מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ז 18.11.2016

'כולל חב"ד' יחנוך מרכז שיקומי ענק בירושלים

מבנה הנמצא בתוכנית שימור בירושלים, נרכש על ידי 'כולל חב"ד' בעלות של מיליוני דולרים ויהפוך למרכז מיוחד שייתן מענה לאנשים עם נכויות פיזיות קשות ל"ע  ●  בחודשים אלו הולכות ונשלמות עבודות השיפוץ המקיפות, במטרה להכשיר את המקום שייקרא 'מרכז פינגר' ●  וגם: מה נחשף בקומת המרתף?  מרכז שיקומי ענק בירושלים
'כולל חב
הולכות ונשלמות בימים אלו העבודות לקראת חנוכת 'מרכז פינגר' שייתן מענה לאנשים עם נכויות פיזיות קשות ל"ע. כל מי שנקלע לירושלים, ער לשינויים המופלגים העוברים עליה. מבנים חד קומתיים פינו מקומם למגדלים רבי קומות; העיצוב המודרני מחליף את האבק שכיסה בתי עסק ומרכזי סחר ולמרות שהניחוח הירושלמי נשמר – העיר עוברת "מתיחת פנים" רצינית. וממש במרכז התהליך הזה, בלב התוסס של שכונת 'מחנה יהודה', הולך ונשלם המרכז הרפואי החדש.

מדובר במבנה בעל גוון ארכיטקטוני ייחודי, אחד מתוך מאה מבנים מסוגו הפזורים בישראל ודורשים שיפוץ זהיר ומוקפד, תחת עינם הפקוחה של רשויות השימור הממלכתיים. כבר למעלה משנה, נעשים במקום עבודות יסודיות ממסד עד טפחות, שיפוץ מקיף בעבודה אינטנסיבית יום יומית של עשרות פועלים. עלות הבניין ומלאכת השיפוץ והשימור, מוערכת ביותר מעשרה מיליון דולר.

במהלך עבודות השיפוץ, כשהגיעו הפועלים אל מפלס יסודות הבניין, נחשף בפניהם מאגר-מים עתיק, שככל הנראה סיפק מים לתושבי ירושלים לפני שנים רבות. תבנית מאגר-המים תשמר כמובן – בלב מחלקה מוזיקלית שתבנה במקום ובה תערך פעילות ייחודית שתשלב פיזיותרפיה עם אמנות מוזיקלית.

"במרכז נוסף שאנו מפעילים, ישנה מחלקה מוזיקלית דומה, לה יצא שם למרחוק", מספר הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד', "סטודנטים מאוניברסיטאות יוקרתיות מגיעים למחלקה זו בכדי ללמוד על שיטות הטיפול הייחודיות שפתחנו".

הרב בלוי מספר כי "בירושלים יש שני מוסדות ייעודיים דומים ואולם בשלושים שנה האחרונות לא נבנה אף מוסד דומה בשל העלות הגבוהה. אחרי שנים של פעילות בלתי פוסקת של מנהל ה'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן, הוחלט לרכוש את המבנה, במטרה לסייע לתושבים נוספים מירושלים והסביבה הנזקקים לשירות זה".

המרכז החדש מצטרף לפעולות הברוכות הנוספות של ארגון החסד 'כולל חב"ד' בתחום הסיוע לנזקקים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.