מערכת COL | יום כ"ה תשרי ה׳תשע״ז 27.10.2016

היום: 29 שנים לפטירת ראש ישיבת תות״ל המרכזית

היום כ"ה תשרי חל היארצייט ה-29 של הגה״ח הרב מרדכי מנטליק ז״ל - ששימש כראש ישיבת תות״ל המרכזית ב770, ומוכר לרבים כ'שר המשקים' במשך עשרות שנים בחלוקת 'כוס של ברכה' אצל הרבי  ראשי פרקים מחייו
היום: 29 שנים לפטירת ראש ישיבת תות״ל המרכזית
הרב מנטליק ע״ה

היום, כ"ה בתשרי, חל היארצייט ה-29 של הגה"ח הרב מרדכי מענטליק ע"ה, ששימש כ'חוזר' של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע וכ'שר המשקים' של כ"ק אדמו"ר זי"ע במשך 30 שנה.

הרב מענטליק היה תלמיד-חכם עצום וכיהן במשך שנים רבות כראש-הישיבה המרכזית ב-770.  שימש כחבר בהנהלת אגודת חסידי חב"ד, היה ממייסדי ומחזיקי 'אחי תמימים' נוארק ואף חיבר סדרת ספרים על הש"ס בשם אמרי מרדכי'.

דמותו של הרב מענטליק ז"ל היתה מהדמויות המרכזיות של בית חיינו במשך עשרות שנים, הן בשל תפקידיו כראש הישיבה ושאר התפקידים שעמד בראשם, והן בשל אישיותו הנלבבת וביטול כל ישותו ללא שיור בפני הרבי והוראותיו.

מאות ואלפי תלמידים שלמדו במהלך השנים בישיבה המרכזית שב-770 יזכרו את דמותו, כראש הישיבה, כשר המשקים או בשל דאגתו האישית והלבבית לתלמידי הישיבה.

את דמות דיוקנו של הרב מענטליק היטיב לתאר בשורות ספורות מר הרברט וינר במאמרו על חצר ליובאוויטש שכתב לפני עשרות שנים: "רק אדם אחד בקהל לא שר. היה זה הרב אדום הזקן שניצב לימינו של הרבי. הוא עמד מבלי לנוע כלל, והציץ בנקודה קפואה אחת על השולחן, נוכח פני הרבי. נאמר לי כי זה היה הרב מנטליק, אשר כובד בתפקיד נושא סיפלו של הרבי. רגשותיו כלפי הרבי היו כה עזים עד כי הגיע למדרגה של התבטלות, אבדן האני. הפעולה של ביטול האני מפני רצונו ואישיותו של הרבי נחשבת לאחת מפסגות הדבקות החסידית".

הרב מנטליק אף זכור במיוחד בשל השיעורים הדקדקניים שנהג למסור במכתבים הכלליים של הרבי, בהם התגלו הן חריפותו וגאונותו הרבה של הרב מנטליק, הן החסידישקייט שלו בעת לימוד כל תג ואות של הרבי, והן העמקות האדירה שבכמתבים הלכאו׳ פשוטים הללו.
ת.נ.צ.ב.ה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.