מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תשע״ז 16.11.2016

EL AL - WE HAVE A PROBLEM • מילה של קמיסר

המאבק באל על מגיע לרמות שלא הכרנו, ומשפיע בימים האחרונים על טיסות רבות מידי ● אפרים קמיסר, הבעלים של אתר הזמנת הטיסות www.kamisar.com מפרט את זכויותיכם במקרה של ביטול טיסה, מסביר האם כדאי בימים אלו לרכוש כרטיס באל על וגם מזכיר את הטיפ הקבוע לכל הנוסעים שרכשו כרטיסי מבצע באתר אליטליה ● מילה של קמיסר
EL AL - WE HAVE A PROBLEM • מילה של קמיסר
מטוס אל-על בנתב"ג (צילום ארכיון: הרצל קוסאשוילי, COL)
אפרים קמיסר

זה לא עוד קובץ וורד עם 1000 מילה שהמקלדת זרמה אתי. זה בא לי בקושי רב הפעם. דחיתי את הבלוג הזה בכמה ימים כי קשה לי לדבר על כך בפומבי. אני מודה. אני גם מודע לזה שהחברים הקרובים שלי באל על מאוד יתאכזבו. זה לא סוד שאני מקורב לאל על, משתדל תמיד לייעץ ואפילו שותף בשיפור חווית הטיסה לנוסע הדתי בשנה האחרונה באמצעות הקלטת גרסא מיוחדת של תכנית המוסיקה השבועית שלי "בטעם של פעם", ברדיו קול חי, גרסא שמושמעת רק בטיסות אל על.

בזכות ההיכרות הקרובה עם האנשים שמאחורי המותג הגדול "אל על" אני גם יודע כמה מאמצים מושקעים שם עבור הציבור שלנו, ובראשם כמובן רב חברת אל על, הרב יוחנן חיות שעושה ימים כלילות (וכולנו רואים אותו כל לילה עד אחרי חצות בשדה התעופה) עבור כלל קהל הנוסעים שומרי המצוות.

אבל... יש לנו כעת בעיה. או במונחי עולם התעופה ""we have a problem! אני מוצא את עצמי נאלץ לפתוח כל ערב בשבוע האחרון חפ"ק לילי כדי לטפל בנוסעים שהטיסה שלהם בוטלה במקרה הרע או נדחתה במקרה הפחות רע. (לא בטוח שזה פחות רע)
אני לא נוקט צד בקרב העקוב מדם בין ההנהלה לטייסים, כי תכל'ס, אין לי שום דרך לקבוע מי צודק. אבל אני כן חייב לדאוג לנוסעים שלי ולעשות עבורם את הטוב ביותר, וגם לדאוג לי עצמי... זה לא תענוג גדול להתחיל יום עבודה נוסף ב10 בלילה ולשבת במשרד עד לפנות בוקר.
אני מקווה מאוד שכולם שם ימצאו דרך לרדת מהעצים, אבל עד אז אני נאלץ הערב להפסיק למכור כרטיסים לטיסות אל על לחודש הקרוב.

נובמבר – תחילת דצמבר הם חודשים די רגועים בעולם התעופה הנושק לנוסע הישראלי. העם בישראל רק חזר מחופשת תשרי, והעולם עוד לא יצא לחופשת דצמבר, כך שהטיסות לא מלאות וסביר להניח שנוכל להסתדר עם החברות הזרות.

אחרי שראיתי מה שקורה הלילה (שלישי 15.11) איך טיסת הדגל 001 נדחית ל5 בבוקר והטיסה המקבילה ל-נוארק תצא רק מחר בצהריים, אחרי 15 שעות עיכוב, אני לא יכול להכניס את עצמי עמוק יותר ממה שאני כבר נמצא כעת. (מאות נוסעים בשבוע הבא לכינוס השלוחים העולמי).

ולכן עד להודעה חדשה אני לא מוכר כרטיסי אל על לחודש הקרוב, וממתין עד יעבור זעם.
בחודש הקרוב יש כאמור היצע מספק בטיסות של החברות הזרות עד אזור ה20 בדצמבר. אחרי המועד הזה באזור חנוכה ישנה באמת בעיה, כיוון שחנוכה נופל השנה בדיוק על שבוע סוף השנה האזרחית.

הנר הראשון יודלק ב24 בדצמבר והאחרון ב31 בו וכבר כמה שבועות שאין לנו מה להציע בטיסות לא ישירות לחנוכה כיוון שהאירופאים עצמם טסים אז בהמוניהם ויש בגדול רק את האופציות הישירות.

כולי תקווה שעד ה20 בדצמבר זה יהיה מאחורינו!
תכל'ס. מה עושה מי שנדחתה או בוטלה לו טיסה? פונה לסוכן שלו והוא זה שיודע להדריך אותו. בכל מקרה שטיסת ההלוך היא זו שבוטלה, הסוכן יקבל החזר מלא של הכרטיס ויסדר לנוסע במיידית כרטיס חדש בטיסה אחרת. במידה וזו טיסת החזור בכרטיס שבוטלה, העסק מורכב קצת יותר, אבל אנחנו הסוכנים יודעים לטפל גם בזה.

למי שהזמין באינטרנט, לצערי אין לי פתרון לפעם הזו. יש לי כן פתרון לפעם הבאה... להזמין דרך קמיסר.קום. כך גם נהנים מהזמנה נוחה ומהירה וגם מקבלים אותי אישית מטפל בכל מקרה של בעיה.

נותר לנו רק לקוות שכאשר הוויכוח הזה יהיה מאחורינו אל על תצא במבצעים יוצאי דופן לרכוש מחדש את אמונכם הנוסעים. יש בהחלט מצב שבחודשים פברואר – מרץ נזכה לטוס לניו יורק במחירים שלא זכורים לנו שנים. וודאו שיש לכם ויזה בתוקף!

ואם כבר תטוסו בחברה זרה, בואו נדאג שם לאוכל כשר.
לפני קצת יותר מחודש היה מבצע מדהים לכמה ימים בלבד באתר אליטליה. במסגרת המבצע הוצעו כרטיסים לניו יורק לחודשי הסתיו והחורף ב485 דולר. ההמלצה שלי לכולם הייתה כמובן לקנות ומיד. חבל לפספס כזה מחיר. אבל יש לי טיפ מאוד חשוב שאנחנו הסוכנים יודעים ומכירים ואשמח לשתף.

אני שמח לשתף, א' בגלל שיהודי דואג ליהודי לאוכל כשר בכל מקרה. ב' כי אני אישית מאוד בעד הזמנות באינטרנט. היה מדהים לראות קהל חדש שלא רגיל לרכוש ברשת, אץ רץ וסוגר כרטיס באתר. בפעם הבאה הוא כבר ידע לגלוש לאתר שלי והשמחה תהיה רבה.
כמעט בכל טיסה בעולם שתזמינו אוכל כשר, זה יהיה בכשרות מהדרין. יש כמובן הרבה גופי כשרות ורמות של מהדרין, אבל זה תמיד יהיה בפיקוח אחד מגופי הכשרות המהודרים. (איש איש ורבותיו)
בין שנגחאי ללונדון, בין ציריך למקסיקו סיטי, בין יוהנסבורג לאקרה, הכל יהיה גלאט. כי יש רק אופציה אחת לכשר והיא אוטומטית גלאט.

דווקא בטיסות היוצאות מתל אביב ניתנת לחברת התעופה האפשרות לבחור בין ארוחה בכשרות מהדרין או ארוחה שבטח זולה בכמה שקלים והיא בכשרות רבנות בלבד.
רוב החברות לא נכנסות לפינה הקטנונית הזו ומזמינות אוכל גלאט כשר לכל הנוסעים שהזמינו כשר. אבל לא כולן.

אחת החברות שמושכת מהארץ ארוחות בכשרות רגילה זו אליטליה, ולכן כאשר תזמינו ארוחות "כשרות" באליטליה, תקבלו בכל הטיסות הבין לאומיות "גלאט" ובטיסה מהארץ "רבנות".
אפשר לשנות את זה ולבקש דווקא גלאט אבל זה מצריך פניה לחברת התעופה. אנחנו הסוכנים מורגלים בזה, ובכל סגירת הזמנה שולחים בקשה לאליטליה לעדכון הארוחה.

אז אם אתם טסים באליטליה ולא רכשתם דרך סוכן חרדי שמכיר את המערכת, צרו קשר בהקדם עם המשרד של אליטליה בתל אביב, ובקשו מהם להזמין לכם בקטע הטיסה הראשון, תל אביב – רומא, ארוחה גלאט כשר.

מספר הטלפון: 03-7960766, בין השעות 09:00 ל-16:00
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.