מערכת COL
|
יום י"ט חשוון ה׳תשע״ז
20.11.2016
מאות שלוחים חוששים מביטול טיסות; ואיך מגיבים באל על?
לקראת כינוס השלוחים שיפתח בעוד ימים אחדים, מאות שלוחי חב"ד שהזמינו כרטיסים בחברת אל-על, חוששים ● בעין הסערה: חברת אל-על הודיעה לפני שעה קלה כי לקוחות שהזמינו כרטיסים עד כ"ט חשוון 30 לנובמבר למניינם, יוכלו לבטל את הכרטיס ללא תשלום דמי ביטול ● גורם בכיר באל-על עונה על הטענות נגד החברה משבר הטיסות
למעלה: מטוס אל-על (צילום: יח"צ בואינג) למטה: לוח טיסות (צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו)
כתב COL
שיבושים קשים בטיסות אל על; הסכסוך בין הנהלת החברה לטייסים מחריף, וההנהלה הודיעה הבוקר (ראשון) שבשל עיצומי הטייסים, שלוש טיסות בוטלו או נדחו: טיסת UP לברלין, טיסה 007 לניו יורק וטיסה ללונדון שתועבר למטוס חכור.
השביתה החלה בוסף שבוע שעבר, אך השיבושים הקשים החלו אמש עם צאת השבת, כאשר טיסת אל-על לבייג'ין נדחתה בעשר וחצי שעות להבוקר, הטיסות לבנגקוק ולניו יורק בוטלו וטיסה נוספת לניו יורק הועברה למטוס חכור.
ובינתיים, ההנהלה פרסמה רשימה של קברניטים וטייסי משנה שסרבו לטוס או לא נענו לפניות אליהם ואומרת כי היא רואה בחומרה את ההתנהלות הזו, הפוגעת הן בנוסעים הן בעובדי החברה.
בוועד הטייסים הגיבו בחריפות ודחו בתוקף את הטענות.
עדכון: בחברת אל-על הודיעו היום (ראשון) כי לאור השינויים בלוחות הזמנים בשל עיצומי הטייסים, החליטה אל על להקל על מדיניות הביטול והשינוי של לקוחות החברה. הוחלט כי ביחס לטיסות היוצאות עד ליום כ"ט חשוון (30 בנובמבר 2016) תאפשר החברה ביטול הטיסה והחזר כספי מלא בגינה ללא דמי ביטול וכן תאפשר שינוי מועד הטיסה ללא דמי שינוי. את השינויים יש לבצע מול הגורם מולו בוצעה ההזמנה.
*
לקראת כינוס השלוחים שיפתח בסוף השבוע, מאות שלוחי חב"ד שהזמינו כרטיסים חוששים, ובצדק; הבוקר בוטלה טיסה לניו יורק, והובטח לנוסעים – ביניהם שלוחים רבים, כי החברה תמצא פתרונות אחרים.
בצל משבר הטיסות, שוחחנו הבוקר עם גורם בכיר באל-על:
לקראת כינוס השלוחים העולמי שיפתח בסוף השבוע, מאות שלוחי חב"ד שהזמינו כרטיסים חוששים. האם בהנהלת החברה מודעים לחשיבות האירוע המרכזי של חב"ד המרכז תחת קורת גג אחת את שלוחי חב"ד מרחבי תבל? ואיך היא נערכת במשבר הטיסות?
"קודם כל, ידוע שכל מי ששייך לליובאוויטש וחב"ד זוכה באל-על ליחס מיוחד ולו בגלל שהם לקוחות קבועים ונאמנים שלנו במשך השנים. ולו גם בגלל שהרבי כתב ב'אגרות' שצריך לטוס באל על. שאלתך, שאלת המליון: הבלאגן נובע מעיצומי הטייסים. ההנהלה מחוייבת לעשות הכל שלקוחותינו יגיעו בזמן ליעדם, ולכן חכרו מטוסים זרים כשהטיסות בוטלו.
"חכירה של מטוס על צוותו היא לא דבר של מה בכך: צוות משגיחי כשרות מיוחד בפיקוח הרב חיות עולה על המטוס כדי להכין אותו, זה כאב ראש לא קטן לנהל דבר כזה, וגם עולה הון. היה קל לומר 'סוגרים את החברה עד שהטייסים יתעשתו', אבל לא זה המצב. אנו נתונים למעשה בידי הטייסים, ואנו תקווה שיבינו שהם כורתים הענף עליו הם יושבים.
זה יכול להפסק הלילה וגם עוד שעה. כעת נכנס לתמונה אבי ניסן-קורן יו"ר ההסתדרות ואנו מקווים שיסייע בפתרון המשבר".
אלו פתרונות מציעה החברה למי שתקוע?
"אל על יש לה מסורת עתיקת יומין שלא מפקירה את הנוסעים, הן בחו"ל והן בארץ. יעידו אנשי חב"ד שכשמטוס שלנו נתקע בתאילנד, אל על בסיוע בתי חב"ד דואגים ששומרי שבת יוכלו לשהות בבתי מלון סמוכים ע"ח החברה. בכל מקום הם מחייבים גם מרצון טוב ולא רק כחובה. כנ"ל גם כאן: אנשי אל על נותנים לסייע ככל האפשר. צריך להזדמן בשעות הערב ולראות בטרמינל איך אנשי אל על מסתובבים בין הנוסעים לדאוג להם. אל על לא תפקיר אף אחד.
איך תפעלו בנגישות למי שנתקע והטיסה שלו נדחתה בפתאומיות?
"כשיש בעיה כזאת שטיסה מבוטלת, הנוסעים מקבלים הודעות במסרונים, ובמיילים. לאל על יש את אחד המוקדים המתקדמים בעולם. מוקד שירות הלקוחות: 03-9771111 או 2250*. אנו נעשה כל מאמץ לתת מענה לכל בעיה.
אלו דרכים תשקמו את האימון כלפי חסידי חב"ד, שנפגע במשבר הטיסות?
"אין ספק שאל על ביום שאחרי תצטרך לעמול קשה כדי להחזיר אמון הנוסעים בחברה. יש גורמים שכבר עובדים על תכנית מגירה, והחברה תעשה הכל ש'היום שאחרי' יהיה כבר היום או מחר. הלקוחות יודעים מה החשיבות שאל על מייחסת לבטיחות הטיסה, והיא החברה היחידה שיש בה אך ורק אוכל כשר, ולא מקיימת טיסות בשבת. עבור יהודי שומר תורה ומצוות חברת אל על היא מועדפת.
משפט סיכום?
"מי שנוסע לאוהל של הרבי או נמצא שם ויכול לבקש ברכה להצלחת החברה ופתרון המשבר - יבורך. אל על וחב"ד הולכים יד ביד, ובכל מקום יש שיתוף פעולה פורה וממושך. נקווה שזה ימשיך כך".
הוסף תגובה
0 תגובות