מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשע״ז 08.11.2016

ביקור רב רושם בהמבורג

בהמבורג מסכמים בימים אלו את ביקורו רב הרושם של רבה הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, שהתארח בקהילה היהודית בעיר ביום ראשון השבוע, בלווית כמה ממקורביו ● במוצאי שבת קודש, עם בואו לעיר, ביקש להשתטח על קברי הצדיקים הטמונים בבית הקברות העתיק באלטונה  ביקור רב רושם בהמבורג
ביקור רב רושם בהמבורג
בהמבורג מסכמים בימים אלו את ביקורו רב הרושם של רבה הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, שהתארח בקהילה היהודית בעיר ביום ראשון השבוע, בלווית כמה ממקורביו.

במוצאי שבת קודש, עם בואו לעיר, ביקש להשתטח על קברי הצדיקים הטמונים בבית הקברות העתיק באלטונה. שם קיבלו את פניו רבה של המבורג, השליח הרב שלמה ביסטריצקי, ורב בית הספר בעיר, השליח הרב שמואל הבלין, יחד עם רבים מבני הקהילה. לאחר שנשאו תפילה על קבריהם של רבי יהונתן אייבשיץ, הרב יעקב עמדין והרב יעקב עטלינגער, בעל ה'ערוך לנר', נסעו כולם לבית הכנסת המרכזי בעיר.

לאחר סיור קצר בבית הכנסת התיישבו כולם לסעודת מלווה מלכה חגיגית, במחיצת רבנים נכבדים, ראשי הקהילה, גבאי בית הכנסת וחשובי הקהל. תחילה פתח ראש הקהילה וקידם את הגאון הרב עמאר בברכת ברוכים הבאים לבבית, תוך שהוא מתקשה להסתיר את התרגשותו. הרב עמאר שיתף את הנוכחים בסיפור חסידי על אדמו"ר הריי"ץ, ובסיום דבריו ביקש להודות לראשי הקהילה על שיתוף הפעולה ההדוק עם שלוחי חב"ד בעיר, המבטיחים למעשה את המשכיות העם היהודי בכל העולם.

הרב שלמה ביסטריצקי דיבר אודות פרשת השבוע, על ההבדל בין דורו של נוח לדורו של אברהם, והסביר כיצד אקטואליים הדברים לימינו אנו. הרב שמואל הבלין שיתף את הציבור בשיחתו הנפלאה של הרבי, על המדרש 'אמרי נא אחותי את - מכאן ששוחטין לחולה בשבת', והדברים עשו רושם רב על הרב עמאר ויתר המשתתפים.

בתפילת שחרית בבית חב"ד כבר היה המקום עמוס מפה לפה, רבים ביקשו לנצל את ההזדמנות ולפגוש בגאון הרב עמאר. עם תום התפילה, נעתר הרב לבקשת חברי כולל האברכים 'אור יהונתן' הפועל במקום, והסכים למסור שיעור בהלכה. במשך שעה ארוכה ירד לפרטי המשמעות ההלכתית של 'עובר ירך אמו', והסביר בטוב טעם את הצדדים ההלכתיים בזה. בתום השיעור התפעל מאוד ממידת שליטתם של האברכים בחומר הנלמד, והביע את תודתו לפטרון הכולל, דוד צטורוב, על התמיכה התמידית בחיזוק לימוד התורה בעיר.

לאחר ארוחת בוקר, נפרד הרב עמאר מכל הנוכחים ובירך את הרב ביסטריצקי והרב הבלין בהמשך הצלחה בעבודת הקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.