומביע בתנועת יד של התפעלות ונחת רוח גדולה: "גאנץ בבא בתרא?"...

את המסכת התכבד לסיים הת' חיים שלום אביעד, תלמיד הישיבה הקטנה. לאחריו התכבד לסיים את הרמב"ם הת' שניאור זלמן ליסון, תלמיד בישיבה הגדולה. לאחריהם, הת', השליח בישיבה, מנדי בן חמו פתח את המחזור החדש של הרמב"ם.

בשלב זה של האירוע, דובר על המבצע הגדול שיוצא לדרך, במסגרתו יטוסו המצטיינים לחצרות קודשנו לקראת יו"ד שבט, יום הסתלקותו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ ויום קבלת נשיאותו של הרבי. "המבצע דורש מהתלמידים לימוד של מאות שיחות ומאמרים של הרבי", סיפר הרב הנדל למשתתפים.

הרב הנדל דיבר על החידוש הגדול השנה, כשההורים מוזמנים בעצמם ליטול חלק במסע הגדול יחד עם ילדיהם המצטיינים.

כאן הוזמן לשאת דברים בפני ההורים מנהל סניף פאג"י בבני ברק, ישראל קוגלר, מידידי הישיבה, שדיבר על העניין של "אם אין קמח את תורה", וסיפר על ההשקעה הגדולה של הנהלת הישיבה לרווחתם של התמימים.

לאחריו הוזמן הרב מנחם מענדל הכהן פרידמן, שליח הרבי לאור יהודה, ששיתף את התמימים ברגעים אישיים עם הרבי, דיבר על סיום הרמב"ם וחיזק את התמימים לקראת הנסיעה לרבי והצורך להתמיד בלימוד ענייני גאולה ומשיח.

הנאומים המרכזיים

שלושה נאומים מרכזיים חשמלו את האווירה וריתקו את המשתתפים הרבים בדבריהם המאלפים והנוגעים ללב, כשהם מתבלים בסיפורים ושביבים שחוו במחיצת הרבי במהלך השנים.

הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין דיבר בהרחבה על החשיבות העצומה של מבצע תורה ועל היוקר הגדול שהראה הרבי לכל דיווח על לימוד של תמימים. בשפתו העשירה והציורית, ריתק הרב דרוקמן במשא מאלפת והלהיב את התמימים לנצל כל רגע ורגע.

הרב מנחם מענדל גרונר שליח הרבי ומראשי ישיבת תות"ל קריית גת התמקד בדבריו על החשיבות והיוקר של הנסיעה לרבי, כשהוא משלב בין דבריו סיפורים מיוחדים מהדברים שחווה בעצמו בחצרות קודשנו.

הרב ישראל הלפרין שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בהרצליה, דיבר על החשיבות בחידוש חידושי תורה ועורר על האמונה החזקה במלך המשיח שצריכה ללוות כל בחור ובחור.

תעודות הוקרה למצטיינים

בשלב זה של המעמד המיוחד, הוענקו תעודות הוקרה למצטייני מבצע תורה תשע"ו. רב העיר, הגאון הרב ציון כהן ונציג התורמים איציק מיכאלי, התכבדו לחלק חלק מהתעודות לתמימים. רב העיר בירך את התמימים שיעלו מעלה מעלה במעלות התורה וכן את ההורים שירוו נחת מבניהם העמלים בשקידה על לימוד התורה.
מנכ"ל הישיבה, הרב יחזקאל חנונו, נשא דברים לקראת סיום האירוע, ועורר את ההורים ליטול חלק במסע, כשהוא מסביר את התרומה האדירה שזה ייתן לכל אחד מהם. בסיום דבריו, חמש עשרה הורים כבר הביעו את רצונם להשתתף במסע התמימים הגדול שייערך, כאמור, לקראת יו"ד שבט השנה.

האירוע לווה בנעימות חסידיות על ידי אמן הקלידים ר' לוי אוטינסקי ובפרקי שירה על ידי תלמידי הישיבה.

המעמד נחתם בהקרנת קליפ וידאו מרגש ועוצמתי ממסע התמימים לרבי בשנת תשע"ו, מה שהכניס את כולם לאווירת הנסיעה, כבר חודשיים וחצי לפני צאתו לדרך...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.