מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשע״ז 13.11.2016

הושלם תרגום מלא לרוסית של כל "ששה סדר משנה" על מפרשיו

על פרויקט מושקע נוסף, זכתה השבוע יהדות רוסיה לברך על המוגמר, עם השלמת התרגום לרוסית של כל חלקי "ששה סדרי משנה" על מפרשיהם, עם ביאורים והסברים השווים לכל נפש, ומתאימים לכל הגילאים ולרמות השונות של יהודים דוברי השפה הרוסית באשר הם, לאחר השקעה רבה ועצומה על ידי צוות תלמידי חכמים ומומחים בתחום התרגום ובראשם הרב ברוך גורין, יו"ר הוצאה לאור "לחיים" במוסקבה  הושלם תרגום מלא
הושלם תרגום מלא לרוסית של כל
צילום: לוי נאזרוב
על פרויקט מושקע נוסף, זכתה השבוע יהדות רוסיה לברך על המוגמר, עם השלמת התרגום לרוסית של כל חלקי "ששה סדרי משנה" על מפרשיהם, עם ביאורים והסברים השווים לכל נפש, ומתאימים לכל הגילאים ולרמות השונות של יהודים דוברי השפה הרוסית באשר הם, לאחר השקעה רבה ועצומה על ידי צוות תלמידי חכמים ומומחים בתחום התרגום ובראשם הרב ברוך גורין, יו"ר הוצאה לאור "לחיים" במוסקבה.

חגיגת שמחת התורה שבעל-פה, נחוגה ברוב פאר והדר, בראשות יוזם הפרויקט, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ובהשתתפות הנושא בעול מימון הפרויקט הייחודי, הנגיד ר' יקותיאל יהודה רוהר, מהנחשונים הראשונים לשיקום והחזרת עטרת תפארת יהדות רוסיה בכל מדינות חבר העמים, ליושנה.

בשילוב סעודתא דדוד מלכא משיחא, נערך השקת הסט החדש, יחד עם סיום לימוד כל סדר המשנה שנלמד בחלוקה על-ידי כל הקהילות ושלוחי חב"ד בכל מדינות חבר העמים. את הסיום ערך תלמיד ה'מתיבתא' במוסקבה, שאך לפני כשנתיים הוכנס בבריתו של אברהם אבינו, כאשר הנדיב מר רוהר משמש כסנדקו, וכעת הוא תלמיד מן המניין השוקד על לימודו, לצד עשרות רבות של תלמידים במתיבתא אשר במוסקבה.

האירוע הנכבד לכבודה של תורה, נערך באולם שב'מוזיאון היהודי' בשכונת 'מארינה רושצ'ה' במרכז מוסקבה, כאשר לצד המזרח המכובד בראשות הרב הראשי שליט"א, משתתפים תלמידי מוסדות החינוך, מקורבים ועמך ישראל, הזוכים אף הם ללמוד בקביעות במשניות החדשות, ומשתתפים בשיעורי התורה הרבים הפזורים דרך קבע בכל בתי הכנסיות, בתי חב"ד ומוסדות התורה במוסקבה בירת רוסיה.

'מוסקאפעלע' - המורכבת מאברכים חסידים משוררים, הנעימה את המעמד המרומם בשירים לכבוד סעודת מלווה מלכה ושירי ערגה ונשמה חסידיים, לתת שיר ושבח לבורא העולם על השלמת מיזם זה, כהמשך למאות רבות של ספרי תורה וחסידות שתורגמו ומתורגמים, ומופצים למאות אלפי יהודים הצמאים לדבר השם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.