מערכת COL
|
יום ד' חשוון ה׳תשע״ז
05.11.2016
אאודי Q7- למה כל כך יקר
שש מאות ועשר אלף ₪ עולה ה-SUV של אאודי שליווה את משפחתנו בחול המועד האחרון. האם יש הצדקה להוציא כ"כ הרבה כסף על רכב? חמושים בסט של ארבעת המינים, עגלת תינוק ושבע נפשות יצאנו במטרה לענות על השאלה היקרה הזו...
ב"ה
אאודי היא יצרנית יוקרה שמוכרת בישראל יותר מכוניות ממרצדס ו-ב.מ.וו. בארסנל שלה יש רכבי ספורט, רכבי מנהלים עמוסי טכנולוגיה ואפילו רכב סופר מיני עממי. סידרת הQ של אאודי, היא יחסית צעירה ומציגה SUV במגוון גדלים. הגדול שבהם הוא השבע, SUV בממדים אמריקאים שמאכלס גם שבעה נוסעים.
שפת העיצוב של ה Q7 מוכרת היטב מדגמי אאודי האחרים, רק שכאן זה פשוט הרבה יותר גדול, מרשים ומפגין נוכחות. החלק האחורי ב Q7 אלגנטי ומרשים אבל מאופק, לא כמו העיצוב רב האון בחזית.
תא הנוסעים שקיבלנו ברכב המבחן תאם היטב לצבע המרכב החיצוני, משהו בין תכלת לאפור. לא ברור מדוע קיבלנו את הצבע השגרתי הזה, שבאולם התצוגה נחה לה בשלווה גירסא שנראתה כמו יצאה הרגע מתערוכת רכב עם דשבורד בצבעי קפוצינו ומושבי עור בהירים ועשירים. התירוץ הקלוש שקיבלנו מנציג המכירות שזה מתלכלך מהר לא ממש שכנע...
ממושב הנהג הכל נראה מאופק ומאורגן בסדר "ייקי". בולט לעין הוא משטח הטאצ' ששולט על רוב הפונקציות של הרכב ופועל כמו העכבר במחשב הנייד, הוא קל להפעלה ובטיחותי מאד. כצפוי רשימת האיבזור ברכב כזה ארוכה ארוכה ומכילה כמעט כל אביזר נוחות או פיצ'ר שקיימים בעולם הרכב כולל נורות לד לכל נוסע שמופעלים, נכבים ומתעממים בנגיעה. מה שהיה חסר בימים החמים של המבחן היא מערכת האוורור במושבים הקדמיים (קיימת רק בחבילת הפרימיום).
המסך המרכזי מציג מאות (!) פונקציות שניתן להגיע אליהם בזריזות ובקלות. בנוסף יש ה"קוקפיט", מסך דיגיטלי ענק שמחליף את לוח המחוונים הקלאסי וניתן לקבל בו תצוגות של פונקציות נוספות כמו למשל תוכנת הניווט וויז, בשילוב מד המהירות המקורי ועוד.
המוזיקה שמתנגנת ב- Q7 בוקעת מ- 19 רמקולים של BOSE ואם אתם אוהבים מוזיקה, קחו איתכם דיסק מיוחד לדרך, תצליחו לשמוע צלילים עלומים שמעולם לא הבחנתם בהם.
המושבים בשורה השנייה מצליחים להתעלות אפילו על אלו בשורה הראשונה וחשבנו ברצינות לשכור נהג רק כדי ללכת לנמנם מאחור.
השורה השלישית מגיעה עם מושבים מרווחים ביחס לכל SUV שבחנו אבל עדיין לא מדובר באלו שמוצעים במיניוואן. גם כאן לא חסר פינוקים כמו קיפול חשמלי למושבים עם שליטה מקסימלית על כל השלבים.
תא המטען הפתיע אותנו שלקחנו באחד הימים זוג ועולל שהיה ספון בעגלה ענקית (אמבטיה בלשון העם) שנכנסה בשלמות ללא צורך באקרובטיקה מיוחדת. אם תהיתם הסגירה של דלת תא המטען חשמלית וחרישית.
שני מנועים ל- Q7 בנפח 3.0 ליטר ושישה צילינדרים. אחד זולל בנזין והשני בעל מנוע דיזל שמייצר 272 כ"ס. הוא מאיץ את היצירה הזו ששוקלת כמעט 3 טון תוך 6.5 שניות למאה קמ"ש. וזה לא רק הנתונים, אלא בעיקר "איך הוא עושה את זה"! השקט בתא הנוסעים מופתי והיציבות של ה Q7 על הכביש, מזכיר יותר מכונית ספורט מאשר SUV מגודל. אה.. תשמרו חזק על רישיון הנהיגה, אם לא תגדירו בהחלטיות מי כאן בעל הבית, תמצאו את עצמכם במהירויות שאנחנו לא הגענו אליהם גם שנהגנו בקאמרו...
ברכב המבחן הותקנו מתלי אוויר אדפטיביים שמאפשרים לבחור בין שישה מצבי נהיגה, כמו: שטח, חסכוני ודינמי, מה שהופך את הQ7 לרכב הכי נוח שנהגנו בו אי פעם. גימיק ייחודי ושימושי הוא מתג להנמכת הרכב בחנייה, שמאפשר העמסה קלה של הקניות.
ברכב המבחן לא הותקנו מערכות הבטיחות האקטיבית, אבל ניתן לקבל את הטכנולוגיה העתידנית והחשובה הזו בחבילת הפרמיום (עלות החבילה 119.000₪).
סיכום: הפרידה הייתה הפעם קשה במיוחד. גם אחרי שהחזרנו את המפתחות נשארנו דקות ארוכות באולם התצוגה לשיחה מרתקת עם נציג אאודי ובשלב מסוים אפילו חזרנו לרכב המבחן אחרי שהנציג הבטיח לנו שיש עדיין אופציות רבות שהצליחו לחמוק מעיננו.
ה Q7 מצליח לשלב בין כל העולמות. מצד אחד הוא רכב מרווח ובעל מימדי ענק, מצד שני הוא מתנהג כרכב ספורט מהיר במיוחד ואת כל זה הוא עושה בנוחות וברכות. אם שאלתם אם הוא שווה את המחיר? התשובה בהחלט חיובית.
הוסף תגובה
0 תגובות