מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ז 31.10.2016

לשמוע ולהאמין: מה מתרחש בקצה השני של העולם?

חב"ד תאילנד מסכמים חודש מוצלח בסיעתא דשמיא, של פעילות מבורכות בו השתתפו עשרות אלפי ישראלים במגוון רחב של פעילויות במוקדים שונים בכל רחבי תאילנד. חב"ד תאילנד מפעילים 4 סניפים במהלך כל השנה בבנקוק, צ'יאנג מאי, פוקט וקוסמואי והשנה לראשונה נפתח סניף חדש ומיוחד לרגל הביקוש בחודש תשרי גם בלאוס שבמזרח המדינה בתאילנד  מסכמים תשרי
לשמוע ולהאמין: מה מתרחש בקצה השני של העולם?

חודש תשרי מביא איתו מדי שנה את רצף החגים, וישראלים רבים מנצלים תקופה זו עבור יציאה לחופשה ארוכה מעבר לים. אחד היעדים המועדפים על הישראלים כבר שנים הוא בירת יבשת המזרח, תאילנד הקסומה. מחמם את הלב לראות מדי שנה, כיצד גם יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות, בהגיע חגי תשרי, לא מוותרים, ומחפשים לחגוג את החגים באוירה יהודית מסורתית.

חב"ד תאילנד מסכמים חודש מוצלח בסיעתא דשמיא, של פעילות מבורכות בו השתתפו עשרות אלפי ישראלים במגוון רחב של פעילויות במוקדים שונים בכל רחבי תאילנד. חב"ד תאילנד מפעילים 4 סניפים במהלך כל השנה בבנקוק, צ'יאנג מאי, פוקט וקוסמואי והשנה לראשונה נפתח סניף חדש ומיוחד לרגל הביקוש בחודש תשרי גם בלאוס שבמזרח המדינה.

מבצע חודש תשרי כולל התארגנות מוקדמת להזמנת כמויות המזון הכשר למהדרין המגיע מכל רחבי העולם. מכולות יצאו מנמלי הים של יבשות העולם והביאו בבטן הספינות מצרכי מזון בכשרות מהודרת, מהם בישלו במסעדות בתי חב"ד מעדנים לסעודות שבת וחג, בטעם של בית. על מנת לספק את הביקוש העצום לפעילות חודש תשרי, נשחטו תחת השגחתו המהודרת של הרב יוסף חיים קנטור, רב הקהילה והשליח הראשי לתאילנד, 15 טון בשר, 20 טון עופות, והוכנו כ-17 טון דגים.

הפעילות החלה בסעודות ותפילות רבות משתתפים בימי ראש השנה, והשנה לראשונה התבצעה הרשמה באמצעות הרשת, דבר שהקל על המשתתפים לקחת חלק בסעודות. מדובר בחוויה עוצמתית ומרגשת עליה מדווחים המשתתפים, ריכוז מספר כה רב של ישראלים, שרובם הגדול אינו שומר תורה ומצוות, מביא איתו התרוממות רוח מיוחדת במינה, ומעניק לטיול נופך ייחודי ושונה מהמתוכנן. פעילות יום כיפור החלה בסעודה מפסקת רבת משתתפים בכל אחד מהסניפים והמשיכה בתפילות המוניות ביום הקדוש. בהתקרב חג הסוכות, למרות הגשם שהגיע עם התקדש חג הסוכות, המשתתפים בסעודות ותפילות החג מדווחים על שמחה רבה ומיוחדת.

בימי חוה"מ יצאו צוותי מכל אחד מהסניפים למקומות בילוי של ישראלים, על מנת לזכות אותם בקיום מצוות ישיבה בסוכה ונטילת ארבעת המינים, צוותי הפעילות מדווחים כי הם התקבלו בהתלהבות רבה, ובכל מקום שראו אותם מטיילים ישראלים, עיכבו אותם זמן ממושך על מנת שגם הם יוכלו לקיים את מצוות החג. חותם את שרשרת החגים, החג שמהווה גולת הכותרת של חוויה עוצמתית ומרגשת, חג שמחת תורה שנחגג ברוב עם והדרת מלך בבתי חב"ד, ובצעדה ממרכז הקהילה היהודית בעיר בנקוק, לבית חב"ד בצידו השני של העיר. הקפות ראשונות והקפות שניות משכו אלפי ישראלים לחגיגות של שמחה מרוממת, אשר לרבים מהם זו הפעם הראשונה שהם טועמים שמחה של תורה מהי.

השליח הראשי לתאילנד, הרב יוסף חיים קנטור מספר: "חגי תשרי בתאילנד זוהי חוויה שקשה לתאר במילים, כבר 24 שנים שאנו חוגגים כאן, ומדי שנה זה רק גדל ומתעצם, גם בכמות המשתתפים, וגם בחוויה המדהימה שנוצרת כאן. אנחנו מקבלים דיווחים גם שנים רבות אחרי, מישראלים שהשתתפו בפעילויות שלנו בחגי תשרי, כיצד ובאיזה עוצמות הפעילות השפיעה ועדיין ממשיכה להשפיע עליהם, וזה מרגש ומדהים כל פעם מחדש."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.