מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשע״ז 01.12.2016

ראו, הוזהרתם ● פרשיית 'קיירוס'

איש התקשורת החב"די והעורך הכלכלי של רדיו קול חי צבי טסלר פרסם לפני מספר חודשים טור ב-COL ובו הוא מזהיר מפני תופעת הפירמידות, ובמיוחד מפני שתיים מהן המסתובבות בין אנ"ש ומפילות חללים ● "לא הייתי מטריח אתכם לקרוא את זה, לולא היו מסתובבות בין אנ"ש בתקופה האחרונה לפחות שתי פירמידות כאלו, שמפילות חללים רבים" ● אמש, נראה כי מה שחששו ממנו כל כך, קרה: פרשיית 'קיירוס' התפוצצה בתקשורת ברעש גדול, ורבים חוששים לגורל כספם, ביניהם לא מעט חסידי חב"ד. ר' צבי טסלר ל-COL: "שמח שהצלחנו להציל ולו כמה מאנ"ש"  לסיפור המלא
ראו, הוזהרתם ● פרשיית 'קיירוס'
ר' צבי טסלר על רקע תמונת אילוסטרציה

לפני מספר חודשים איש התקשורת החב"די צבי טסלר פרסם טור ב-COL ובו הוא מזהיר מפני תופעת הפירמידות, ובמיוחד מפני שתיים מהן המסתובבות בין אנ"ש ומפילות חללים: "לא הייתי מטריח אתכם לקרוא את זה, לולא היו מסתובבות בין אנ"ש בתקופה האחרונה לפחות שתי פירמידות כאלו, שמפילות חללים רבים".

אמש, נראה כי מה שחששו ממנו כל כך, קרה: פרשיית 'קיירוס' התפוצצה בתקשורת ברעש גדול, ורבים חוששים לגורל כספם, ביניהם לא מעט חסידי חב"ד.

אתר 'כיכר השבת' מפרסם כתבה על מיזם קיירוס פלאנט, שלדברי התחקיר באתר הציע חכירת שטחים במחשבים תמורת רווחים מצירוף משקיעים נוספים, נקלע לקשיים, והמשקיעים לא יכולים למשוך את כספם.

תחקיר כיכר השבת: קריסת חלום 'קיירוס'? המשקיעים החרדים חוששים לכספם

"קשיים משמעותיים במיזם ששיווק חבילות השקעה בחברת "קיירוס פלנט" - במסגרתה המצטרפים למיזם משכירים כביכול שטחי אחסון וכוח עיבוד במחשבים ביתיים ולפי הצהרות החברה זוכים לרווחים. ל"כיכר השבת" נודע כי המיזם לגביו עלו בשנה האחרונה לא מעט תמיהות נקלע לאחרונה לקשיים חמורים, כאשר המשקיעים בפרויקט - בהם גם לא מעט חרדים - חוששים כי איבדו את כספם", כך מפרסם אמש 'כיכר השבת'.

"המיזם מציע לכל דורש אפשרות להשכרת מחשבים ביתיים, כשלטענת החברה היא מוכרת לצדדים שלישיים את כוח העיבוד ואת שטח האחסון עבור מחשוב מבוזר, אלא שעבור האפשרות להשכרת המחשב הביתי נדרשים המשקיעים להכניס לחברה סכומים של עד כ-11,000 שקלים אותם מגדירה החברה כ"פיקדון".

"בחברה מצהירים כי הפיקדון ניתן כ"הוכחת רצינות" וכערובה לכך שהמשקיע לא יכבה את מחשבו וישבש את עבודת המערכת. לטענת החברה, כספים אלו מוחזרים כחלק מהרווחים החודשיים למשקיעים. אלא שלאחר שנה, התכנית מסתיימת והמשקיע נאלץ להכניס שוב השקעה כ'פיקדון' להוכחת אותה רצינות.

"בתמורה לצירוף משתמשים חדשים לרשת, המשקיע זוכה בתמורה של כ-15 אחוזים. המשקיע גם זכאי לאחוזים נוספים עבור כל צירוף שמבצע המשקיע שהוא צירף למיזם - מאפיין שמעלה חשש כבד לפיו החברה פועלת בשיטת פירמידה.

"משקיעים חרדים שהצטרפו למיזם בעקבות כנסים שנערכו בריכוזים חרדים, סיפרו ביממה האחרונה בשיחות עם "כיכר השבת" כי יוסי גולדשמיד, מי שמוצג בפרסומים שונים כנציג החברה בישראל, הציע למשקיעים לרכוש מחשבים בעלות של 500 שקלים לצורך המיזם. על פי ההערכות, המחשבים הפשוטים לא מסוגלים לשמש רשת מחשבים רצינית.

"בעוד החברה כאמור מצהירה באופן רשמי כי את שטחי האחסון וכוח העיבוד היא מוכרת לצדדים שלישיים, התמורה שמקבלים המשקיעים משתנה לפי גודל ההשקעה. כך שייתכן שמשקיע שהכניס סכום של 11,000 שקלים יקבל סכום של 20 דולרים ביום, זאת כאשר משקיע שהכניס מאות דולרים בודדים יקבל עבור אותו מחשב דולרים בודדים, תלוי ביחס ההשקעה.

"בשנה האחרונה ערכו בכירים במיזם שורת כנסים בישראל שנועדו לגיוס משקיעים, בין השאר כאלו שפנו בצורה ממוקדת לחרדים שלא בהכרח מתמצאים ברזי הטכנולוגיה, זאת כאשר אדם המתמצא פחות או יותר בתחום הטכנולוגי יודע כי עלות שימוש בשרתים גדולים כמעט אפסית ולא ברור מי הם הלקוחות שנזקקים לשטחי האחסון של קיירוס.

"בשבועות האחרונים, נאמר למשקיעים בחברה כי לא יוכלו עוד למשוך את כספם בצורה בה היו רגילים לעשות זאת עד היום. מקורות במיזם מסרו ל"כיכר השבת" כי החברה טענה ללקוחות כי השינוי מבוצע בעקבות הונאה שביצעו כביכול עובדים בחברה. לצד זאת, מעדויות שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי גולדשמיד, שצירף ישראלים רבים למיזם אמר למשקיעים כי בכוונתו לייבא לישראל בשבועות הקרובים כרטיסי אשראי מיוחדים של החברה עימם ניתן יהיה למשוך את הכספים.

"בפרסומים שונים באינטרנט מוצג גולדשמיד כ"נציג קיירוס בישראל", אלא שכאשר פנו אליו מ'כיכר השבת', גולדשמיד התנער ואמר כי אין לו קשר לחברה. לדבריו, הוא רק צירף אליה משקיעים ישראלים ומשקיע בה בעצמו. גולדשמיד הודה כי אכן החברה נקלעה לאחרונה לקשיים, אך הפנה אותנו לאלכס פולונסקי, המוצג אף הוא בפרסומים שונים כנציג החברה בישראל.

"אלא שגם פולנסקי הכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא נציג החברה בישראל, והפנה אותם בחזרה למר גולדשמיד שלטענתו מייצג את החברה ונמצא בקשר ישיר איתה. לשאלה לגבי מצב החברה כיום, ענה פולונסקי: "וודאי שיש קשיים בחברה, אבל הם אומרים שהם יוצאים מזה". בהמשך השיחה, פולונסקי אף הודה כי הוא חושש לכספים שהשקיע במיזם.

"בשיחה נוספת שקיים 'כיכר השבת' עם מר גולדשמיד, הוא טען בתוקף כי מר פולונסקי הוא נציגה של החברה בישראל. גולדשמיט הודה כי החברה "עברה הליכים שיש כאלה שיקראו לזה משבר", אך טען כי הוא עדיין מאמין שהחברה תתאושש. בהמשך, הוא הצהיר כי התנתק מהפעילות עם החברה מזה חצי שנה.

"אלא, שלמרות ששני הנציגים הבכירים של החברה בישראל מודים בקשיים החמורים, ואחד מהם אף מביע חשש מאיבוד הכספים שהשקיע בה, משווק במיזם "קיירוס ישראל" מספר ל"כיכר השבת" כי "נכון לעתה עדיין מנסים לצרף משקיעים חדשים לחברה".

*

איש התקשורת החב"די צבי טסלר, הבוקר ל-COL: "שמח שהצלחנו להציל ולו כמה מאנ"ש ליפול בהונאות פירמידה".

לטור המלא של צבי טסלר: לחץ כאן לקריאה
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.