מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ז 20.11.2016

משבר הטיסות: ומה אומרים הסוכנים החב"דיים?

ידיהם של הסוכנים החב"דיים עמוסי עבודה בימים אלו, בצל משבר הטיסות ערב כינוס השלוחים העולמי בניו יורק ● יחיאל פליישמן: "המשבר לא נראה לקראת פתרון בימים הקרובים" ● אפרים קמיסר: "מצב שלא הכרנו"  סוכני הנסיעות מדברים
משבר הטיסות: ומה אומרים הסוכנים החב
מימין: אפרים קמיסר, ויחיאל פליישמן. צילום רקע: ישראל ברדוגו

כתב COL

בשיאו של משבר הטיסות, ערב כינוס השלוחים העולמי בניו יורק, ידיהם של סוכני הנסיעות החב"דיים מלאות עבודה: הטלפונים מצלצלים כל העת, רוכשי כרטיסים מודאגים מבקשים לבטל את כרטיס הטיסה, או לחלופין מבקשים עוד פיסת מידע. לאלו שמבטלים, הסוכנים דואגים למצוא עבורם טיסה בחברה זרה, והמשרדים רוחשים ככוורת דבורים.

שאלנו שניים מסוכני הנסיעות החב"דיים: מה קורה בשטח? איך מתמודדים עם המשבר?

אפרים קמיסר:

"החידוש מהבוקר שאל-על מודיעה שעד סוף החודש שאפשר לבטל הכרטיס ולהזמין כרטיסי טיסה בחברה אחרת. המבטל לא יצטרך לשלם 240 דולר דמי ביטול, כמו שהיה עד עתה. כעת אנו עסוקים בלמצוא כרטיסי טיסה חלופיים ללקוחות שמעוניינים בכך.

"זהו מצב שלא הכרנו מעולם. היסטוריונים בדקו ומצאו שבשנת תשמ"ב אל על הגיעו למצב דומה ולמשבר עבודה, והחברה היתה סגורה לחצי שנה. אולי אנחנו עכשיו חוזרים לזה, 32 שנה אחורנית... מי יודע.

"על כל פנים כרגע הכל ממש באוויר, אנו נאלצים להחזיק הזמנות כפולות. ז"א להחזיק את ההזמנות שכבר יש, ולהיות בכוננות אם הטיסה מתבטלת. אם מתבטלת – אנו צריכים להעביר אותם לטיסה של חברה אחרת.

"אני חושב שהסוכנים החב"דיים היו מאוד שמחים אם המשבר לא היה קורה בדיוק ערב הכינוס. אבל כיוון שבהשגחה פרטית זה קרה השבוע, נעשה המוטל עלינו כמו שצריך... הכינוס, צעוד יצעד..."

יחיאל פליישמן:

"
אל על נקלעה לסיטואציה מסויימת, והיא מצידה הוציאה הבוקר הודעה שאפשר לבטל טיסות. הם מנסים להעביר אנשים לטיסות אחרות, אין להם טייסים.

"מרבית הנוסעים טסים לקראת שלישי רביעי, יש כעת הרבה ביטולים. הבוקר אנשים הגיעו לשדה ולא היתה להם טיסה, זה הגיע כבר למצב שלא מודיעים ערב קודם, בן אדם מגיע לשדה ואין לו טיסה. אנשים חוששים שזה מה שיקרה להם.

"מאידך, בא נשים דברים בפרופורציה: 90 אחוזים מהטיסות של אל על יוצאות כרגיל. יש פה ושם שהטייסים עושים שביתה של הרגע האחרון ולא יוצאים, זה לא שאין טיסות והכל מבוטל.

"עובדה היא שבימים האחרונים מספר טיסות לניו יורק בוטלו, ואנשים חוששים. ובשל החשש הזה הנוסעים רוצים לעבור לטיסות חלופיות, הם לא רוצים את הלחץ הזה. וזה מה שאנו עושים עכשיו למצוא פתרונות לנושאים הללו.

"ממליץ לעשות הפסקה"

"אני עובד גם עם אל על ואפילו ממליץ לטוס איתם, אך בימים האחרונים אני משתדל שלא למכור כרטיסי טיסה באל על. אני ממליץ לעשות הפסקה, עד 'יעבור זעם' והעניינים יתבהרו.

"כשלקוחות רוכשים כרטיסים ב'אל על', העבודה כפולה, כי אם הטיסה מתבטלת, העבודה נופלת עלי כסוכן, שמחוייב לדאוג ללקוח שלו.

"לענ"ד המשבר לא נראה לקראת פתרון בימים הקרובים. יש כאלה שאומרים 'בא נמצא כרטיס טיסה חלופי', ויש כאלה שמוכנים לקחת סיכון, ומעדיפים בכל זאת לטוס ב'אל על'. וכמו שאמרתי, רוב הטיסות כן יוצאות כרגיל. מבחינת אל על הם מנסים למצוא פתרונות, אך לא תמיד יש אלטרנטיבה. אני עובד קשה עכשיו למצוא את הפתרונות..."



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.